Inlägg från: Skilla15 |Visa alla inlägg
  • Skilla15

Vi som önskar ett syskon 2018

Ja precis. Kontrollerar sekretet redan två tre dagar innan förväntad ägglossning känningar .

G L S P sekret

P sekretet är peak day ägglossnings dagens sekret , har börjat känna väl igen det mu. Men hi börjar alltid ha sex redan dessa sekreten som kommer två dagar innan. Då dem

Bevarat starkaste spermierna och låter dem bäddas in för att sedan ta sig vidare peak day. Sen kan man fylla på ägglossnings dagen med såklart ;)

• Skilla15

Ber om ursäkt. Verkar bli dubbelt och krångel här med texten. Sen hittar jag inte frågan från den som undrade vad billings metoden var, sekret alltså. Aja hur som helst , vi försöker bli gravida med den metoden iaf ;) har aldrig provat ägglossnings test...

• Skilla15

Någon av er som plussat nu och väntar november till januari barn som vill starta någon form av hemlig grupp där vi kan plussa nära varandra och följas åt. Någon som orkar det. Jag har ingen kolla alla hur man gör hemlig grupp utan att den syns för andra i flödet på Facebook.

Va med i en grupp i fem veckor och den var vekligen o sökbar. Hittar den inte alls nu efter att jag fått ut....

• Skilla15
    Milian03 skrev 2018-03-06 20:08:35 följande:

Hej!

Här är syskonverkstaden igång.

Försök två nu i mars :)

Hoppas det tar sig denna gången :)

Väntar in ägglossning nu med ;)

Så syskon verkstan får dra igång igen.

Någon som är sugen på att starta hemlig grupp att följas åt

Jag hoppas på ett januari barn för oss.

Men kanske någon kan starta grupp mellan nov dec januari bebisar ;)
  • Skilla15
    TouchOfRed skrev 2018-03-19 11:44:25 följande:

Tack tack :) jag använde vanliga clearblue digital (inte advanced). Den har funkat för mig tidigare, men inte denna gång. Håller tummarna för dig <3

Va kul fler som chansar sista chansen dec2018

Jag blev gravid direkt efter skrapning dec 2017 Ska prova nu igen efter missfall igen och ytterligare en skrapning. Men är kroppen redo så tar det sig igen, annars kommer menstruationen ????

Ingen graviditet har med den andra att göra. Tycker detta verkar vara mer ett lotteri med tur och otur. Om man nu inte vet orsak efter utredningar såklart ;)

Vi ska chansa åter igen, kanske vi drar vinst lott igen. Har gjort det en gång med en helt fungerande graviditet med ett friskt välmående barn.

Men det är kämpigt efter skrapning då hcg halter tar att dra sig ur, så man får räkna dagar och leta på sin ögglossning mellan plus och negativa test åter igen ;)

Tyvärr blir det glad gubbe på mig nu med men pga av lite hcg kvar ännu. Men chansar i veckan ändå. Hoppas på plus nästa

Månad...
  • Skilla15
    Milian03 skrev 2018-03-19 10:54:30 följande:

Det gjorde vi :D

Har glad gubbe idag med så blir att köra på ikväll med :)

Hoppas på jul lr nyårs bebis här med;)

Sista chansen 2018

Jag blev gravid direkt efter skrapning i dec17 Ska prova nu igen efter missfall och ytterligare en skrapning. Men är kroppen redo så tar det sig igen, annars kommer menstruationen ????

Ingen graviditet har med den andra att göra. Tycker detta verkar vara mer ett lotteri med tur och otur. Om man nu inte vet orsak efter utredningar såklart ;)

Vi ska chansa åter igen, kanske vi drar vinst lott igen. Har gjort det en gång med en helt fungerande graviditet med ett friskt välmående barn.

