Inlägg från: Likeitreal |Visa alla inlägg
  • Likeitreal

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej jag hoppar in i tråden :) jag har en dotter som blir 6 år nu i juni från tidigare förhållande. Nu försöker jag och min sambo bli gravida men fan vilken tid de tar ! Slutade med p-piller i juni 2017 , plussade i oktober , dock MF veckan efter .. nu håller jag på att kollar äl men blir lika ledsen varje gång mensen kommer ! Vill så gärna ha ett syskon .. känns som attt alla runt omkring oss är gravida och får barn :(

• Likeitreal

Hej. Jag är i BIM -5 och tog test igår . Snabbt kom de fram två streck , dock oooootroligt svagt , Syns mycket bättre i verkligheten men vad tror ni? Jag vet att de va dumt att ta test så tidigt men kunde inte hålla mig så jag har konstiga känningar i kroppen :/ ändrade ljuset på bilden lite så bilden i orginal var ganska mörk.

• Likeitreal
    LOTTA78T skrev 2018-02-28 14:42:52 följande:

Ser ut som det är tidigt positivt såg ut så när jag väntade sonen!

Jag vågar inte hoppas för mycket men för mig förut när jag testat och det varit neg. Då har de inte funnits ens en skymt till två streck .. med dottern testade jag mig i BIM +7 och såklart jätte starkt . Ska ta ett nytt om ett par dagar :)

Hoppas hoppas ...

Tack för svar ????
  • Likeitreal

Asså lyckan jag känner är fantastisk ????

Hoppas bara de går hela vägen denna gång ????

• Likeitreal
    PowerL skrev 2018-02-28 18:08:46 följande:

Jag ser!! Tror du kommer få ett fint plus om någon dag eller två!

Jag såg ett garanterat positivt test PowerL !

Grattis kära du ????
  • Likeitreal

Grattis till alla plussare o lycka till med era test tjejer ! Om allt går som det ska här blir det också en liten november bebis <3

• Likeitreal
    Entriss skrev 2018-04-10 13:01:06 följande:

Vad roligt att så många nya plussat!!

Verkar som att det blir en del syskon ändå :) 

Går in i vecka 10 imorgon enl datering från senaste VUL, känns skönt att vecka 12 närmar sig  med stormsteg :) 

Gud va kul att se att allt verkar gå bra för dig :) va på KUB idag ovh bf10 november ! När har du bf :)?
  • Likeitreal

KUB gick så himla bra. och lite chockartat. DET LIGGER VERKLIGEN EN BEBIS DÄRINNE!! Fast det är tredje gången har jag så svårt att tro det :) 

Fick fastställt BF den 12/11  så blir förhoppningsvis innan min födelsedag den 25:D[/quote]

Åh va kul ! 2 a gången för mig men precis som du fick jag en chock att det verkligen såg ut som en bebis.

Haha va kul har samma förhoppning att lilla bebisen där inne kommer innan jag också fyller ... den 26 november ;)

Vad nära både bf och födelsedag vi har haha

• Likeitreal

Va tokigt det blev tröck på citera ditt entriss :/

Men så kom bara din text utan citat

• Likeitreal
    Entriss skrev 2018-05-17 15:12:43 följande:

hehe, 

det är lugnt:) 

Ja, va lustigt! Är vi lika gamla också? Jag fyller 30 nästa gång :)

Har du varit på RUL ? Jag va där i måndags och väntar en son den 10 november. Sambon har även fått känna första buffarna från lille Louie :) sån härlig känsla..

Nä jag blir 27 den 26 november i år. Men kul ändå:)

Grattis till alla andras fantastiska plus och jag håller tummarna för alla er andra kära ni..

Denna graviditet har varit en stor nervositet men nu fick vi svart på vitt att lille Louie mår jättebra i magen och allt såg prima ut.. äntligen kan jag njuta ordentligt.
  • Likeitreal
    Entriss skrev 2018-06-19 14:39:42 följande:

Hej alla blivande mammor, såväl gravida som icke-gravida.

Igår var vi på RUL och jag är nog fortfarande i chock.

Jag kände på mig i början men Kunde aldrig tro att magkänslan hade så rätt.

Men tydligen är det så att vi denna gång väntar en dotter. 

Jag har varit helt bombsäker på att vi bara kommer få söner, men inte denna gång och barnmorskan verkade väldigt säker på sin sak.

Jag är inte en av dem kvinnorna som känner en stark längtan efter en dotter, och jag är en sån som tycker att barn är barn och människor är människor oavsett kön.

Men jag har också växt upp som tjej själv och känner mig så orolig för hur jag ska lära henne skydda sig mot alla svin som finns och alla äckliga samhällsnormer.

Bara jag som känner oro? Någon annan med dotter eller som väntar en som känt/tänkt samma?  

Stort grattis till lilla tjejen ! Här väntas en son :)

Tro mig jag har en 6 årig dotter och har känt samma oro, och gör såklart fortfarande. Jag har dock valt att ta åren och ?dess problem? när dom kommer istället för att gå och oroa sig allt för mycket nu:)

Kram på dig !
  • Likeitreal

Hej alla underbara tjejer !

Hur är det med er :)?

Mycket plus sen jag hoppade in i tråden. Idag är det exakt 2 månader kvar tills lillebror ska kika ut ! Längtar så!

Vill träffa den vilden där inne :)

Jobbar 3 veckor till sen blir det att vänta med spänning. Har vi några 2019 bebisar till och med:)?

• Likeitreal
    Eloons skrev 2018-09-11 06:59:59 följande:

Här blir det april 2019 om allt går som det ska

Men va kul grattis !

Klart de ska gå bra, håller tummar och tår :)
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018