Inlägg från: Anonym (Äntligen syskondags) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äntligen syskondags)

BIM Februari

Nathalie1992 skrev 2018-02-04 10:34:44 följande:
    Ja det gick väldigt snabbt, så man tror ju inte att det är sånt ännu :) jag åt minipiller och som jag förstått det så går de ur kroppen så fort man slutar äta de?

Ja men det är bra att man ställer sig in på att de kan ta ett tag, så slipper man bli besviken :) har ni försökt länge?
    Aha det hade jag ingen aning om, men vad bra att de gör det då  så man slipper ta hänsyn till det också   Det känslan tror jag att du lätt får oavsett om du försökt kort eller lång tid, för antingen är du chockad att det gick så fort eller så är du chockad att det äntligen tog sig

Jo det är ju åtminstone bra att inte tro att det ska gå på gång för då tror jag att man lurar sig själv lite, men sen kan det ju göra det likväl som det kan ta flera år så tror det är bra att vara beredd på minst 6 - 12 månader. Jag blir hellre positivt överraskad av att det går fortare än att jag blir besviken och negativ överraskad att det tar längre tid. 

Detta är första riktiga försöket så att säga, men sen har vi slarvat lite de senaste f två månaderna också, men jag är beredd på att det kan ta längre tid nu än förra gången då jag inte har så regelbunden mens längre tyvärr. :-/ 

Gylleneprinsessa skrev 2018-02-05 20:20:17 följande:

Jag satt också nyss och kände efter om det verkligen känns exakt som vanlig mensvärk. Tycker att den kanske är lite "ytligare" och sticks lite mer än annan mensvärk. Det har inte gjort superont än vilket det brukar när det är mensvärk (för mig). Det kan dock vara jag som bara inbillar mig alltsammans. Fortfarande ingen röd nyans dock så hoppet lever tills mensen bryter ut. :) Vi får se imorgon bitti. Jag hade gärna sett ett svagt streck på gravtesten jag gjorde i helgen, inte bara kritvita fält...

Hur har det gått för dig? här går det segt, är på dag 32 idag men vågar inte testa än då jag haft flertalet cykler på längre än så på sistone. Men ingen mens än iaf, så än finns väl hoppet.
    Erna90 skrev 2018-02-05 21:08:52 följande:

Samma här! Ena stunden känns det som det finns en chans att det tagit sig denna ggn och nästa stund är jag bombsäker på att mensen ska dyka upp! Haft känningar av mensvärk lite till och från några dagar. Vilket är vanligt för mig innan mens. Har inga direkta symtom egentligen som tyder på graviditet, men hade inte det när jag blev gravid med sonen heller så vet att det kan ha tagit såg ändå.. Man blir galen av att känna efter så mkt!! Tänkte försöka vänta till fre att testa om inte mensen kommit, skrivit att Bim är idag men har så olika långa cyklar. På fredag är det i så fall dag 43 i cykeln... Haft uppemot 42 dagar tidigare, tär på tålamodet när det är så långdraget..

Hur stor variation har du på dina cykler? Själv så har mina cykler varierat från 27 till 44 dagar sedan efter graviditeten med dottern. dag 32 idag så är väl bara att hoppas några dagar till innan man vågar sig på ett test (känns inte värt det redan då det precis kan ha varit äl i en längre cykel ju). Men samtidigt vill man ju testa redan, jobbigt det är med att försöka bli gravid.
    bastamamman1 skrev 2018-02-06 10:09:37 följande:

hej! Fråga and mätning av kroppstemp: jag har en vanlig termomebter från apoteket som man håller under tungan tills den piper. Jag kan få ganska stor variation om jag mäter flera ggr efter varandra så det känns inte pålitligt riktigt ????

Har du en termometer med två decimaler? Nu har jag inte börjat tempa än, men vad jag förstått när jag läst in mig lite på ämnet är att det inte är optimalt att köra med en termometer med endast en decimal utan man bör använda en s.k. basaltermometer som visar två decimaler. 

Sen så ändras väl tempen ganska fort när man vaknar har jag förstått så man ska väl inte hålla på och mäta flera gånger utan endast ta första resultatet. 
    Erna90 skrev 2018-02-06 10:22:13 följande:
    För mig har det varierat mellan 31 till 42 sedan mensen kom tillbaka sept -16 efter sonen föddes. Sjukt frustrerande att den inte är sådär punktlig som vissar verkar ha. Misstänker att den kommer när som nu. Känner av värk till och från men kan inte sluta hoppas att det trots allt ska vara växtvärk! När har du tänkt testa?
    Ja det är frustrerande att den har varit så här regelbunden sen mars -17 när den kom tillbaka efter graviditeten. Innan hade jag en cykel på 26 - 27 dagar nästan jämnt utom några enstaka månader den kunde vara längre eller kortare, så detta känns som en helt annan utmaning än förra gången. 

