Inlägg från: Entriss |Visa alla inlägg
  • Entriss

Vi som önskar ett syskon 2018

Migas skrev 2018-01-31 13:57:07 följande:
    Hur har det gått, början på mensen eller tog det slut? 
    Strawberrybrud skrev 2018-01-31 13:47:02 följande:

Hejsan allihopa!

Längesen jag var inne och läste här. Gick inte vägen sist (första äl efter missfall). Men nu har jag äl inom en vecka här så börjar med äl-test idag samt att jag tempar! Satsar på att sexa när jag får stegring. Vill inte att sexet ska bli ett ?måste? varannan dag utan att det blir riktig njutning när den väl sker ;) haha!

Har BIM 18/2.

Hur går det för er andra? När har ni bim i februari?

vad tråkigt med missfall , hade du kommit långt i graviditeten? 

Hoppas att du får ditt efterlängtade plus snart igen  

Jag vet inte när jag har BIM, då jag tyvärr har väldigt oregelbunden cykel just nu  

Det är oklart än så länge. 

Har haft idag enstaka likadana flytningar med blodstrimmor i, väldigt sparsamt, men lutar åt att det är mensen som kommer ordentligt om nån dag eller två. 
    Känner mig som sagt helt ogravid, men den som lever får se. 

Dagens temp var låg idag också, men var tvungen att lägga in den som avvikande eftersom jag inte sovit tillräckligt länge inatt. Var uppe för sent igår och låg och snurrade. 

• Entriss
    Migas skrev 2018-02-01 05:15:04 följande:
    Det förstår jag att det var och måste vara extrajobbigt att ha fått ett MA där man går och tror att allt är bra i dagar/veckor mot att mf startar på en gång, åtminstone måste känna sig mer lurad av kroppen som inte förstod att det skulle stötta bort det istället. 

Vi försöker skaffa andra barnet och vi började försöka seriöst denna månad även om vi slarvat ett par månader innan dess. Jag har dock fått ett missfall i vecka 8+1, innan jag fick första barnet, och då fick vi inte ens komma in på kontroll utan ombads att vänta hemma för att det ändå inte gick att se något. Jag tycker dock att vi borde fått komma in på kontroll för att kolla istället för att inte veta om det var en blödning i graviditeten eller ett missfall liksom, så vet inte hur länge det varit dött innan det startade. 

Hade du lätt för att bli gravid förra gången? 
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-31 16:13:09 följande:
    Jag hade också ett MA i december, upptäcktes i v11 men fostret hade dött i vecka 6. Önskar så att jag hade fått reda på det direkt och inte gå i ytterligare 5 veckor och tro att allt var bra :(

Jag skrapades den 15/12 och hade ingen äl därefter utan mensen kom 28dagar senare. Nu hade jag min första äl i fredags och går nu och väntar på att se om det tog sig! Har bim 8/2
    Det måste ju vara värre med ett MA (än ett MF) och gå och tror att allt är bra och ha symptom och så vidare i flera veckor till fast fostret var dött. Just den psykiska biten att försöka förstå varför kroppen inte stötte bort fostret när det var dött istället för att göra det flera veckor senare (eller inte alls utan hjälp). 

Hoppas att du får plus snart igen Gick det fort förra gången?Så du brukar ha så mycket spottings innan mens normalt? Fast så länge mensen inte kommit igång helt så lever ju hoppet, finns ju många som inte haft ett enda symptom de gånger de plussat men massor gånger de inte plussat liksom  
    Ja, jag vet inte. Det har ju hänt som sagt, men inte varje gång jag har mens .
    Dock så har tempen sjunkit nu och ligger precis på gränsvärdet så ja, vi får se :) 
    BIM imorgon!
  • Entriss

Nu på kvällen kom mensen igång på riktigt, så nu kan vi börja om från början med nya friska tag ;) 
    Får se det positiva i att hinna träna lite hårdare (på gymmet) än månad till, och kanske ta upp mina planer på att lära mig jogga :) Har ju en månad på mig att göra nya framsteg nu! 

Bara jag som känner att det ändå kan vara en lättnad när mensen väl dyker upp, en nystart? 
    Hade jag varit gravid nu hade jag ju istället börjat oroa mig för missfall direkt ;) 

Hur går det för er andra? 

