• A1610

Vi som önskar ett syskon 2018

Charlizee skrev 2018-01-13 12:55:33 följande:

Tempar du också? Tänkte kanske stickorna har missat ÄL?

Nej har inte gett mig in på att börja tempa...än! Haha.

Nej, kört ÄL stickor fram till nu. Skippade denna månad då jag efter 9 mån sett mönstret och varit regelbunden. Men just denna månad har jag inte haft klassiskt mol etc.

Vi får se 12 dagar till Bim.
  • A1610
    Sannasofia skrev 2018-01-13 21:56:16 följande:

Hej på er!

Behöver lite råd och prata av mig lite.

Jag och min sambo har en dotter som är lite med än året. Just nu har vi bestämt oss för att försöka med ett syskon. Tog ut min Nuvaring när det var planerat för mens. Inte satt dit någon efteråt. Vi vet inte hur lång min menscykel är då vi hade ofantligt stor tur att bli gravida på första försöket med första barnet. Jag är inne på dag 33 och inte fått någon mens ännu. Tog ett digitaltest i morses som visade ?inte gravid?

Är det 100% eller kan det vara för tidigt? Min mens skulle på ett ungefär ha kommit för 4 dagar sedan.

Vi försökte i förrgår att få igång mensen genom samlag. Det brukar fungera ????

Inga mens symtom.....

Jag stressar inte fram mensen. Kan jag va gravid eller ska jag förlita mig på digitaltestet? Vet som sagt inte hur min cykel är.... någon med samma situation elled erfarenhet?

Hej!

Kan Nuvaring rubba din cykel, likt för dem som måste vänta tills cykeln är återställd efter p-piller? Jag tänker på hormoner och sådant. Annars låter det ju åtminstone lovande. Har du några andra symptom som skulle kunna kopplas till ev graviditet? Finns ju extra känsliga tester. Vänta ett par dagar och testa igen. Sjukt svårt, jag vet!
  • A1610
    Sannasofia skrev 2018-01-13 21:56:16 följande:

Hej på er!

Behöver lite råd och prata av mig lite.

Jag och min sambo har en dotter som är lite med än året. Just nu har vi bestämt oss för att försöka med ett syskon. Tog ut min Nuvaring när det var planerat för mens. Inte satt dit någon efteråt. Vi vet inte hur lång min menscykel är då vi hade ofantligt stor tur att bli gravida på första försöket med första barnet. Jag är inne på dag 33 och inte fått någon mens ännu. Tog ett digitaltest i morses som visade ?inte gravid?

Är det 100% eller kan det vara för tidigt? Min mens skulle på ett ungefär ha kommit för 4 dagar sedan.

Vi försökte i förrgår att få igång mensen genom samlag. Det brukar fungera ????

Inga mens symtom.....

Jag stressar inte fram mensen. Kan jag va gravid eller ska jag förlita mig på digitaltestet? Vet som sagt inte hur min cykel är.... någon med samma situation elled erfarenhet?

Hej!

Kan Nuvaring rubba din cykel, likt för dem som måste vänta tills cykeln är återställd efter p-piller? Jag tänker på hormoner och sådant. Annars låter det ju åtminstone lovande. Har du några andra symptom som skulle kunna kopplas till ev graviditet? Finns ju extra känsliga tester. Vänta ett par dagar och testa igen. Sjukt svårt, jag vet!
  • A1610
    Lottch3n skrev 2018-01-15 07:40:43 följande:

Bim+3 och fortfarande ingen mens och negativt test även imorse... :( Det känns kört :( såhär sent plussade jag inte med dottern..

Har det hänt att din mens blir sen är den regelbunden i vanliga fall. Så jobbig väntan. Om den inte har kommit och inte resultat på stickan kanske du till slutet av veckan kan be vc/gyn ta ett blodprov (mycket känsliga för hcg i blodet). Hoppas hoppas det blir ett positivt besked snart.
  • A1610

Alltså hörrni!!! Jag är på ÄL +3/4 idag. Borde haft ÄL i torsdags fredags. Nu när jag torkade mig efter att kissat vart pappret ljusrosa. Tydligt. Åh, mitt hopp tändes till att det är en nid-blödning. Är 10 dagar till Bim. Har aldrig i hela mitt liv haft spotting, plus är det väl för tidigt för spottings nu så tidigt i cykeln om man nu skulle börja få det??

