• Anonym (Räven)

Har separerat/sparkat ut min sambo - hon var oduglig

Jag äger en stor lägenhet, som jag i 1.5 års tid delat med min flickvän(tänkta fru).
    Men fyra dagar innan julafton valde jag att separera och därmed kasta ut henne ur min bostad. Då hon själv inte har någon egen bostad blev hon tvungen att flytta in hos sina föräldrar.

Anledningen till det är att jag tröttnat på henne, hon var helt oduglig. Jag arbetar heltid och hon arbetar drygt 70%. Så vi kom överens om att hon får sköta hemmasysslorna så som matlagning, städning, tvätta, bakning, handla osv.
    Hon kan inte laga mat, pastan är överkokt, köttet överkryddat eller bränt, matlådorna smakar skit. Hon har varit så kass att jag har blivit tvungen att laga maten själv senaste tiden! Städningen är också helt oengagerad, hon missar smuts och fläckar. Dessutom tog inte riktigt hand som sin hygien, jag sa åt henne att hon ska hålla sig ren och fräsch mellan benen, ansa sig som alla andra kvinnor jag haft har gjort. Men det tyckte hon inte att hon behövde göra. 
    Jag tröttnade som sagt till slut och kastade ut henne.

Kände att jag måste skriva av mig alltså. Fan vad trött man blir.. En mer oduglig människa än henne får man fan leta efter alltså. Gött att man är singel igen.
    Någon som också kastat ut sin partner nyligen?

• Svar på tråden Har separerat/sparkat ut min sambo - hon var oduglig
  • Anonym (Räven)
    Anonym (Blä) skrev 2018-01-03 15:45:00 följande:
    Ja det låter ju bra för henne. Men du betedde dig ändå fel.
    Jag skiter helt i det. Det är min bostad. Hon äger ingenting där. Vilket hon insåg. 
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Saga) skrev 2018-01-03 15:44:40 följande:

Nej det är inte ok med så kort tid men kan ändå tänka mig lättnaden och att då samla ihop sina saker går fort. Och med tanke på att föräldrarna tog emot fort så kände de nog till problemet i hemmet.

Nja lättnad tror jag inte hon kände fören hon faktiskt var därifrån. Att hon har det bättre utan ts tror jag de flesta är överens om. Men ts beteende var vidrigt.
  • Anonym (Räven)
    Anonym (Blä) skrev 2018-01-03 15:45:50 följande:
    Betalade du henne för det då?
    Nej. 
  • izuck
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:18:11 följande:
    Hon frågade vart hon skulle ta vägen, jag svarade att det inte är mitt problem. Sedan frågade hon om detta var tacken för "allt hon hade gjort". Men jag gav henne 2 timmar att packa och ta med sig det lilla som var hennes. När jag sedan kom tillbaka efter några timmar så hade hon dragit. Och via en gemensam vän vet jag att hon bor hos sina föräldrar för tillfället. 
    1+Skrattande
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:47:09 följande:

Jag skiter helt i det. Det är min bostad. Hon äger ingenting där. Vilket hon insåg. 

Det är ingen som har sagt att det inte är din lägenhet eller att hon inte skulle flytta. Men hon bodde där, hon var skriven på din adress. Hon har också rättigheter. Att du kastar ut henne på två timmar är fel, du vet till och med om det, men skiter i det. Det säger ju en hel del om dig.
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:47:39 följande:

Nej. 

Varför? Så hon ska behöva göra allt hemma och betala hälften? Det är rättvist menar du?
  • Anonym (Räven)
    Anonym (Blä) skrev 2018-01-03 15:51:47 följande:
    Det är ingen som har sagt att det inte är din lägenhet eller att hon inte skulle flytta. Men hon bodde där, hon var skriven på din adress. Hon har också rättigheter. Att du kastar ut henne på två timmar är fel, du vet till och med om det, men skiter i det. Det säger ju en hel del om dig.
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:47:39 följande:

Nej. 

Varför? Så hon ska behöva göra allt hemma och betala hälften? Det är rättvist menar du?
    Ja, henens rättighet var att lämna bostaden. Jag var till och med snäll och gav henne 2 timmar att fixa. 

• Anonym (Blä)
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:54:05 följande:

Ja, henens rättighet var att lämna bostaden. Jag var till och med snäll och gav henne 2 timmar att fixa. 

Om hon hade velat så hade hon kunnat bo kvar i 3 månader. Det är hennes rättighet. Du var inte snäll, du var ett svin.
  • Anonym (Haha)

Den här människan verkar trolla, o det jag skrev om min pojkvän var bara ironi.. Om du inte trollar... ja, då anser jag att det är lika bra att du "kastade" ut din sambo, hon lär ju ha det bättre utan dig :)

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:54:05 följande:

Överkokt pasta? Herregud, då var två timmar för mycket, 45 minuter hade varit lagom. Du var alldeles för snäll!
  • izuck
    Anonym (Blä) skrev 2018-01-03 15:56:36 följande:
    Om hon hade velat så hade hon kunnat bo kvar i 3 månader. Det är hennes rättighet. Du var inte snäll, du var ett svin.
    Nej det hade hon inte, hon hade aldrig fått vara kvar efter det att jag kom hem igen. Jag hade tagit ifrån henne nycklarna(som hon för övrigt kastade in i brevinkastet när hon drog), jag hade tagit nycklarna kastat ut henne och låst dörren.  
  • izuck
    Anonym (Haha) skrev 2018-01-03 16:26:28 följande:

