Migas skrev 2018-02-01 05:15:04 följande:
Det förstår jag att det var och måste vara extrajobbigt att ha fått ett MA där man går och tror att allt är bra i dagar/veckor mot att mf startar på en gång, åtminstone måste känna sig mer lurad av kroppen som inte förstod att det skulle stötta bort det istället.
Vi försöker skaffa andra barnet och vi började försöka seriöst denna månad även om vi slarvat ett par månader innan dess. Jag har dock fått ett missfall i vecka 8+1, innan jag fick första barnet, och då fick vi inte ens komma in på kontroll utan ombads att vänta hemma för att det ändå inte gick att se något. Jag tycker dock att vi borde fått komma in på kontroll för att kolla istället för att inte veta om det var en blödning i graviditeten eller ett missfall liksom, så vet inte hur länge det varit dött innan det startade.
Hade du lätt för att bli gravid förra gången?
Elinmariajosefin skrev 2018-01-31 16:13:09 följande:
Jag hade också ett MA i december, upptäcktes i v11 men fostret hade dött i vecka 6. Önskar så att jag hade fått reda på det direkt och inte gå i ytterligare 5 veckor och tro att allt var bra :(
Jag skrapades den 15/12 och hade ingen äl därefter utan mensen kom 28dagar senare. Nu hade jag min första äl i fredags och går nu och väntar på att se om det tog sig! Har bim 8/2
Det måste ju vara värre med ett MA (än ett MF) och gå och tror att allt är bra och ha symptom och så vidare i flera veckor till fast fostret var dött. Just den psykiska biten att försöka förstå varför kroppen inte stötte bort fostret när det var dött istället för att göra det flera veckor senare (eller inte alls utan hjälp).
Hoppas att du får plus snart igen
Gick det fort förra gången?Så du brukar ha så mycket spottings innan mens normalt? Fast så länge mensen inte kommit igång helt så lever ju hoppet, finns ju många som inte haft ett enda symptom de gånger de plussat men massor gånger de inte plussat liksom
Ja, jag vet inte. Det har ju hänt som sagt, men inte varje gång jag har mens .
Dock så har tempen sjunkit nu och ligger precis på gränsvärdet så ja, vi får se :)
BIM imorgon!