Men det är kämpigt efter skrapning då hcg halter tar att dra sig ur, så man får räkna dagar och leta på sin ögglossning mellan plus och negativa test åter igen ;)

Råkade skicka dubbla texter...;)
  • Skilla15

Va kul

Grattis stt allt såg bra ut.

Vi har precis startat en ny facbook grupp, då vi hoppas plussa i april nu igen efter Missfall i v 6-9 tyvärr. Än så länge är vi tre som stöttar och väntar på lossning och sen BIM igen och följs åt på nytt

Ni får gärna maila mig om ni vill vara med..;)

Hopp om Dec januari februari bebis

<3

• Skilla15

Hej. Kämpa på alla <3

Vi är sju st i en facbook grupp som precis haft ägglossning och nyligen gått igenom MF(upprepande) tyvärr.

Nu väntar någon mens och några inväntar BIM

Vill någon vara med så pma mig.

Vi hoppas på januari / februari bebisar 2019

• Skilla15
    Tumvante skrev 2018-04-20 23:14:35 följande:

Jobbigt läge. Blev du gravid i slutet av mars borde du ju vara i vecka 7-8 nu typ... då borde man kunna se något på VUL....

Hej. Har en missfalls grupp på Facebook. Där vi nu flera återigen inväntar BiM och ägglossningar i början av maj här. Vi är En liten grupp, mkt trevlig. så vi alla hopas på januari eller februari bebisar.

Vill någon bli med.? PM mig eller maila mig

evelinatunemar@hotmail.com så kan jag bjuda in...
  • Skilla15
    Elinmariajosefin skrev 2018-04-19 22:02:59 följande:

Hade mens för två veckor sen, positivt ältest i lördags. Igår började jag blöda. Idag tilltog blödningarna så pass att jag inte kunde lämna toaletten. Fick en tid på gyn för vul som inte visade på nåt allvarligt. Hormonrubbningar trodde läkaren men gjorde ett gravtest för säkerhets skull. Testet var positivt. Alltså blev jag gravid i slutet på mars och det jag trodde var mens var nån typ av blödning 2 veckor efter befruktningen. För tidigt för att se nåt foster på vul så nu ska hcg tas med 5 dagars mellanrum för att se om det stiger och det finns hopp om en levande graviditet. För mig är det helt otänkbart med tanke på den mängden jag blöder. Känner mig bara så förvirrad och uppgiven. 4 månader har gått sen mitt förra missfall.

Hej. Har en missfalls grupp på Facebook. Där vi nu flera återigen inväntar BiM och ägglossningar i början av maj här. Vi är En liten grupp, mkt trevlig. så vi alla hopas på januari eller februari bebisar.

• Skilla15
    Lottch3n skrev 2018-04-13 14:50:18 följande:

Då är jag tillbaka igen.. tyvärr eller vad man nu ska säga...

Förra torsdagen fick jag en tid på gyn då jag började blöda på onsdagkväll på jobbet.. väl på gyn gjordes ett vul.. inget foster syntes :( enligt läkaren så hade graviditeten avstannat i vecka 9, fostret tillbakabildats men kroppen hade inte fattat det och fortsatt lura mig att jag var gravid...

Så på fredagen blev jag inlägg för att få hjälp att få bort allting :( Detta var bland det jobbigaste jag gjort :(

Förlorade massa blod så jag fick blodtransfusion, var fastande ifall det skulle bli operation, detta resulterade i att mitt blodtryck sjönk.

Jag kämpade och kämpade för att få ut allt, men krafterna var slut, och vid 21 på fredagkväll blev jag undersökt av läkare som konstaterade att det var fortfarande rester kvar. Jag bröt ihop för 100000000 gången och sa att jag inte orkade mer.. så läkaren anmälde mig till operation..

