• Anonym (Räven)

Har separerat/sparkat ut min sambo - hon var oduglig

Jag äger en stor lägenhet, som jag i 1.5 års tid delat med min flickvän(tänkta fru).
    Men fyra dagar innan julafton valde jag att separera och därmed kasta ut henne ur min bostad. Då hon själv inte har någon egen bostad blev hon tvungen att flytta in hos sina föräldrar.

Anledningen till det är att jag tröttnat på henne, hon var helt oduglig. Jag arbetar heltid och hon arbetar drygt 70%. Så vi kom överens om att hon får sköta hemmasysslorna så som matlagning, städning, tvätta, bakning, handla osv.
    Hon kan inte laga mat, pastan är överkokt, köttet överkryddat eller bränt, matlådorna smakar skit. Hon har varit så kass att jag har blivit tvungen att laga maten själv senaste tiden! Städningen är också helt oengagerad, hon missar smuts och fläckar. Dessutom tog inte riktigt hand som sin hygien, jag sa åt henne att hon ska hålla sig ren och fräsch mellan benen, ansa sig som alla andra kvinnor jag haft har gjort. Men det tyckte hon inte att hon behövde göra. 
    Jag tröttnade som sagt till slut och kastade ut henne.

Kände att jag måste skriva av mig alltså. Fan vad trött man blir.. En mer oduglig människa än henne får man fan leta efter alltså. Gött att man är singel igen.
    Någon som också kastat ut sin partner nyligen?

• Svar på tråden Har separerat/sparkat ut min sambo - hon var oduglig
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Blä) skrev 2018-01-03 15:36:43 följande:

Om hon var skriven hos dig så har du ingen rätt att kasta ut henne med två timmars förvarning. Synd att hon inte visste sina rättigheter.

Antagligen visste hon om det och tog sin chans att försvinna fort som fan utan massa problem.
  • Anonym (Räven)
    Anonym (Saga) skrev 2018-01-03 15:39:53 följande:
    Antagligen visste hon om det och tog sin chans att försvinna fort som fan utan massa problem.
    Jag var så irriterad på henne att hon insåg att det var bäst om hon bara försvann. 
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Saga) skrev 2018-01-03 15:39:53 följande:

Att hon har det bättre utan honom är klart. Men att bli utkastad ifrån sitt hem på två timmar är inte okej.
  • Anonym (Räven)
    Anonym (Blä) skrev 2018-01-03 15:39:10 följande:
    Säger ju mer om dig som utnyttjar det.
    Hon var överflödig och skulle bort. Jag är så trött på den människan att jag hade kastat ut henne även om hon visste om det. Hon var och är ett avslutat kapitel, PERMANENT. 
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:40:55 följande:

Jag var så irriterad på henne att hon insåg att det var bäst om hon bara försvann. 

Varför ansåg du att hon skulle sköta ALLA hushållssysslor?
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Blä) skrev 2018-01-03 15:42:26 följande:

Att hon har det bättre utan honom är klart. Men att bli utkastad ifrån sitt hem på två timmar är inte okej.

Nej det är inte ok med så kort tid men kan ändå tänka mig lättnaden och att då samla ihop sina saker går fort. Och med tanke på att föräldrarna tog emot fort så kände de nog till problemet i hemmet.
  • Anonym (Räven)
    Anonym (Blä) skrev 2018-01-03 15:44:06 följande:
    Varför ansåg du att hon skulle sköta ALLA hushållssysslor?
    För att hon jobbade betydligt mindre än mig och hade mer tid över. 
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:43:45 följande:

Hon var överflödig och skulle bort. Jag är så trött på den människan att jag hade kastat ut henne även om hon visste om det. Hon var och är ett avslutat kapitel, PERMANENT. 

Ja det låter ju bra för henne. Men du betedde dig ändå fel.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:44:50 följande:

För att hon jobbade betydligt mindre än mig och hade mer tid över. 

Betalade du henne för det då?
  • Anonym (Räven)
    Anonym (Blä) skrev 2018-01-03 15:45:00 följande:
    Ja det låter ju bra för henne. Men du betedde dig ändå fel.
    Jag skiter helt i det. Det är min bostad. Hon äger ingenting där. Vilket hon insåg. 
Svar på tråden Har separerat/sparkat ut min sambo - hon var oduglig