• Lottch3n

BIM Februari

lillmysan skrev 2018-01-28 19:21:52 följande:

Ja precis! Ja idag och imorgon är ju de viktigaste dagarna då det tar ett tag för spermierna att ta sig upp till ägget :D så previs som du sa, ikv, mån o tis lär räcka fint :D lycka till!!

Och TACK såklart!! <3
  • Lottch3n

Kan någon hjälpa mig förklara detta med äl och test?

Jag tog ju ett igår kväll som var positivt, och tänkte väl att det skulle vara svagt idag, men det var ÄNNU starkare nu för drygt en timma sedan :/

Igår när jag la in positivt äl-test i appen gjorde den beräkningen att äl skulle vara idag, men nu när jag la in idag igen så ändrade den ju till imorgon :/

I november fick jag positivt äl-test ena dagen och dagen därpå var det svagt igen, så ganska lätt att räkna ut när äl var. Men detta gör mig lite knäpp ;/ Någon som kan förklara? :)

Skickar med bilder på testet igår och idag.

• Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-29 11:17:29 följande:

Hej!

Jag brukar ha positivt två dagar, dock ska du inte ta ett äl-test igen om du har fått ett positivt test sa min gynläkare. Du ska endast lägga in i appen första dagen som du haft. 

När de är ett plus på stickan har du ju äl inom 24-48 timmar. Så antar du har äl idag!  

Varför inte ta ett test igen om man fått positivt? :)

Okej men då kör jag väl på att det är äl idag ;)

Tusen tack för svar!
  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-29 14:13:10 följande:

Jag vet faktiskt inte, men man räknar väl med att äl inträffar 24-48h efter första positiva. Kan bli förvirrande när man får positivt igen!  

Ja, det tycker jag absolut du ska göra! Tempar du något?

Ja lite förvirrande är det allt :)

Jag känner ju av det, både igår och idag. :) Nä jag gör inte det. Har väl en liten tanke att börja göra det nästa månad om det inte blir nått denna gången. :) Hur går det för dig? :)
  • Lottch3n

Utifrån mitt positiva äl-test så har nu Flo ändrat bim till 12/2 istället för 14/2. Hmm.. :/

• Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-30 08:09:07 följande:

Samma här! i och med att jag tempar så ändrades min från 13/2 till 11/2  

Bara bra ju... kortare väntan.. haha!

Haha sant sant ;) Nu kanske jag vågar mig på ett test på våran 7 års dag, 10/2 bim -2? Hade varit underbart att visa ett positivt test när vi ska iväg och bo på hotell bland annat :)
  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-30 09:35:10 följande:

Åhhh så mysigt de lät då!! 

Hoppas veerkligen vi får vårt plus denna månaden.. Vilket försök är du på?

Som grädde på moset så är det första barnlediga natten vi får med ;)

Håller verkligen tummarna för oss att det är vår tur nu! :)

Är på försök 4 totalt, andra efter missfallet. Men insåg bu att jag antagligen inte hade äl förra månaden.

Vilket försök är du på? :)
  • Lottch3n

Då är äl över för denna månaden och nu väntar den LÅNGA väntan på bim.. :/

• Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-31 08:05:09 följande:

Den långa väntan är ju heeeemsk!!!! 

Gör du test innan BIM denna månaden?

Ja fy, känns så långt med 12 dagar till bim..

Haha jag har inga tester hemma just nu, men det är långt till bim ;) På ett sätt vill jag vänta men har nog en liten plan på att testa på bim-2 innan vi åker iväg :)

Hur tänker du? :)
Svar på tråden BIM Februari