• Entriss
    småsyskon2018 skrev 2018-02-01 21:27:34 följande:
    Det är rätt! Se det positiva. Träning är kanske inte riktigt min grej men passar på att trycka i mig en massa god ost och njuta av en god öl. Tar det sig inte nu direkt så tänker jag mig också lite hårfärgning med gott samvete. Vet att det är olika bud om huruvida det ens är farligt men känns ändå bättre att vara ogravid när man utsätter sig för lite extra kemikalier :)

Jag håller med, njuta allt vad man kan av det som inte kommer gå i 9 månader sen:) 

Ska bli spännande att se hur det blir nästa månad. 
    Jag drömmer om att i alla fall få vara gravid när vi är på Cypern i April, vet inte varför men det vore urmysigt Hjärta

• Entriss
    Charlizee skrev 2018-02-03 09:07:43 följande:

Vi ska till Cypern i Juni och jag har haft precis samma tankar. Fram till denna månad har jag varit säker på att till den resan kommer jag vara gravid och bara mysa men nu vetitusan...

Åh, jag hoppas på gravmyssemester för oss båda två <3

Ibland känns det hopplöst, men förr eller senare händer det:)
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-02-03 12:31:34 följande:
    Jo men precis, det är min tröst i det hela<3 Men man är ju lite otålig och vill ha det där plusset helst igår, haha!!

I hear you;) 

Nu tror jag mensen är på upphällningen. Kan tro att sista dagen blir imorgon och sen börjar resan mot ÄL ;) Never ending stooooryyyyyyy!! Flört

Råkade köpa fel när jag skulle köpa gravtest så har några ett paket ÄL-tester som jag gör denna månaden bara för att .
    Tempar med NC varje morgon sen en månad ungefär och tycker faktiskt det funkar riktigt bra!

• Entriss
    TouchOfRed skrev 2018-02-05 07:47:17 följande:

BIM +3 idag men ingen mens än. Testade mig senast på BIM -2 med testa tidigt test men det var så blankt det kan bli, bara ett tydligt kontrollstreck som hånskrattade åt mig....

Med sonen plussade jag på BIM-2 Så jag tänker att jag omöjligt kan vara gravid nu. Men samtidigt är det ju en annan del av en där hoppet väcks och man tänker att jag kanske hade ÄL senare än jag brukar (testade inte denna cykeln) osv. Borde jag testa igen eller är det bättre att bara vänta på mensen? Vill ju inte bli besviken igen...

Men guuud, du måste testa igen ju!! :) 

Berätta hur det går! 

CD 7 här så tippar ca 1 vecka kvar till ÄL för mig. Skönt att vara på g ;) 

• Entriss
    Baraentilligen skrev 2018-02-08 14:23:25 följande:

Den här cykeln är jag förvånansvärt lugn! Håller inte koll på cykeldag eller ägglossningssymtom alls (ännu, men är nog mindre än två veckor sen mensen kom) och håller inte heller reda på exakt datum för bim. Så skönt! Skippade att tempa denna månad för vi har ändå ett så aktivt sexliv att det inte ändrar chanserna. Ingenting jag gör eller tänker kommer att ändra utkomsten av detta försök. Om jag blir gravid lär jag märka det sen när mensen är sen. Det jag önskar nu är att jag kan hållas såhär lugn de resterande ca tre veckorna! Håller tummarna för er :)

Ååh, vilken befriande känsla:)

Jag känner lite likadant! Vi sexar så pass ofta att det varken gör till eller från att ha koll på ÄL egentligen, men jag tycker ju det är lite spännande ändå:P

Också lugn än så länge, känner lite som du att man inte kan påverka så mycket ändå- händer det så händer det liksom.

Där
  • Entriss
    TouchOfRed skrev 2018-02-08 22:21:14 följande:
    Gaaah önskar jag hade kunnat känna så! Stirrar redan över ÄL och har bara haft mens i typ 3 dagar, suck. Stress gör ju inte fertiliteten bättre direkt...

Försöker telepatera lite lugn och styrka! 

När man kommer in i streddmode är det svårt att komma ur det. 
    Jag blev så stressad när vi fick missfall för att jag hängt upp mig på att få ett tredje barn innan jag fyller 30. Dumheter egentligen, för jag har verkligen inget rationellt skäl till brådska. Tack och lov har jag släppt det nu, även om den största delen av mig fortfarande tar lite dubbelhopp över möjligheten att få bli mamma igen innan 2018 är slut. 

• Entriss
    Lottch3n skrev 2018-02-09 14:47:16 följande:

Hej tjejer! Jag behöver låna era ögon lite. Vad tror ni om detta?

Kan ansett plus där! Men vet ju av egen erfarenhet att bildkvalitén blir sådär när man laddar upp så är ju med största sannolikhet positivt! Gud vad roligt grattis!!! Hur långt från BIM är du?
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018