La mig för att försöka sova innan, vid ca 00:15 behövde jag upp på toa, tog med mig droppställningen och gick till toa. När jag sedan var klar bar inte benen.. allt bara snurrade och jag kände att jag var påväg bort... tryckte på larmet men ingen kom... tryckte igen och tillslut kom ssk och usk... då svartnade det framför ögonen på mig.. dom fick bära mig till sängen och väl där togs ett blodtryck som visade 70/40... min hörsel försvann och sen kommer jag inte ihåg mer än när jag åkte ner på operation..

05:00 var jag tillbaka på avdelningen och enligt läcker hade allt gått bra.

Dock ville inte mitt tryck hämta sig så det var knappt att jag fick åka hem på lördagen, men jag tjatade..

Så nu är jag hemma och sjukskriven även nästa vecka... detta tog fruktansvärt hårt på mig.. bryter än idag ihop flera gånger om dagen.. :(

Känns inte som det är menat att vi ska få ett syskon till vår dotter.. först missfall i december och nu detta :(

Oj vilken roman det blev, förlåt.

Hur går det för er andra? <3

• Skilla15
    Lottch3n skrev 2018-04-13 14:50:18 följande:

Då är jag tillbaka igen.. tyvärr eller vad man nu ska säga...

Förra torsdagen fick jag en tid på gyn då jag började blöda på onsdagkväll på jobbet.. väl på gyn gjordes ett vul.. inget foster syntes :( enligt läkaren så hade graviditeten avstannat i vecka 9, fostret tillbakabildats men kroppen hade inte fattat det och fortsatt lura mig att jag var gravid...

Så på fredagen blev jag inlägg för att få hjälp att få bort allting :( Detta var bland det jobbigaste jag gjort :(

Förlorade massa blod så jag fick blodtransfusion, var fastande ifall det skulle bli operation, detta resulterade i att mitt blodtryck sjönk.

Jag kämpade och kämpade för att få ut allt, men krafterna var slut, och vid 21 på fredagkväll blev jag undersökt av läkare som konstaterade att det var fortfarande rester kvar. Jag bröt ihop för 100000000 gången och sa att jag inte orkade mer.. så läkaren anmälde mig till operation..

La mig för att försöka sova innan, vid ca 00:15 behövde jag upp på toa, tog med mig droppställningen och gick till toa. När jag sedan var klar bar inte benen.. allt bara snurrade och jag kände att jag var påväg bort... tryckte på larmet men ingen kom... tryckte igen och tillslut kom ssk och usk... då svartnade det framför ögonen på mig.. dom fick bära mig till sängen och väl där togs ett blodtryck som visade 70/40... min hörsel försvann och sen kommer jag inte ihåg mer än när jag åkte ner på operation..

05:00 var jag tillbaka på avdelningen och enligt läcker hade allt gått bra.

Dock ville inte mitt tryck hämta sig så det var knappt att jag fick åka hem på lördagen, men jag tjatade..

Så nu är jag hemma och sjukskriven även nästa vecka... detta tog fruktansvärt hårt på mig.. bryter än idag ihop flera gånger om dagen.. :(

Känns inte som det är menat att vi ska få ett syskon till vår dotter.. först missfall i december och nu detta :(

Oj vilken roman det blev, förlåt.

Hur går det för er andra? <3

Styrketankar till er.

Är så tufft. Två missfall båda i v 9, en ofostrig och en med foster . Det är hemskt. Men nu är vi några i en facbook grupp. Häng med där och få stöd av fler som är på samma fas i livet? Har själv en dotter och kämpar för ett syskon.
  • Skilla15
    Tumvante skrev 2018-04-27 22:19:58 följande:

Jag är redan med i en dansk sådan, och är nu med i en BF grupp för december... men himla viktigt och bra med sådana grupper, där man kan få stöd, råd och pepp!

Ja verkligen. Men Missfall kommer verkligen med storm, utan varningens man kan gärna ha fler trådar att hoppa på, det har jag lärt mig. För man e så ovig stt få det att ta sig igen å då ligger man ju efter på en ny BF månad... suck k detta bebis längtande...
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018