Inlägg från: Skilla15 |Visa alla inlägg
  • Skilla15

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej. Hoppar in jag med;) bra kämpat till er, det är mycket att slåss med i dessa fantastiska beegodalbanor till kvinno kroppar. Kämpar även jag på ett syskon. Va med om en ofostrig graviditet ända till vecka 9, där kroppen till slut förstod och ett missfall blev den 11e dec 2017 fick avsluta med tillhörande skrapning. Det har varit en känslostorm iform av hcg liggande kvar i kroppen och fortsatt positivt resultat av tester i efterhand, till slut blev det negativt 7e januari. Men jag tänkte ,,tänk om ! kroppen tar detta som en mens trots allt och att man faktiskt man kan bli gravid igen inom två tre veckor efter skrapning. Så i lördags 20januari vågade jag ge mig på ett test igen bara för att se om cykeln min tog skrapningen som en mens. Å ja det va ett litet plus igen, så hcg har påbörjat sin stigning igen. Så får vi se vilken resa detta blir kanske sep eller oktober om det vill stanna ;)

• Skilla15

Håller tummarna.???? Tog mitt plus i lördags, men det var riktigt svagt ett early 6 dagar innan bim möter 10 hcg sen prova jag ett som mätte 25 hcg , så då kunde man ju se att hcg i kroppen är över 25 iaf/ fast att det bara är vecka 3 4 på mig graviditet räknat 4+6 idag...

Maline91 skrev 2018-01-23 07:17:29 följande:

Är på ÄL+10

BIM imorgon. Idag känner jag tyvärr av lite molande i magen så kommer säkert som vanligt i morgon.

Maline91 skrev 2018-01-23 07:17:29 följande:

Är på ÄL+10

BIM imorgon. Idag känner jag tyvärr av lite molande i magen så kommer säkert som vanligt i morgon.

• Skilla15

ej. Är en tjej på 32 som önskar och försöker skaffa syskon till min 7 åriga flicka.

Hittade ingen bra tråd.

Är gravid i vecka 10. Men igår upptäcktes att hjärtat stannat i v 8. Fick se hjärtat och att den växt i vecka 7. Jötte jobbigt att fått se allt är bra i vecka 7 och nu vecka 10 har jag tagit vaginala tabletter och inväntar operations planerare på måndag.

Tyvärr va jag med om detta i dec med. Fastt väntande en ofostrig då. Så jag gick gravid i 9 veckor då med och fick avsluta det med skrapning;(

Tänkte försöka invänta en menstration efter denna gången innan nytt försök.

Vill så gärna försöka pluss fort igen. Men då blir det förhoppningsvis januari 2019 eller ...februari

Grattis till era pluss ;)

• Skilla15
    joannaq skrev 2018-03-03 09:12:14 följande:

Men vilken hemsk upptäckt :( ingen ska behöva gå igenom något sådant, blir verkligen ledsen för din skull och önskar dig all lycka nu <3

Tack. Missfall verkar vara lika vanligt som att få friska välmående barn.

Så det är ju bara följa lotteriet och hoppas på tur helt enkelt.

Ligger och inväntar att det ska komma igång. Knepig känsla. Men man kan nog försöka direkt igen, är det ett lotteri man inte kan påverka så e det ju bara chansa vidare...
  • Skilla15
    Frallanz skrev 2018-03-01 19:03:11 följande:

Stort GRATTIS till er som plussat! :D

Inväntar bim som är 8/3 och har sen 4 dagar tillbaka haft mensvärk som idag är sä kraftig så den gör mig illamående. En vecka till bim och jag hoppas denna "mensvärk" är ett gravtecken :D *hållertummarna*

Kul! Hoppas på pluss då! Spännande med BIM. Kanske hamnar långt efter er i denna tråd. Då jag ska bli av med MF först sen prova igen;)
  • Skilla15

Tänkte inte heller missfall 2010 2011 där jag fick gå igenom en fungerande. Men andra nu har båda gånger varit skrämmande, men man är ju äldre nu.

Men man blir inte klok på det hur mkt man än vrider på tankarna.

Hoppas innerligt det går fint för dig. Att turen står där nu.

Önskar tredje gångenjilt nu. Så hon får ett syskon i framtiden...

Alltid skönt att

Ventilera. Va med i en sep grupp, men man känner direkt iaf jag att man lämnade den gruppen trots fint stöd i allas lycka och olycka. Man vill inte va den med missfall diskussion i allas ultraljud som går fint...;(

Känns taskigt samtidigt...

• Skilla15
    PowerL skrev 2018-03-04 20:16:18 följande:

Under eftermiddagen och kvällen har blödningarna ökat, det har kommit klumpar, en så stor att det sa plums ner i toalettvattnet :( och nu tog jag dessa testerna. Trots starka tester igår. Det kan visst gå snabbt. Det blev missfall. :'( I vecka 4 bara så jag hoppas äl kommer igång igen snabbt. Mitt första missfall och vill inte vara med om det igen. Är så ledsen...

Beklagar;(

Nu på igen sen bara. Jag var inne hos gyn nu imorse . I vecka 7 tickade hjärtat i 8 hade det stannar så i fredags hade det påvisat dött av en ren tur att jag fick en tid i fredags ;(

Så fick ta tabletter i lördags nu, så idag va hinnsäck mm borta enbart blödning kvar .

Jag blev gravid direkt efter förra MF med skrapning. Men att detta foster nu ej överlevde har ju något med denn lilles utveckling. Gravid verkar kroppen vilja bli omgående, med tanke på att det går. Könns som tur och otur som i triss lott ;(

Man får börja räkna blödnings dagar nu och luatelfas dagar på nytt.

Jag vi kör med sekret metoden. Billings metod...

Är det några som kör med ägg stickor ?

Har aldrig provat det. Blivigt gravid på sekret metoden alla gånger...
  • Skilla15

Så roligt. Grattis alla plussare !!;)

Inväntar en mens mellan skrapning och nästa

Ägglossning nu. Blev gravid direkt efter förra skrapning. Men bör bog invänta nu. Vill plussa ett december barn.

Men vågar inte prova denna ägglossning utan mens i mellan igen ;/. Chansar på januari barnet;)

Två missfall på rad . En ofostrig och en med ett hjärta som stannade ;( naturens val av lotteri

Hoppas det var sista gången en skrapning genomfördes..;)

• Skilla15

Ja precis. Kontrollerar sekretet redan två tre dagar innan förväntad ägglossning känningar .

G L S P sekret

P sekretet är peak day ägglossnings dagens sekret , har börjat känna väl igen det mu. Men hi börjar alltid ha sex redan dessa sekreten som kommer två dagar innan. Då dem

Bevarat starkaste spermierna och låter dem bäddas in för att sedan ta sig vidare peak day. Sen kan man fylla på ägglossnings dagen med såklart ;)

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018