• Deni81

BIM Februari

Anna29 skrev 2018-02-11 11:57:36 följande:

Yes jag har haft cellförändringar och opererat mig för det och innan dess hade jag en cysta som växt fast i ena äggstocken så cysta, äggstock och äggledare fick avlägsnas. Så opererades två ggr under 2017.

Har ni funderat på att söka hjälp eller har ni kanske gjort det redan? En kompis till mig kämpade i över 2 år innan det tog sig, då hade dom sökt hjälp men det var ingenting som var fel på dem.

Du är verkligen stark! Vilken kämpe. Vilka jobbiga hinder som du/ni bara tagit er igenom. Jag har också opererat mig för cellförändringar, men det ska inte påverka något.

Hur funkar det med en äggstock? Släpper den ägg varje cykel eller brukar höger och vänster alltid släppa varannan gång? Blir det automatiskt så att det släpps från din som är kvar nu?

Ja jag gick på utredning med exet. Inga fel. Och killen jag har nu har två barn med två olika kvinnor. Han gjorde dem båda gravida direkt de började försöka.

Vi har kanske försökt 3-4 gånger då vi har prickat ÄL. Men jag är rätt så gammal, 37 år. Och har inga barn sen tidigare. Och har läst massa skräck om att man har så små chanser att lyckas efter 35-årsåldern. Så jag är livrädd att bli barnlös. Men som du skriver, ibland klickar det till bara efter en stund. Man kan ju undra vad som styr det där när det inte är några fel på någon av parterna.
  • Deni81
    Anonym (Frau) skrev 2018-02-11 13:12:27 följande:

Gick på toa nyss och det rann ut en rejäl flytning, en genomskinlig och seg klump. Så brukar jag inte ha iaf.... oh... hoppas att det är ett tidigt tecken.....!

Låter lovande ja!
  • Deni81

Känner också som mensvärk, svagt positivt test i förrgår (?) och imorse negativt. BIM-2. Har kramper, olika styrka på dem idag, som att mensen ska komma närsomhelst. Det är liksom inte riktigt som mensvärk utan mer stickande/skärande. Mensvärken för mig skulle jag säga normalt sett är molande.

Brösten är också stickande och skärande om man känner på dem eller drar åt tröjan/bh-n för hårt.

Någon som smort med progesteronkräm och haft så här?

• Deni81
    maria1992 skrev 2018-02-11 17:24:19 följande:

Hej tjejer!

Hur är era bröst?

Mina är ömma, stenhårda och svullna..

bim idag eller imorgin. Tempen fortfarande hög.

När slutar brösten ömma om mensen nu ska komma?

Mina bröst slutar oftast ömma dagen/kvällen innan BIM. Då sjunker de ihop igen som att luften går ur dem, haha!
  • Deni81
    maria1992 skrev 2018-02-11 17:47:52 följande:

Precis så jag känner jag brukar ha det med. Brukar bara ha ont i brösten på sodorna mot armhålorna men nu spänner de i hela brösten och de är sååå ömma.. både på sidorna och även mitt på.

Japp mina med. Har ingen BIM förrän på tisdag men har mensvärk. Så det är lite konstigt att brösten inte slutat ömma om mensen ska komma inatt/imorgon. Så spännande för oss
  • Deni81
    LunaLo skrev 2018-02-11 19:42:11 följande:

För mig börjar hoppet sjunka... bim imorgon, brukar vanligtvis ha spottings 2-4 dagar innan bim men har provat progesteronkräm denna månad och det har inte kommit några spottings förens idag och idag var det extremt lite vid ett tillfälle, fick som en släng av väldigt vattniga föytningar men nu har det inte kommit något mer sedan imorse. Verkar iaf som att krämen fungerar mot kort lutealfas med spottings, men känns inte som att det tagit sig... tog ett gravtest senare idag på eftermiddagen som inte visade ett dugg... tror jag smörjer med krämen kanske en gång till ikväll men har tempen sjunkit imorgon så äre väl bara att inse att det inte gick vägen.

Vad bra att krämen funkar mot kort lutealfas och spottings! Brukar tempen sjunka innan mens? Min har ökat 0,2 grader nu två dagar innan mens. Vi får se om den dippar imorgon. Jag tror inte du ska ropa hej än! En vän sa till mig att innan mens kan hcg variera massor så alla plussar inte innan BIM.
  • Deni81

Mens imorgon. Lägre temp. Dock fortfarande jobbigt onda bröst men det kan avta under dagen. De kliar så också, brösten.

