Inlägg från: Anonym (Äntligen syskondags) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äntligen syskondags)

BIM Februari

saresj skrev 2018-02-07 07:21:58 följande:

BIM idag och testet verkar visa på att jag är gravid!!! Fick dock lite ljusbrunt blod på pappret och har lite menskänsla så kanske ännu ett tidigt missfall på G, hade precis samma förlopp förra gången. Men antar att det inte är så mycket mer att göra än att vänta och se. Positivt att åtminstone bli gravid! :)

Hur har det gått för dig? kommit något mer blod? Jag hoppas att blodet bara beror på sköra slemhinnor eller något annat och att det inte är missfall på gång.
    Neptun skrev 2018-02-07 08:24:11 följande:

Bim +2 och ingen mens eller ett streck på stickan :/ fick ju spottings på självaste Bim (pytteliten fmörkröd fläck) men sen inget mer?! Låg temp så den är väl på gång antar jag men blir så leedsen på kroppen som luras! Har jätteont i brösten fortfarande och det brukar sluta några dagar innan mens!

Hur brukar cykeln vara annars, regelbunden? Låter ju som att Äl kan ha varit senare än du trodde och att det är för tidigt att testa. 
    kiwibear skrev 2018-02-07 09:25:28 följande:

Igår fick jag vääärldens svagaste PLUS! Men ändå ett plus! Detta på BIM+5, så tror egentligen att det är som jag misstänkt och att min cykel blivit framskjuten en vecka (så troligen var det egentligen BIM-2). 

Oavsett, plus! Så lättad! Och samtidigt så börjar nu paranoian kicka in. Ni vet dem som varar till v12. 

Håller fortsatt tummarna för alla andra fina här inne! Mycket månad kvar, många fler plus hinner det bli! 

Grattis, vad roligt Hade ni försökt länge?  
    Zandylina skrev 2018-02-07 14:46:31 följande:

Hej, jo den brukar vara regelbunden vart det sen augusti förra året ungefär, därför e så frustrerad lol.. jag hoppas med att antingen mensen kommer eller att nåt av alla test kan visa positivt än så länge visar det fortfarande negativt, men idag har jag fått värre illamående och springer på toa å spytt 2 ggr än så länge. dock känner jag ej mkt i brösten längre eller lika illa molvärk vilket är skumt..

Hej, jag förstår att det är jobbigt att hamna i något slags limbo där man inte vet om man är gravid eller inte.

Har du varit gravid innan? Det finns ju några procent som aldrig plussar på vanliga test utan får det konstaterat via blodprov istället, så tänkte att du kanske är en av de med tanke på att du verkar kunna vara gravid.
    Nellie1234 skrev 2018-02-07 15:57:32 följande:

Jag är på bim+5 ingen mens i sikte tog senaste testet CB digital för två dagar sedan, negativt. Ska ta ett till imorgon och se.

Hoppas att du får ett positivt graviditetstest imorgon eller att mensen kommer snart så du kan börja om istället för att hamna i något limbo mitt emellan utan att något kunna göra.
    Zandylina skrev 2018-02-07 14:46:31 följande:

Hej, jo den brukar vara regelbunden vart det sen augusti förra året ungefär, därför e så frustrerad lol.. jag hoppas med att antingen mensen kommer eller att nåt av alla test kan visa positivt än så länge visar det fortfarande negativt, men idag har jag fått värre illamående och springer på toa å spytt 2 ggr än så länge. dock känner jag ej mkt i brösten längre eller lika illa molvärk vilket är skumt..

Hej, jag förstår att det är jobbigt att hamna i något slags limbo där man inte vet om man är gravid eller inte.

Har du varit gravid innan? Det finns ju några procent som aldrig plussar på vanliga test utan får det konstaterat via blodprov istället, så tänkte att du kanske är en av de med tanke på att du verkar kunna vara gravid.
    Nellie1234 skrev 2018-02-07 15:57:32 följande:

Jag är på bim+5 ingen mens i sikte tog senaste testet CB digital för två dagar sedan, negativt. Ska ta ett till imorgon och se.

