• Deni81

BIM Februari

Cirka en vecka kvar till BIM. Känner bara superömma bröst. Har väntat och undrat så många gånger nu så jag tycker inget symtom tyder på graviditet. Har känt alla symtom mellan himmel och jord innan mens men den har ändå kommit snällt på rätt dag. Känner mig negativ idag, som att jag kanske inte är menad att ha barn

• Deni81
    Gylleneprinsessa skrev 2018-02-05 21:07:24 följande:

Jag tänker ibland samma som du. Om jag nu har alla de här symptomen, varför är jag inte gravid? All denna undran för ingenting. Vi har försökt i 2,5 år och står i kö för utredning så det skaver lite att läsa om alla som blir gravida typ "oj hoppsan, så snabbt det gick" och hux flux. Kan det inte få vara min tur snart? Och vad är det som är fel? Vi gör ju allt rätt men det funkar bara inte.

Exakt så känns det. Att alla andra har så himla lätt att bli gravida bara de prickar ÄL ett par gånger! Så enkelt!

Fick ett samtal från en vän idag som berättade att hon var gravid i v.14. Hon är lika gammal som mig (36) och har ett barn sen innan. Och de fick kämpa ett par månader så att hon nästan tappade hoppet. Då sa jag att hon ska prova med 17-20 månader (eller 2,5 år som för dig). Då kan man snacka om att tappa hoppet. Och hon har hypotyreos dessutom.

Och man ser vissa som verkligen inte borde få ha barn och får sån ångest av inte deras barn kunde hamna i ens egen familj istället.

Men skönt att ni ska få gå på utredning snart! Det är skönt att få klartecken eller hitta vad som felar. Kan ju vara vad som helst eller ingenting. Hos mig hittade de inget fel förutom ett myom på livmodern som inte skulle ställa till besvär. Tänk om det är just det som ställer till besvär?
  • Deni81
    Gylleneprinsessa skrev 2018-02-06 17:19:54 följande:

Ja det känns jättebra att vi ska på utredning snart. Jag vill veta vad som behöver ställas tillrätta så att vi kan fixa det. Nu känns det ju som att det finns ett problem som blockerar alla chanser. Så fort vi får bort det kanske vi har möjlighet att äntligen kunna få till det.

Jag har hört att man har ungefär 25 % chans att bli gravid om man prickar ägglossningen och är 30 år. Jag har jämfört det med att köpa Trisslotter. Om vi säger att vi lyckats pricka in 15-20 gånger men aldrig blivit gravida så känns det som om något är fel. Köper man 15-20 Trisslotter men inte lyckas vinna på en enda så har man ju världens maximala otur. Då måste det vara så att vi kanske inte har 25 % chans utan kanske bara exempelvis 2 % chans? Så kan det inte fortsätta!Jag fick tyvärr spottings idag så det verkar som om mensen är på gång. Jag blev så ledsen och arg. Dock så har inte mensen kommit igång på riktigt. Som jag förstår det så räknas mensens första dag från när den verkligen kommer igång? Inte från första spottingsarna? Jag ska börja äta munkpeppar den här månaden och funderar på om jag borde vänta en dag eller så tills det bruna går över i rött?

Tråkigt att det kom spottings Ifall du skulle vara gravid så skulle nog jag vänta med munkpeppar tills du vet säkert att du inte är gravid.

Ja det är underligt varför vissa har sån tur då så de vinner storvinsten efter 2 lotter också.

Jag har faktiskt beställt ett klimakterietest nu. Ska undersöka om jag är på väg in i det. Har symtom på det som svettas otroligt vissa nätter, torr i underlivet, extremt ömma bröst mellan ÄL och BIM och deppar mycket runt mens/äl. Men är du bara 30 år så är det flera år kvar! Jag fyller 37 snart så enligt mig har du massa år på dig. Finns flera förstföderskor över 30 år i Stockholm. Även i Karlstad där jag bor börjar det bli vanligt.
  • Deni81

Finns det fler som smörjer med progesteron denna cykel? Som vill tala om hur det går?

Och ni som har molvärk mellan ÄL och BIM, hur känns den och brukar ni ha så? Har nog aldrig haft det. Har det inte nu heller men man läser så ofta om det symtomet så jag undrar om det är ett gravsymtom eller ett pms-symtom?

• Deni81
    Gylleneprinsessa skrev 2018-02-06 18:47:04 följande:

Ja, jag väntar nog med det någon dag då.

Jag är 33 år så jag börjar känna mig ganska stressad, speciellt eftersom vi vill ha fler än ett barn. Jag vet dock att mamma var 35 när hon fick sitt första och mig när hon var 39. Ingenting är omöjligt får vi hoppas. Läskigt med så få år kvar till klimakteriet...