Hade inte nid med min första, å andra sidan bara räknade jag med att bli gravid så analyserade inte.

Kan blodet vara något annat så jag inte blir naiv :(.

Sen får man ju se, bara för att det fäster betyder det inte att det leder till något...

Fasiken nu kommer jag gå som på nålar och säkert få massor symptom och bli skengravid....

• A1610
    Maline91 skrev 2018-01-16 07:49:24 följande:

Hej! Är också på gång med bebis verkstaden och längtar sååå efter ett syskon till vår tvååring.

I lördags fick jag äntligen ett positivt ägglossningstest efter mycket stök med cykeln sen dec 16 ????

Nu håller jag tummarna för att det tog sig ???? lycka till alla ni andra.

Detsamma!
  • A1610
    Baraentilligen skrev 2018-01-16 07:42:52 följande:

Ännu ingen äl. Kastar snart in handduken för denna cykel... CD21. Undrar när jag får mens nu då jag inte har någon äl att gå efter?

Hej, har inte hängt med från början, men brukar du ägglossa regelbundet? Jag hade superregelbunden mens var 4:e fredag....tills jag skulle börja kolla ÄL på sticka...helt plötsligt vart min cykel jätte oregelbunden i typ 4 mån, innan det i höstas var tillbaka på mens var 4:e vecka. Som kroppen kan bete sig när man vill att den ska sköta sig!!
  • A1610

Hej, vet inte om det sitter någon men erfarenhet som kan ge klarhet i tankarna.

Jag fick ju igår på, vad jag tror bör vara, ÄL +4 rosa/aprikosfärgat på papper när jag torkade mig. Detta i komb med mensvärk hela dagen som dagen mensen kommer/kommit. Det rosa blev mer på kvällen och även nu på morgon blev det rosa, men nu var det klart blod. Illrött mensblod på pappret. Som när man torkat sig och tänker nu kom mensen. Fattar inget.

Ni som fått ägglossningsblödningar- blir det mer och mer och sen klart blod??

Mensen är ju för tidig- 9 dagar kvar???

Missfall??? Men så tidigt

Eller nid? Men återigen...så tidigt??

Nån som vill hjälpa mig fundera. Känner mig helt matt.

• A1610
    Charlizee skrev 2018-01-19 07:14:29 följande:

Dum som jag var kunde jag inte hålla mig från att testa imorse... är bara på BIM-7 men man hoppas ju vara en av de som plussar tidigt. Testet var negativt såklart... hoppas jag bara är för tidigt ute <3 håller tummarna för er andra som är på gång att testa!

Godmorgon! Ja, det är ju alldeles för tidigt för dem allra flesta. Än finns det tid att hoppas! :):) Hur är känslan denna gång? Idag är jag på Bim -6. Känner inget som jag inte känt andra morgnar :/. Ska du göra fler tidiga tester eller väntar du in Bim?
  • A1610
    MammaMia1012 skrev 2018-01-17 06:02:41 följande:

Hej tjejer!

Här blir det ett litet syskon i slutet av september om allt går som det ska vill säga <3

Lite sent, men stort grattis!!! Jag hoppas vi blir ännu fler denna månad! :)
  • A1610
    Charlizee skrev 2018-01-19 18:32:16 följande:

Ska du testa innan BIM?

Haha jag vet inte...jag har typ fått uppehålla mig saker för att inte springa ut och köpa ett test! Idag Bim -4. Har går det själv?

Jag fick ju en liten blödning i måndags som höll i sig typ 2-3 dagar, så nu vet jag inte ens om jag kommer få mens eller om allt är förskjutet.
  • A1610
    Charlizee skrev 2018-01-22 07:09:37 följande:

Vad duktig du är som kan hålla dig!! Kanske hade du en nidblödning?

Magkänslan säger tyvärr det inte blev nåt denna månad Fick positivt på ÄL test förra lördagen så då borde ju ÄL varit på söndag eller måndag? NC satte ut ÄL till den 15/1. Då skulle jag vara på ÄL+7 idag, verkar som många plussar på ÄL+8 så kanske blir ett test imorgon bara för att... kan du hålla dig fram till BIM nu?

Ja, en hel del plussar tidigt, men det är så jobbigt när det är negativt...då blir väntan till nästa ÄL så lång..typ.

