• maria1992

BIM Februari

filli01 skrev 2018-02-02 17:06:56 följande:

Har bim på onsdag. Har haft molvärk i magen ett par ggr om dagen i 3 dagar. Idag har jag extrem värk i ländryggen. Någon som kan relatera till detta på nåt vis?

Jag har precis som dig... ryggen värker som aldrig förr... det brukar jag ha vid mens också. Molnvärk, finnar, vita lotionflytningar, ömma bröst.. galet detta!
  • maria1992
    Lottch3n skrev 2018-02-02 19:04:39 följande:

Hela dagen har jag haft som mensvärk, ibland kraftigare för att sedan gå över till dov smärta.. Är på äl+4-5 idag.. strålar även ut i ländryggen och brösten är ömma. Känns lite tidigt eller? :/

Då är vi två... och mitt humör igår och idag.. fyfan. Sur och vill gråta hela tiden? Ingen anledning i världen. Jag blir hemsk vid mens men är bara på äl+7... usch!!!

Ruggen värker här med. Bröst ömma idag. Öhhh
  • maria1992
    filli01 skrev 2018-02-03 07:06:48 följande:

När har du BIM? Jag har på onsdag. Har testat igår och idag. Tyckte mig skymta något igår men det var nog önsketänkande eller spök då det var toknegativt idag. :(

Inga andra symptom tyvärr. :(

Har dessutom blivit jätte förkyld med feber, blä.

Nej så synd ????

Men det kommer!! Min svägerska plussa bim+8 så inte omöjligt alls!!

Jag har bim 11/2.
  • maria1992
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-04 17:00:11 följande:

Det är vanligt och betyder oftast att man har lite för lite progesteron. Har du en kort lutealfas?

Från fertilityfriend: Some cervical fluid after ovulation is possible because the corpus luteum, though its main function is to produce progesterone, produces estrogen in small amounts. This may cause you to see some fertile-looking cervical fluid, even after ovulation.

Nej jag har inte kort lutealfas... tror jag. 15-16 dagar. Vad betyder de då? Att jag har för lite...? Hmm..
  • maria1992

Vad tror ni om min tempkurva? 

Jag har extremt ömma bröst, ett humör som är hemskt (likt innan mens), har vattniga flytningar och molande smärta i nedre delen av ryggen. Även molnvärk och uppsvälld. 

Hjälp!  Äl+9, bim-6

• maria1992

Hej tjejer! 

Bim -6 idag... 
    Min temp går verkligen upp och ner.. Kan någon tyda denna? Hur kan den sjunka så mycket för att sedan öka? Jag tar tempen exakt samma tid varje morgon..

Testet tog jag igårkväll på bim -7.. .lite tidigt jag vet och supernegativt? 

• maria1992
    Lottch3n skrev 2018-02-06 07:52:22 följande:
    Jag tycker mig kunna ana något! :)
    Är det så?? 

Tack!! Man tror ju man ser i syne tillslut.. Väldigt tidigt att testa med ett vanligt test men tänkte testa med ett early imorgon!  

Hur går de för dig? <3
  • maria1992
    Lottch3n skrev 2018-02-06 08:22:14 följande:
    Svagt, men visst är där något :) Det är ju positivt att det syns på ett vanligt test. :) Jaa gör det! Håller tummarna och håll mig uppdaterad! :)<3

Jag ser varje dag jag inte testar som en seger, haha ;) Hade tänkt testa idag, men var så trött att jag glömde bort det ;)

Brösten ömmar, blodådror på brösten, molvärk, humörsvängningar och extrem trötthet är väl det jag känner av nu.
    Väldigt svagt, men hade väl varit konstigt om de visat starkt redan nu.. Jag får testen gratis så jag har flera stycken hemma haha, så var tvungen igårkväll... 
    Hoppas de visar på ett tidigt test. <3 ABSOLUT! 

Haha, jag vet.. förra månaden tog jag inget test alls tills mensen kom.. men denna månaden har jag haft så mycket symtom så har varit tvungen.. 
    Vad är du på? När har du bim? 

Samma här med bröst, molvärk och humörsvängningar. GALET. 
    Brukar normalt ha lite ont i brösten 2-3 dagar innan mens och bara på sidan mot armhålan men nu hela brösten.. hm.. 
  • maria1992
    epoxi skrev 2018-02-06 08:59:37 följande:
    Jag var också lite orolig när min temp gick som en berg och dalbana. Men plussade på BIM -2 , känns som ingen cykel är den andra lik. Så det behöver nog inte betyda något så länge det håller sig över strecket.
    Åh tack för din bild på tempkurvan!! 
    Hjälper verkligen mig att inte analysera så mycket.. Men vad beror de på att den går så? Vet du? 

Och grattis till ditt plus <3
Svar på tråden BIM Februari