• maria1992

BIM Februari

BIM-lista

1/2 MammaKA

4/2 hallonnpaj

4/2 DaniellaCall

5/2 epoxi

5/2 Regnkappa

5/2 Neptun

13/2- maria1992

14/2 LunaLo

Plus-lista

• maria1992

Hej tjejer,

Jag startade januaritråden men mensen kom så hänger gärna på här. Bim 13/2. Hoppas verkligen denna gången. 4e försöket!!

• maria1992
    LunaLo skrev 2018-01-14 09:52:59 följande:

Välkommen hit! Jag har varit ledsen i två dagar men nu känner jag mig lite mer förhoppningsfull inför denna månaden. Ska beställa progesteron-kräm idag, har kort lutealfas ca 10-11 dagar med spottings 2-4 dagar innan, blir spännande att prova!

Tack! Förstår det.. själv har jag väldigt sparsam mens. Nästan inget alls och inget direkt rött blod.. hmm... vad är progesteoronkräm?? Spännande ja! Gör detta tsm!
  • maria1992
    hallonnpaj skrev 2018-01-17 06:48:10 följande:

Någon som blir yr innan ägglossning? Det snurrade som tusan inatt och blev helt svettig..

Jsg har nästan samma symtom vid äl som vid mens. Och blir yr vid både mens och äl så inte omöjligt
  • maria1992
    LunaLo skrev 2018-01-27 19:23:39 följande:

Åh, om jag kommer ihåg rätt har du BIM i närheten av mig, men jag har nog inte äl förens på torsdag... (kort lutealfas). Men känns bra att komma in i den fertila perioden nu, så man faktiskt kan göra något för att påverka barnlängtan, inte bara sitta å vänta på att tiden ska gå... :)

Yey vad kul!! Har bim 13/2. Dudå? Eller hur!!
  • maria1992

[quote=78409121][quote-nick]lillmysan skrev 2018-01-28 06:47:03 följande:[/quote-nick][/quote]

Hej! Jag kan visa mina hur de såg ut. De ena var första dagen jag testa och de andra var andra dagen.

Så ja, de är nog på g men de blir ingen glad gubbe förrän de är helt positivt.

Se skillnaden

• maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-29 10:44:17 följande:

Kan någon hjälpa mig förklara detta med äl och test?

Jag tog ju ett igår kväll som var positivt, och tänkte väl att det skulle vara svagt idag, men det var ÄNNU starkare nu för drygt en timma sedan :/

Igår när jag la in positivt äl-test i appen gjorde den beräkningen att äl skulle vara idag, men nu när jag la in idag igen så ändrade den ju till imorgon :/

I november fick jag positivt äl-test ena dagen och dagen därpå var det svagt igen, så ganska lätt att räkna ut när äl var. Men detta gör mig lite knäpp ;/ Någon som kan förklara? :)

Skickar med bilder på testet igår och idag.

Hej!

Jag brukar ha positivt två dagar, dock ska du inte ta ett äl-test igen om du har fått ett positivt test sa min gynläkare. Du ska endast lägga in i appen första dagen som du haft. 
    När de är ett plus på stickan har du ju äl inom 24-48 timmar. Så antar du har äl idag!  

• maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-29 11:21:13 följande:
    Varför inte ta ett test igen om man fått positivt? :)

Okej men då kör jag väl på att det är äl idag ;)

Tusen tack för svar!
    Jag vet faktiskt inte, men man räknar väl med att äl inträffar 24-48h efter första positiva. Kan bli förvirrande när man får positivt igen!  

Ja, det tycker jag absolut du ska göra! Tempar du något?
  • maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-29 14:25:05 följande:
    Ja lite förvirrande är det allt :)

Jag känner ju av det, både igår och idag. :) Nä jag gör inte det. Har väl en liten tanke att börja göra det nästa månad om det inte blir nått denna gången. :) Hur går det för dig? :)
    Ja, men räkna med du har äl idag!  

Jag börja tempa denna månad faktiskt och fick en glad gubbe på äl-testet och tempen har ökat igår och idag drygt 0,5! Så antar ägget har släppt nu. Rejäl ägglossningsvärk imorse. 

Det blir ingen nästa gång, vi bli gravida denna gången! ;) 
Svar på tråden BIM Februari