Hoppas att du får ett positivt graviditetstest imorgon eller att mensen kommer snart så du kan börja om istället för att hamna i något limbo mitt emellan utan att något kunna göra.
    Zandylina skrev 2018-02-07 16:29:41 följande:
     Ja jag har varit gravid innan har två söner 12 snart 13 respektive 10 snart 11 så var längesen var gravid sist hehe... jo kan vara så att jag behöver in för kontroll men dem ville jag skulle vänta denna veckan ut å se.
    Jo, det har gått några år då   Minns du om du fick positivt på stickorna då? jo, jag förstod att de ville det men jag spånade bara lite  
    Gylleneprinsessa skrev 2018-02-07 20:01:54 följande:
    Jag har fortfarande bara spottings. Haft dem i två dagar nu. Jag vaknade med ont i natt så jag tänkte att det höll på att braka lös och tog en värktablett med paracetamol. Hoppas inte det skadar något om jag skulle vara gravid. Jag har ytterst lite mensvärk som kommer och går men det har fortfarande inte blivit mer än spottings. Jag hade ondare i måndags innan jag fick spottings. Jag avvaktar några dagar till. Mensen borde komma igång snart. Ibland känns det som om den är på gång på riktigt men sen försvinner alla känningar.

Dock så har mina bröst gått tillbaka till sin vanliga storlek och slutat ömma så det finns en risk att det blir mens snart. Kommer den dock inte igång imorgon så gör jag ett till gravtest på fredag. Typiskt så olika det ska vara. Förra månaden hade jag inga spottings alls.
    Jag förstår att det är jobbigt att vänta och se vad som händer när det aldrig kommer igång, men det måste ändå vara lite spännande att mensen inte kommit igång ännu och att det kan tyda på graviditet.  

Jag tycker det låter lite som växtvärk, men det återstår väl att se. Hoppas att inte mensen kommer igång och att du får positivt test på fredag  

Om man bortser från förra månaden brukar du ha spottings annars? 
    Neptun skrev 2018-02-07 22:39:40 följande:

Där kom mensen på riktigt :( på bim +2

Vad tråkigt att den kom tillslut :-/ Hoppas på bättre tur nästa månad  

Deni81 skrev 2018-02-09 10:55:09 följande:

Har aldrig fått tillstymmelse till något annat än vitt i det där fönstret. Men nu anar jag en svag skugga. Min syster ser den också genom snapchat. Kanske är spök? Är på BIM-4 med ett testa-tidigt.

Tycker mig också se ett svagt blått treck. Testa om ett dagar igen så är det nog starkare.
    Glädje skrev 2018-02-09 10:47:59 följande:

ÄL+12 idag inga symtom alls utan är helt inställd på mens på söndag eller säkert natten till måndag.

Men under väntan på mens så blir jag mer eller mindre professor i menscykler haha för jag sitter o läser o läser.. tänkte dela med mig lite av sånt som var en nyhet för mig iaf.

Precis efter ägglossningen så stiger hormonet progesteron drastiskt. Det stiger non stop med en peak 7 dagar efter ägglossning, detta för att progesteronet gör livmodern redo för att ta emot ett ägg som ska implantera.

Av progesteron kan man få symtom som = ömma bröst, svullen mage, mensvärk, illamående, vilda drömmar, ökade flytningar, =dvs alla "super tidiga symtom" som man brukar undra om man inbillar sig typ en vecka efter ÄL.

Ca 7 dagar efter ÄL börjar progesteronet sjunka, har inget ägg implanerat sig sjunker det ända fram tills BIM och detta gör att den blodfyllda slemhinnan som varit redo för ett embryo börjar falla isär och detta är ju då mensen.

MEN om ett embryo implanterar i livmodern fortsätter kroppen att producera progesteron och dessa symtom börjar så sakta öka igen och vid vecka 4-6 är det så pass höga igen att man känner gravidsymtom(progesteron symtom)

Med andra ord, de super tidiga gravtecken vi upplever är bara ett symtom på att vi har haft ÄL och har en ökad nivå progesteron.

Ägget inplanteras tidigast 6 dagar efter ÄL och sedan är det möjligt att notera hcg i urin tidigast 4 dagar senare med tex testa tidigt. Men säg att implantationen

sker 12 dagar efter äl (vilket är möjligt) så plussar man ju då tidigast på ÄL+16

Så det bästa är väl om man väntar till BIM+ så slipper vi lägga flera hundra kr på tester i onödan före bim.. även fast det är skitsvårt! :P

Spännande info. Roligt att lära sig mer om hur kroppen fungerar. -

Dag 36 nu och ännu har inte mensen kommit; jag känner mig så trött, mer illamående sen i torsdags, värk i magen. Jag känner att jag börjar hoppas att det är något där , men samtidigt vet jag att det är dumt då jag tidigare haft menscykler som är längre än så här, så är beredd på att bli besviken inom 10 dagar.

Jag känner mig dum som tror att det kan ha tagit sig på första försöket trots jätte oregelbunden mens.

Lottch3n skrev 2018-02-10 06:36:16 följande:

Testet igår var ett plus!! :)

Tog ett digitalt, kunde inte hålla mig :)

Idag firar sambon och jag 7år tillsammans plus att vår dotter blir 19månader idag. :) Åh jag kan inte fatta det.