Vad beror spottings på? Och innebär de att man är infertil?

Klimakteriet kommer ju oftast inte så himla tidigt som 37-årsåldern. Men runt 43-45 så är det nog svårt att få till det utan hjälp. Jag tycker det låter lagomt att få första vid 35, andra vid 39 jag! Hade gärna haft det så! Men det ser mer ut att bli bara ett barn om ens något runt 40-årsåldern haha så depp!

Spottings tror jag absolut inte har något med infertilitet att göra! Munkpeppar ska väl hjälpa mot det? Och även progesteronkrämen jag använder. Jag har aldrig haft spottings så jag vet inte hur eller varför man har det. Men det ska inte vara något farligt eller ovanligt.
  • Deni81
    Lucifer91 skrev 2018-02-06 20:59:55 följande:

Någon som kan hjälpa mig.. använder appen p.c och sedan november har de stämt rätt bra både med ÄL datum och mens datum.. men denna månaden.. enligt app skulle ÄL va deb 2/2 började testa 31/1 och varje dag fram till den 4/2 och så va de så svagt att de va fjantigt.. så tänkte att ÄL kanske uteblev denna månaden..men idag fick jag för mig (igår hade jag gelé flytningar) att testa.. så då va de nästintill lika starkt som kontrollstrecket.. kan den hoppa runt så? Ska jag anta att BIM är senare denna månaden dp också?

Tiden från mensens första dag till nästa ägglossning kan variera hur mycket som helst. Det är tiden mellan ägglossning och nästa mens som är konstant (lutealfasen), oftast mellan 12-16 dagar, med genomsnitt på 14 dagar. Så du kan ha ägglossning på cd 35 och sen få mens 14 dagar senare.
  • Deni81
    Gylleneprinsessa skrev 2018-02-06 19:40:51 följande:

Innebär spottings att mensen inte kommit än? I så fall är min cykel någon dag längre än jag trott. Det är underligt för jag hade mycket ondare igår innan spottingsarna kom. Idag har det bara kommit lite lite brunt men vågar inte tro att det ska ha gått vägen, inte med mensvärk och början till mens. Jag antar att det visar sig om mensen brakar igång på riktigt imorgon eller så. Jag har dock inget minne av att jag brukar ha ont innan spottings. Man skulle behöva skriva ner exakt varenda detalj om sin kropp varje dag för jag märker att jag har dålig koll när det verkligen gäller.

Skaffa en app man kan skriva i plus kartlägga symtom med bilder. Typ den jag har; Flo. Det är väldigt trevligt att gå tillbaka och se hur man mådde runt samma tid tidigare månader. Det finns helt klart samband! Särskilt psykiskt i mitt fall. (Min pms)
  • Deni81
    YaseminL skrev 2018-02-06 18:48:52 följande:

Jag har värk nu och fick en glad fast smiley på CB I lördags/söndags. Vet inte om det är spöksymtom för det känns som att det är för tidigt för att känna symtom men vad vet jag.. försöker bli gravid med första barnet och har aldrig varit gravid tidigare. Men värken känns som en grov mensvärk sen ibland så får jag stickningar i livmodern.. lite obehagligt.

Det låter obehagligt att ha så ont som en grov mensvärk utan att man ska ha mens. Stickningar känner jag av och till under cykelns gång. Men värken kommer tidigast någon dag innan mens! Det som är det säkraste tecknet på att mensen kommer är ändå att brösten slutar ömma en dag innan mens. Då vet jag att den ska komma
  • Deni81
    Neptun skrev 2018-02-07 08:24:11 följande:

Bim +2 och ingen mens eller ett streck på stickan :/ fick ju spottings på självaste Bim (pytteliten fmörkröd fläck) men sen inget mer?! Låg temp så den är väl på gång antar jag men blir så leedsen på kroppen som luras! Har jätteont i brösten fortfarande och det brukar sluta några dagar innan mens!

Håller tummarna! Om brösten ömmar så finns det fortfarande hopp
  • Deni81
    YaseminL skrev 2018-02-07 07:51:59 följande:

Ja lite obehagligt är det allt. Har dessutom blivit extremt torr i munnen och bröstvårtorna ömmar inte alls, vilket dom alltid gör direkt efter äl i vanliga fall. Men jag ska försöka att inte spekulera för mycket, BIM den 17 så tiden får visa sitt :)

Svårt att inte spekulera, haha! Håller tummarna för dig, det är ju ett par dagar kvar innan BIM
Svar på tråden BIM Februari