Den här människan verkar trolla, o det jag skrev om min pojkvän var bara ironi.. Om du inte trollar... ja, då anser jag att det är lika bra att du "kastade" ut din sambo, hon lär ju ha det bättre utan dig :)

Alla ni idioter som påstår att hon har det bättre utan mig..
    Jag drar in 45 000+ i månaden, hon drog in mellan 12-15 000 beroende på hur mycket hon har arbetat. Hon hade det bra hos mig, och jag vet att hon tyckte det. Hon blev tvungen att flytta, jag gjorde slut med henne. Hon har levt loppan i vårt förhållande utan att egentligen bidra med ett jävla skit.
  • zemer
    izuck skrev 2018-01-04 11:37:32 följande:

Nej det hade hon inte, hon hade aldrig fått vara kvar efter det att jag kom hem igen. Jag hade tagit ifrån henne nycklarna(som hon för övrigt kastade in i brevinkastet när hon drog), jag hade tagit nycklarna kastat ut henne och låst dörren.  

Fast du har inte rätt att göra så. Står hon skriven på adressen och du bara kommit hem en dag och kastat ut henne så hade hon kunnat ringt polisen och fått hjälp att komma in igen. Hon har också rättigheter, även om du inte tycker det.

Men skit samma nu, hon har flyttat och hon får det bättre utan dig.
  • Lisa 24

Men vad vill du med den här tråden ?
    Tala om hur klok du är som hivat ut tjejen ?
    Upplysa om att du är ledig så vi kan kontakta dig ?

• AvmaskadGurka

Läste ni delen där han skrev att de kom överens med att hon skulle ta alla hushållssysslor? Att han är ett svin på just den delen håller jag inte med om när de var överens om vem som skulle göra vad.

Jag håller med om att han är ett svin som slänger ut henne med 2 timmars varsel men inte på hushållssysslouppdelningen för där skriver han ju att de var, som sagt, överens.

• Trent
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 15:18:11 följande:

Hon frågade vart hon skulle ta vägen, jag svarade att det inte är mitt problem. Sedan frågade hon om detta var tacken för "allt hon hade gjort". Men jag gav henne 2 timmar att packa och ta med sig det lilla som var hennes. När jag sedan kom tillbaka efter några timmar så hade hon dragit. Och via en gemensam vän vet jag att hon bor hos sina föräldrar för tillfället. 

Ååå va gulligt att du var så nyfiken på var hon tagit vägen att du ringde runt bland era vänner! Din lilla mjukis.
  • Förgammalförskilsmässa

Ramlade in på den här tråden av en tillfällighet. Detta är ju helt fantastiskt!!! Jag trodde inte det fanns sådana här skitstövlar i verkligheten?!?!? Helt fascinerande att det uppenbarligen finns sådana män... Det var ju en himla tur för tjejen att hon fick hjälp att komma ur ett så uppenbart destruktivt förhållande.

För er som argumenterar med trådskaparen, kan jag bara citera bibeln: "Svara inte dåren på hans tilltal, på det att du må bliva honom lik".

För er som förundras och fascineras över de uppenbart psykopatiska tendenserna hos trådskaparen rekommenderar jag boken "Omgiven av psykopater" av Thomas Eriksson.

• Tempus
    Anonym (Räven) skrev 2018-01-03 14:33:58 följande:

Jag äger en stor lägenhet, som jag i 1.5 års tid delat med min flickvän(tänkta fru).

Men fyra dagar innan julafton valde jag att separera och därmed kasta ut henne ur min bostad. Då hon själv inte har någon egen bostad blev hon tvungen att flytta in hos sina föräldrar.

Anledningen till det är att jag tröttnat på henne, hon var helt oduglig. Jag arbetar heltid och hon arbetar drygt 70%. Så vi kom överens om att hon får sköta hemmasysslorna så som matlagning, städning, tvätta, bakning, handla osv.

Hon kan inte laga mat, pastan är överkokt, köttet överkryddat eller bränt, matlådorna smakar skit. Hon har varit så kass att jag har blivit tvungen att laga maten själv senaste tiden! Städningen är också helt oengagerad, hon missar smuts och fläckar. Dessutom tog inte riktigt hand som sin hygien, jag sa åt henne att hon ska hålla sig ren och fräsch mellan benen, ansa sig som alla andra kvinnor jag haft har gjort. Men det tyckte hon inte att hon behövde göra. 

Jag tröttnade som sagt till slut och kastade ut henne.

Kände att jag måste skriva av mig alltså. Fan vad trött man blir.. En mer oduglig människa än henne får man fan leta efter alltså. Gött att man är singel igen.

Någon som också kastat ut sin partner nyligen?

Inte konstigt alla dina ex är just ex. Du kommer troligtvis dö alene.
Svar på tråden Har separerat/sparkat ut min sambo - hon var oduglig