Men min magkänsla är inte heller på topp.

Vart först överlycklig över min lilla blödning, tills jag räknat ut att den kom alldeles för tidigt för att vara en nidis (ÄL +4). Men fasiken, tar ett test imorgon så jag slipper tänka på det. Och by the way...inget mol eller så här. Inte ens lite trött...

Haha jag blir galen på detta!
  • A1610
    Skilla15 skrev 2018-01-21 23:43:31 följande:

Hej. Hoppar in jag med;) bra kämpat till er, det är mycket att slåss med i dessa fantastiska beegodalbanor till kvinno kroppar. Kämpar även jag på ett syskon. Va med om en ofostrig graviditet ända till vecka 9, där kroppen till slut förstod och ett missfall blev den 11e dec 2017 fick avsluta med tillhörande skrapning. Det har varit en känslostorm iform av hcg liggande kvar i kroppen och fortsatt positivt resultat av tester i efterhand, till slut blev det negativt 7e januari. Men jag tänkte ,,tänk om ! kroppen tar detta som en mens trots allt och att man faktiskt man kan bli gravid igen inom två tre veckor efter skrapning. Så i lördags 20januari vågade jag ge mig på ett test igen bara för att se om cykeln min tog skrapningen som en mens. Å ja det va ett litet plus igen, så hcg har påbörjat sin stigning igen. Så får vi se vilken resa detta blir kanske sep eller oktober om det vill stanna ;)

Åh, grattis!! Vad häftig kroppen är! Kände du av graviditeten när du tog testet?
  • A1610
    Baraentilligen skrev 2018-01-24 15:37:45 följande:

Äl+8 och eventuell nid-blödning! Iiiih!!! :D Hur ska jag kunna vänta två veckor med att testa, som jag hade tänkt från början... Har lite kramp också. Brukar varken ha det ellerhär blödning innan äl+10/12 någonting. Dessutom var det bara en liten blodstrimma och sen inget mer. Verkar inte vara mens på gång en vecka för tidigt åtminstone. Åååh vad jobbigt med denna väntan! Nu kommer jag inte kunna tänka på någonting annat de kommande dagarna!

Åh, det låter ju minst sagt lovande!! Hoppas hoppas!
  • A1610

Jahopp, Bim -1 idag och ultrablankt test :(....

Jag hade faktiskt lite mer hopp än annars då jag på ÄL +5 fick som en blödning som jag då hoppades vara en nidis. Känns lite deppigt. Nästa ÄL infaller runt min födelsedag. Vår första vart till på min födelsedag för 2 år sen...får väl rikta hoppet framåt...:/

Hur många i tråden har plussat i jan ?

Lycka till ni andra <3

• A1610
    Maline91 skrev 2018-01-23 18:59:00 följande:

Nehe. Spotting nu ikväll. Fy vad tråkigt. :(

Uhh. Tråkigt! Har ni precis börjat eller har ni försökt ett tag?
  • A1610
    Maline91 skrev 2018-01-25 12:26:19 följande:

Har försökt med ägglossningstest i ett halvår snart.

Jag är dock väldigt osäker på när man ska ligga när man fått pos test. Med vårt första barn gick det på första försöket med ÄL låg samma dag som pos test och dagen efter.

Förra gången låg vi samma dag som test och den här gången dagen efter. :) haha.

Vi fick också första barnet på första försöket, då utan ÄL tester utan vi sexade på under mina fertila dagar enligt en app.

Med barn nr 2 kör vi med ÄL stickor. Vi sexar på så fort vi ser stegringen och den glada gubben. Men det har ju liksom inte hjälpt än haha. Man säger väl 25% chans vid varje ÄL även om man är friska och gör allt ?rätt?...suck!
  • A1610

Hej, det var ett tag sedan jag skrev här. Ser att det är lite nya namn, men har inte hunnit läsa ikapp i tråden.

Själv fick jag en konstig blödning på Bim -10. Lite, lite mens i ca 4 dagar...och sen dess har jag inte fått min mens. Nu har jag gått över 9 dagar. Eller så var det där min mens? Tog ÄL test när det gått 14 dagar sedan den konstiga blödningen och tror det var positivt...bara att jag och min sambo befann oss på olika orter.

Ny Bim bör vara 12 feb...eller snarare beräknad mens.

PS är inte gravid!

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018