Grattis, vad roligt att du fick ett fint pluss just idag, när ni har årsdag och allt. Hade ni försökt länge?
    bastamamman1 skrev 2018-02-10 07:38:12 följande:

spännande! har du testat?

Nä, jag har inte gjort det än men funderar på att göra det nästa vecka om inte mensen dykt upp innan dess. Jag tycker att det är svårt att veta när man ska testa då jag inte hade någon större koll på när äl skett, kan ju vara efter bim men många dagar förre också.

När har du BIM? Ska du testa snart?

Dag 38 idag och ingen mens i sikte, men vågar inte testa än på några dagar känns det som, då jag är rädd att bli besviken i onödan då mensen varierar så.

Men jag har känt mig så trött de senaste dagarna, mått illa av och haft gränsfall till huvudvärk. Molande i magen så jag tror att mensen kommer närsom och vattniga flytningar tre gånger inom loppet av en vecka. Jag sov även oroligt i natt då jag hade för mycket tankar på allt och ingenting, och kände mig även ömsom varm och ömsom kall.

Vill inte hoppas på graviditet än heller då jag är rädd att bli allt för besviken, men svårt att låta bli att hoppas också. Jag skulle nästan bli lika chockad om jag var gravid som jag skulle bli besviken om jag inte var det. Svårt att tro att det skulle kunna ta sig på första riktiga försöket med en cykel som varierar så mycket.

Deni81 skrev 2018-02-13 19:31:36 följande:

Mensvärk inatt. BIM idag men ingen mens. Och nu när jag gjorde nummer 2 idag (2 ggr) så fick jag en trådig ägglossningsflytning båda gångerna. Alltså ingen mens. Och värken är borta. Brösten är ömma. Vågar inte testa, utan tror att mensen ska komma men bara senare pga progesteronkrämen. Eller så var det där svaga blå strecket ett plus för fem dagar sen?! Fattar nada...

Spännande, vi får hoppas att mensen uteblir och att du får ett plus snart. Det låter ju lovande att du fått ett streck om än svagt, det borde väl räknas som plus så länge som det var blått
    Deni81 skrev 2018-02-13 19:51:30 följande:
    Ja det konstiga var ju att jag tog ett negativt test i förrgår, alltså efter det svaga pluset. Men då kanske halten av hcg var lägre just den dagen?

Är helt nervös
    Hm det låter ju märkligt, men du kanske hade ätit eller druckit mer den dagen så att urinen var mer utspädd just då. 

Vi får hoppas på att mensen inte dyker upp och att du får ett plus snart
    Erna90 skrev 2018-02-14 05:36:09 följande:

Äntligen vår tur!

Hoppas bara att detta frö vill stanna, fick missfall i aug så oron gnager till och från får jag erkänna. Men hoppas på det bästa!

Hoppas det kommer fler plus för er andra med :)

Grattis, då verkar det ju ha gått ganska snabbt efter missfallet  

Hoppas att det går bättre denna gång  

En snabb fråga; då jag inte vet när jag hade äl och därmed inte vet när BIM är (orgelbunden mens) är det dumt att ta ett graviditetstest idag efter att ha hållit sig i fyra timmar och inte ätit och druckit något? 

Var på toa tidigt imorse och glömde helt bort att testa nämligen, så funderar på om jag skulle våga mig på ett test snart iaf eller om jag ska vänta tills imorgon. 

Zandylina skrev 2018-02-14 12:57:28 följande:

Grattis till alla som plussat!

Sitter här nu själv på BIM+10 fortfarande negativa test så börjar tro det nåt skumt med mig, dock idag har jag börjat få ont i livmodern runt äggstockarna känns som nån töjer ut alltihopa och halsbränna lätt illamående så börjar undre om jag snart ska ha ägglossning igen Även fast ej haft nån mens?

Enligt appen ska jag ha ägglossning på tis-onsdag nästa vecka om jag hade haft min mens som vanligt. Under förra veckan var flytningarna vattniga och lite vita sen numera har dem blivit klibbiga å lite gul/biege aktiga med trådar...

Jag fattar nada vad min kropp håller på med antingen e jag låghormonare big time eller så valde mensen att hoppa trots jag hade ägglossning... Frustrerad massor.

Pratat med Mödravården å dem ville jag skulle avvakta ytterligare 1-2veckor å se vad som händer. *suck*

Så får väl se vad som händer!

Men vad håller mvc på med? Om du har en bakgrund av att inte plussa på stickor så borde du väl snart få komma in och kolla upp det, speciellt som att de verkade tro att du var gravid för några dagar sen liksom.

Jag är så chockad, testade positivt Idag på apoteket egna test.

Svar på tråden BIM Februari