Haha ibland brukar jag ligga kvar, men ingen längre stund. Nu senast så blev det på toan lite snabbt så då stannade det verkligen inte kvar. Så är jag gravid denna gång så kan man lita på att gravitationen sköter sig själv

• Deni81
    Anna29 skrev 2018-02-11 15:14:10 följande:

Ja ibland får man stryka någonstans ifrån som man inte trodde fanns. Förra året var ett riktigt skitår. Dels för mina operationer men sedan så låg min pappa på sjukhus i 3 veckor med blodförgiftning och höll på att stryka med. Så det var verkligen någonting hela tiden. 

Det funkar bra med en äggstock. Den äggstock som jag opererade bort hade inte fungerat på flera flera år, den var liksom helt strypt av cystan. Så det kunde inte varit den äggstocken som jag blivit gravid från så att säga. Men jag har mens som en klocka varje månad och har alltid haft trots att den inte fungerat. Sedan är det ju inte säkert att man har ägglossning varje månad för det, men det har ju inte alla trots två äggstockar heller. Men enligt min gynekolog så skulle det inte påverka någonting alls, så får ju tro på det. Han undersökte också den andra äggstocken och äggledaren noga och den såg fin ut, vilket är väldigt skönt! 

Ja det där med åldern är ju svårt, vissa verkar ju kunna bli gravida hur lätt som tills långt över 40 och vissa har svårt redan vid mkt tyngre åldern. Man undrar ju vad det är som gör att det är så otroligt olika. Väldigt orättvist är det om inte annat! 

Förstår att du är rädd för att bli barnlös. Men med tanke på att ni försökt länge och att du ändå är 37 år så borde ni ju kunna få hjälp på något sätt trots att det inte påvisats något fel på dig vid tidigare undersökning. Tycker verkligen att ni ska söka hjälp så du känner att du verkligen gjort allt som du kunnat för att få barn. 

En jobbarkompis till mig försökte i många år med att få barn, men det hände ingenting. Så tillslut sökte dom för att få göra en fertilitetsutredning. Men det visade att ingenting var fel. MEN förstår inte hur man kan säga att ingenting är fel när ett par uppenbarligen inte blir med barn trots ihärdiga försök. 

Hur går det för dig?

Usch vilket skitår! Förstår att det har varit extremt jobbigt. Då kan allt bara bli bättre nu då 2018 ska bli det bästa året nånsin hoppas jag!

Vad bra att det funkar med en äggstock. Har för mig jag läst nånstans att kroppen oftast släpper ägg från samma äggstock och att den andra fungerar som reserv som kickar in när den andra av nån anledning inte funkar. En dominant äggstock alltså.

Jag har varit i kontakt med kvinnokliniken redan. Vi ska försöka 6 gånger med regelbundet samliv som det så fint heter. Så 3 gånger kvar innan vi får söka hjälp. Nej, det kallas ju ofrivilligt barnlös när man aldrig lyckas. Men nåt annat måste ju vara fel. Undrar om det är vanligare numer att det inte går att få barn? Eller var vi helt enkelt tidigare förr med att skaffa barn? Att vi är för gamla när vi börjar med första barnet?
  • Deni81

Där kom mensvärken. Nattetid. BIM idag tisdag. Mens på utsatt tid som vanligt. Bara grinar... kommer inte få något barn detta år heller, vi kan inte försöka förrän i april nästa gång. Hoppas vi kan få barn innan nästa års födelsedag (38 år) bara. För nu börjar jag känna mig gammal.

Lycka till och grattis alla plussare!

• Deni81
    stragge skrev 2018-02-13 06:33:32 följande:

Åh vad tråkigt :/ vi får hoppas att nästa månad är din plusmånad <3

Tack vad gullig du är

Det har inte kommit någon mens än, och tempen var hög imorse igen. 0,5 grader högre än igår. Vad kan det bero på vana tempare? Hade 36,7 i söndags, 36,3 igår och idag 36,8. Sov dåligt inatt. Beror det på det? BIM idag.

Har också läst att progesteronkräm kan fördröja mensen om man inte gör ett uppehåll dagen innan BIM. Men för många har den kommit ändå. Det som är mest märkligt är att brösten är ömma fortfarande. Och nu även bröstvårtorna. Och svaga menskramper emellanåt.

Jag vet... avvakta eller testa. Men blir så himla nyfiken på vad som sker i kroppen...
Svar på tråden BIM Februari