Inlägg från: Maline91 |Visa alla inlägg
  • Maline91

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej! Är också på gång med bebis verkstaden och längtar sååå efter ett syskon till vår tvååring.

I lördags fick jag äntligen ett positivt ägglossningstest efter mycket stök med cykeln sen dec 16 ????

Nu håller jag tummarna för att det tog sig ???? lycka till alla ni andra.

• Maline91
    MammaMia1012 skrev 2018-01-17 06:02:41 följande:

Hej tjejer!

Här blir det ett litet syskon i slutet av september om allt går som det ska vill säga <3

stort grattis!
  • Maline91

Hur går det för er andra? Här är jag på ÄL+4.

Brukar få mens ganska exakt 11 dagar efter ÄL. Lång väntan.. men känner mig svullen i magen som innan blödning så tror inte det blev något.

• Maline91

Är på ÄL+10

BIM imorgon. Idag känner jag tyvärr av lite molande i magen så kommer säkert som vanligt i morgon.

• Maline91
    A1610 skrev 2018-01-24 19:16:13 följande:

Uhh. Tråkigt! Har ni precis börjat eller har ni försökt ett tag?

Har försökt med ägglossningstest i ett halvår snart.

Jag är dock väldigt osäker på när man ska ligga när man fått pos test. Med vårt första barn gick det på första försöket med ÄL låg samma dag som pos test och dagen efter.

Förra gången låg vi samma dag som test och den här gången dagen efter. :) haha.
  • Maline91
    A1610 skrev 2018-01-25 15:59:02 följande:

Vi fick också första barnet på första försöket, då utan ÄL tester utan vi sexade på under mina fertila dagar enligt en app.

Med barn nr 2 kör vi med ÄL stickor. Vi sexar på så fort vi ser stegringen och den glada gubben. Men det har ju liksom inte hjälpt än haha. Man säger väl 25% chans vid varje ÄL även om man är friska och gör allt ?rätt?...suck!

Ja det är väl bara att köra på. Haha. Men visst är man besviken att det inte tog :(!
  • Maline91
    Tumvante skrev 2018-02-14 23:06:43 följande:

Tack. Tyvärr är jag en av de tack o lov få där chanserna ligger på 20-40% att lyckas. Detta är min sjunde graviditet. Min första graviditet resulterade i en dotter, de nästa 5 miste jag... och nu är jag här igen...

Behöver all lycka och tur jag kan få.

Stort lycka till!
  • Maline91

Nu är jag på dag 23 och inväntar ÄL.

Denna månaden kör jag med cb digital ????

• Maline91
    joannaq skrev 2018-02-15 08:53:45 följande:

Hej

Jag kör också med cb digital nu, när du säger dag 23 menar du från den senaste mensens första dag?

Jag är nämligen på dag 12 och har haft blinkande gubbe sen dag 10, beräknad äl är på lördag dag 14. Fast du kanske har längre cykel, jag har ca 27.

Ja precis från första dagen då!

Jag är beräknad typ sön-mån men brukar ta längre tid. Har lång cykel och väldigt oregelbunden sen jag slutade med plåster. Så vi får se. Hoppas på en gubbe till helgen, jag kör bara med cb som känner av två dagar!

Håller tummarna för oss båda!
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018