Inlägg från: Anonym (albins pappa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (albins pappa)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-04 16:46:13 följande:
    Men eller hur. Bara här i tråden ursäktas ju Lady Dahmer av feminister. Kvinnliga chefer tillåts bete sig som svin och kvinnliga mobbare stoppas inte av andra kvinnor heller.
    Så en medelålders bloggande småbarnsmor är någon med makt som behöver stoppas från att skriva sina tankar om barnuppfostran, roller i samhället osv?
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 17:31:09 följande:
    En bloggare som medverkar i Sveriges Radio?. Och tråden handlar fortfarande om utbrett manshat och varför, inte enbart om exakt hur det sprids. 

PS! Du har fortfarande inte svarat på om inte kvinnor också borde stoppa andra kvinnor som beter sig illa mot män?
    Du tycker att kvinnor ska stoppa bloggare från att blogga hur är tanken att det ska gå till med tanke på att man får skriva vad man vill i böcker, bloggar,hemsidor och i diverse andra kanaler så länge man inte kränker enskilda identifierbara personer som kan ta illa upp och anmäla detta som förtal eller kränkning.

Jag och de jag känner brukar säga ifrån när kvinnor beter sig illa mot sina män dock händer det oerhört sällan att man behövt säga ifrån. 
    Kvinnor bete sig inte illa mot män när de inte vill prata med en man, inte vill dejta, inte svarar på tilltal, inte vill umgås, inte vill ta en eller svarar på ett hej i en inkorg
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 22:46:08 följande:
    Va bra. Då kan vem den nu är som tydligen inte accepterar att feminism kritiseras vara så snälla att ge fan i att anmäla alla inlägg som inte faller dig i smaken. Om du inte tolererar att dina åsikter ifrågasätts så är det kanske bättre om du låter bli att skriva / läsa i öppna trådar öht.

Du menar alltså att det finns ett samband mellan män som inte gillar att manshat sprids och män som slår ihjäl kvinnor? Varför skulle de annars ta åt sig av såna artiklar? Tar du åt dig av alla artiklar där en kvinna har ihjäl någon?
    De män som blir kränkta av bloggare som skriver något om män och tar det som om det gäller dem borde rimligtvis bli kränkta när det skrivs artiklar om män som begått våldsbrott mot kvinnor och där det visas statistik över hur stor andel av grova våldsbrott som utförs av män och hur få som utförs av kvinnor, likaså borde män bli kränkta när det skrivs om hur fördelning av föräldraledighet och vård av sjuka barn ser ut och hur vem som engagerar sig i sina barn på ledig tid.
    Nog är det samma manshat när män beskrivs som våldsamma mot kvinnor och inkapabla att ta hand om sina barn och dessutom tämligen ointresserade av att umgås med dem om det inte gäller att syssla med någon form av sport tillsammans. Hur många pappor sysslar med de där tråkiga sakerna man måste göra med barn som att leka med mjuka djur, hjälpa till med tråkigt pyssel, gå runt med en dockvagn
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (JK) skrev 2018-01-05 18:24:14 följande:
    Feminismen har haft stort inflytande. Då blir det så.
    Nu har jag ägnat mig åt att läsa tidningar på nätet och tänkte mig länka till dagens skörd av manshatande artiklar dessvärre var det tämligen tunnsått
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (JK) skrev 2018-01-05 18:55:49 följande:
    Zara Larsson är ett bra exempel i sammanhanget men det finns mängder av politiker (Gudrun Schyman m.fl), journalister (Linda Skugge m.fl.) och mediaprersonligheter som fått fri väg upp till viktiga maktpositioner genom att hata män.
    Trodde att Zara var en ung sångerska men tydligen är det tydligen är det inte genom musiken hon fått framgång utan något helt annat
  • Anonym (albins pappa)
    KlunsSmurfen skrev 2018-01-05 19:48:36 följande:
    Hon vet väl hur man marknadsför sig själv men hon får också en hel del skit för det.
    Nu uttalade hon sig ju inte om män förrän det skedde övergrepp framför scenen när hon i egenskap av sångerska uppträdde.
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (en MAN) skrev 2018-01-07 07:42:36 följande:
    Jag är en svensk vit man som mestadels varit borest till andra länder under de sista 10 åren. Jag kan bara bara hålla med dej, manshatet i svensk press är helt sanslöst, men de vinklar ju efter vad folk vill läsa och säljer bäst...

Tips för att stå ut som man i Sverige,

1) inse att manshat är socialt accepterat i sverige, planera därefter.