Tycker inte att du ska sluta hoppas förrän mensen kommer, för växtvärk och mensvärk känns ju jättelika och är svårt att avgöra på förhand vilket det är  

Jag vet inte, innerst inne vet jag ju att det förmodligen är ganska lönlöst att testa innan det har gått 40 - 44 dagar för att mensen senaste tiden har kommit upp i den längden utan att jag varit gravid men samtidigt är jag sugen på att testa tidigare också för att inte missa första tiden i graviditeten, om jag skulle vara gravid, då jag trots allt har haft en del korta cykler med Svårt detta är Ska du testa i veckan eller tänkte du vänta till helgen? 
    bastamamman1 skrev 2018-02-06 10:28:49 följande:
    Japp, två decimaler. Jag har testat direkt efter varandra och fått lite väl stor variation tycker jag..
    Ok, då är jag med Vad för termometer använder du? Tycker det är svårt att hitta sådana som verkligen har två decimaler. 
    bastamamman1 skrev 2018-02-06 11:05:43 följande:
    inte hemma nu, ska kolla sen. Här är min graf denna cykrl. Lite konstigt att temp givk ner till 36,5 igår och 37,2 idag??
    Kurvan såg ju onekligen hackig ut. Du har inte haft dålig sömn eller tempat en annan tid än tidigare så det beror på det? Annars låter det ju onekligen som det är något strul med termometern. 
    Erna90 skrev 2018-02-06 12:01:03 följande:
    Funderade på att testa på fredag, eller någon dag senare. Hoppas kunna överraska sambon med en fin nyhet på alla hjärtans dag :)

Men om det är negativt vill jag ha testat nått innan dess iaf så jag inte får det tråkiga beskedet precis då..
    Ja just det är ju redan nästa vecka   Det låter ju som en spännande ide och om du passerat din längsta cykeln innan dess så varför inte liksom? 

Jag kommer bara att vara på dag 40 på alla hjärtans dag, så vet inte om jag vågar testa innan dess, men kanske skulle göra det iaf  om mensen inte kommit innan dess. Det tål att funderas på
    bastamamman1 skrev 2018-02-06 13:21:14 följande:
    Haft både dålig sömn, tempat vid olika tidpunkter samt dålig termometer hehe.
    Kanske inte konstigt med konstig kurva då  
    Gylleneprinsessa skrev 2018-02-06 17:19:54 följande:
    Jag fick tyvärr spottings idag så det verkar som om mensen är på gång. Jag blev så ledsen och arg. Dock så har inte mensen kommit igång på riktigt. Som jag förstår det så räknas mensens första dag från när den verkligen kommer igång? Inte från första spottingsarna? Jag ska börja äta munkpeppar den här månaden och funderar på om jag borde vänta en dag eller så tills det bruna går över i rött?
    Tråkigt, har det blivit något mer än spottings annars kanske det inte är kört ändå? Jag kan inte något om munkpeppar men om det är viktigt att inte börja innan mensen så skulle jag vänta någon dag. 
    hallonnpaj skrev 2018-02-06 18:18:17 följande:
    haha samma här. sekunden efter det där fick jag dock lite lite blod när jag torkade mig. sen har det inte kommit något mer på hela dagen. riktigt konstigt? 
    Har det kommit något mer eller kan det vara att du hade ägglossning någon dag senare och detta är en nidblödning? 
    Gylleneprinsessa skrev 2018-02-06 19:40:51 följande:
    Innebär spottings att mensen inte kommit än? I så fall är min cykel någon dag längre än jag trott. Det är underligt för jag hade mycket ondare igår innan spottingsarna kom. Idag har det bara kommit lite lite brunt men vågar inte tro att det ska ha gått vägen, inte med mensvärk och början till mens. Jag antar att det visar sig om mensen brakar igång på riktigt imorgon eller så. Jag har dock inget minne av att jag brukar ha ont innan spottings. Man skulle behöva skriva ner exakt varenda detalj om sin kropp varje dag för jag märker att jag har dålig koll när det verkligen gäller.
    Jag vet inte hur man ska räkna egentligen, men jag brukar iaf inte räkna med den dagen om det enbart kommer lite rött på pappret och inget mer. Hur har det gått? 
    Zandylina skrev 2018-02-06 22:07:06 följande:

Hade BIM 4/2 och fortfarande ingen mens lätt molvärk oftare illamående och småömma bröst, begär efter Blodaplesin vilket jag inte gillat förut, dock negativa test varje morgon.
    Pratade med Mödravården idag pga negativa test och samtidigt haft fruktansvärd smärta i magen emellanåt, hon sa till mig att ge det ett par dar till å testa igen för hon tyckte det lät som jag var gravid men är låghormonare.så ja låghormanare finns och man kan plussa sent även om allt negativt innan på och nåra dar efter BIM.. om ej testat positivt innan fredag skulle jag återkomma för att se nästa steg...
    Denna ovissheten kan driva en till vansinne alltså...

Låter jobbigt att gå och inte veta. Brukar din cykel vara regelbunden annars? Vi får hoppas att du får ett plus eller att mensen kommer innan dess så du slipper att gå och undra så länge
    Gylleneprinsessa skrev 2018-02-06 19:40:51 följande:
    Innebär spottings att mensen inte kommit än? I så fall är min cykel någon dag längre än jag trott. Det är underligt för jag hade mycket ondare igår innan spottingsarna kom. Idag har det bara kommit lite lite brunt men vågar inte tro att det ska ha gått vägen, inte med mensvärk och början till mens. Jag antar att det visar sig om mensen brakar igång på riktigt imorgon eller så. Jag har dock inget minne av att jag brukar ha ont innan spottings. Man skulle behöva skriva ner exakt varenda detalj om sin kropp varje dag för jag märker att jag har dålig koll när det verkligen gäller.
    Jag vet inte hur man ska räkna egentligen, men jag brukar iaf inte räkna med den dagen om det enbart kommer lite rött på pappret och inget mer. Hur har det gått?
Svar på tråden BIM Februari