2) sluta konsumera svensk media

3) ta ett break, åk iväg ett par månader om året till ett något annat land där män upskattas, tex. Polen, Ryssland, Malaysia

Man lever bara en gång, lev väl, lycka till !!!
    Är de inte bättre att åka till länder där man kan språkligt följa media och inte välja länder där man inte förstår språket och då faktiskt inte vet om invånarna sinsemellan medan de ler pratar om hur de på bästa sätt komma över så mycket pengar som möjlig av turisten
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 19:16:02 följande:
    Jag behöver inte vara selektiv eftersom det varje dag skrivs om hur synd det är om kvinnor jämfört med män. Att män är en majoritet i samhällets bottenskikt skrivs det däremot inget om.
    Vilka män är i samhällets bottenskikt och om det är missbrukare, psykiskt sjuka och män som är socialt isolerade och som därför inte lyckas med relationer skulle dessa ställa upp och vara med i artiklar så att media kan skriva om dem. Vem skulle vilja lämna ut sig själv och berätta att ingen vill dejta dem och vem skulle läsa dessa artiklar när dessa personers berättelser alltid går ut på att det är kvinnors fel att de inte har ett bra liv
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 19:56:08 följande:
    Feminister tar sällan upp att män är en majoritet i samhällets bottenskikt. Jag menade alltså att feminister inte tar upp detta; inte att missbrukare skulle ställa upp i artiklar.

...när dessa personers berättelser alltid går ut på att det är kvinnors fel att de inte har ett bra liv

Det var en grov generalisering måste jag säga.
    Media tar upp mäns problem oavbrutet varje dag är det rapporter om män som förövare eller offer, män som dör av nätdroger och nu att dataspelsberoende klassat som sjukdomar
     Alla dessa problem bör ju adresseras av psykologer, psykiatriker, beroendeteurapeter eller liknande.
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 20:37:18 följande:
    Män kritiserar men blir inte tagna på allvar, tyvärr.
    Det har blivit kejsarens nya kläder över saken. En man som kritiserar feminister offentligt riskerar sitt jobb och karriär. Förhoppningsvis blir saken mer nyanserad i framtiden.
    Varför kritiserar män kvinnor när de istället kan ägna den energin till att ta upp männens problem med missbruk, våld, misslyckande i skolan, dataspelsberoende osv.
    Var är alla män som bildar nätverk för att hjälpa pojkar att inte hamna utanför och se till att de inte isolerar socialt så att de inte har kontaktnät när de behöver detta.
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 20:51:15 följande:
    Det kan väl vara vettigt att rikta energin åt båda håll.
    Ev brist på nätverk bland män rättfärdigar inte feminismen att bortse från att män utgör majoriteten i samhällets bottenskikt - om de ska vara hederliga och ge en rättvisande bild.
    Uppenbarligen är inte män beredda att stödja män som hamnar i utanförskap eller engagera sig för att udda dataspelsberoende killar som inte sköter skolan inte ska hamna vid sidan av för annars skulle massor av män starta projekt för inkludering genom mentorskap.
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 21:07:56 följande:
    Jag upprepar mitt förra svar:

Ev brist på nätverk bland män rättfärdigar inte feminismen att bortse från att män utgör majoriteten i samhällets bottenskikt - om de ska vara hederliga och ge en rättvisande bild.
    Är väl lämpligt att män jobbar med män som befinner sig i samhällets bottenskikt och i utanförskap med tanke på att dessa män inte har något förtroende för kvinnor eftersom de inte sällan anser att det är den moderna kvinnans fel att de inte lyckats i skolan, inte fått det jobb de borde få och inte fått den partner den förtjänat genom att inte vara otrevlig.
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (Jämställdist) skrev 2018-01-07 21:23:16 följande:
    Jag kämpar för frågor jag brinner för och i det ingår bl.a. att belysa det som felar inom feminismen. Jag tror det gynnar oss alla.
    Insnöad... Jag skulle också kunna gå till personangrepp men avstår.
    Läs gärna boken om feministiska myter. Författaren blev förlöjligad och mordhotad av feminister och tvingades tyvärr lägga ner sitt arbete.
    www.dnv.se/wp-content/uploads/2013/09/Sex_fem...
    Författaren till alstret la inte ned för att kvinnor tyckte att det var trams författaren la ned för att ingen ansåg alstren var något att ha förutom fansen dessutom var är ju knappast värt att lägga energi på blogg osv. om det tar tid och energi från det arbete man har för att försörja sig.
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (man) skrev 2018-01-07 23:04:25 följande:
    Eller hur, för det har ju aldrig hänt att män som kritiserar feminismen fått hot Drömmer
    Somliga tar en koll på bolagsuppgifter och drar sina slutsatser därifrån
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (man) skrev 2018-01-08 11:15:03 följande:
    Jag skulle snarare vilja påstå att somliga verkar ha väldigt selektiv koll stenkoll när det passar men är helblinda när det inte passar och drar därför väldigt märkliga slutsatser
    Ekonomin blir inte sällan lidande om man ägnar sin tid åt oavlönat ideellt arbete istället för att ägna sig åt arbete som genererar inkomst. Egenutgivna böcker lär ju knappast generera någon större inkomst om  det inte blir en bestseller 
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (man) skrev 2018-01-08 12:06:50 följande:
    Mmm och på vilket sätt menar du att det är någon slags argument för att vederbörande inte fått en massa hat från feminister? Det är väl mer regle än undantag att alla som kritiserar feminism öppet kommer drunkna i hatmeddelanden
    Vederbörande slutade inte med aktiviteter pga. vad kvinnor uttryckte utan det fullständiga ointresset från samhället i sort och självfallet av ekonomiska skäl
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?