• Deni81

BIM Februari

angelica123 skrev 2018-02-08 18:45:17 följande:

Aa det är nog det man får ha i beräkningen när man börjar testa tidigt även om det är synd att det ska behöva bli spökstreck öht :)

Fick svagt utslag även på testlagrets nu så börjar känna mig säkrare nu på att det faktiskt är ett plus!!

Gratulerar!!!
  • Deni81
    Maalon skrev 2018-02-08 21:04:17 följande:

Hmm, det här med ägglossningsblödningar.. Jag har haft det förr så är inte det att fenomenet är nytt för mig, men jag blir lite fundersam eftersom jag blödde idag. 

Jag har använt äl-tester flitigt och ser klart och tydligt att min äl var i måndags, ett otroligt starkt utslag på stickan, solklar topp på "pyramiden" när jag lägger alla stickor ihop. Jag hade också riktigt ont under måndagen så alla tecken (inkl. flytningar) tyder på att äl var då. 

Idag hade jag första dagen med negativt utslag på äl-stickan efter att stegringen ägde rum. Även flytningarna och tappen indikerar på att min fertila period är över. 

Men När jag kom hem från jobbet idag så var den en liten fläck med klart, färskt blod på pappret och flytningarna under kvällen har varit rosa (helt rosa, inte blodblandade) Det är ju aaaaaallt för tidigt för att vara en nidblödning, så är väldigt införstådd med att det inte är det. 

Men borde inte en äl-blödning vara i samband med själva äl-dagen och inte när allt är över? 

Jag hade så i två cykler och läste ganska mycket på internet om det då. Tydligen kan man blöda både innan, under och efter ÄL. Innan pga att äggblåsan växer till sig och kan skapa någon slags småblödning. Under för att ägget släpper men vanligast efter, som en reaktion på att ägget har släppt. Kommer inte exakt ihåg fysiologin, men det kunde iaf ske under alla faser. Inte blev jag klokare av att läsa det. Men jag hade blödningar innan! För jag fick ÄL-värken någon/några dag/ar efteråt.
  • Deni81

Har aldrig fått tillstymmelse till något annat än vitt i det där fönstret. Men nu anar jag en svag skugga. Min syster ser den också genom snapchat. Kanske är spök? Är på BIM-4 med ett testa-tidigt.
  • Deni81
    Anonym (Äntligen syskondags) skrev 2018-02-09 11:23:05 följande:

Tycker mig också se ett svagt blått treck. Testa om ett dagar igen så är det nog starkare. Spännande info. Roligt att lära sig mer om hur kroppen fungerar. -

Åh, ser du det svaga strecket också? Är helt nipprig nu, men helt inställd på mens ändå på tisdag. Vi får se om jag hinner testa mer innan dess, jobbar hela helgen

Har kämpat i snart 2 år... till och med hunnit byta partner. Så jag håller verkligen tummarna
  • Deni81
    LunaLo skrev 2018-02-09 21:58:18 följande:

Spännande! Jag tycker jag ser något svagt men man hör ju om många som får spöksträck tyvärr :/

Ja man hör ju om det! Det är spännande tider nu Men är helt beredd på mens, även om jag hoppas och såklart kommer bli djupt besviken om det kommer mens.
  • Deni81
    maria1992 skrev 2018-02-09 14:11:56 följande:

Är det någon mer än jag här inne som har haft extremt ont i brösten nu i 1 vecka?? Idag kan jag inte nudda dem än. De har blivit 1 storlek större och tydliga ådror och lila bröstvårtor. Vet någon om man får såhär innan mens också?

Normalt har jag lite ont typ sidan av brösten men nu är det extremt i hela brösten....

Jag brukar få ont ca ÄL+4 och så försvinner det dagen innan BIM. Så som du beskriver det brukar jag ha, stora, mer eller mindre ömma och med tydliga ådror. Men lila bröstvårtor har jag aldrig haft! Det låter ju lovande!

Denna gång har jag haft ömma bröst från ÄL+1. Så jag har haft ont i 12 dagar. Och de har växt! Är runda och spända. Inga tydligare blodådror men ändå tydliga. Inget konstigt med bröstvårtorna än. Kanske är progesteronkrämen Men har du så ont så du inte kan nudda? Låter som ett gravtecken...
  • Deni81

Börjar deppa nu. Fick ett svagt vad jag tycker är plus igår morse. Men nu börjar brösten minska i sitt ömmande. Och jag fick ett utbrott på killen, ett riktigt pms-utbrott som liknar såna jag brukar få. Inga finnar än eller nackinflammation. Köpte ett testa tidigt idag igen som jag hade tänkt ta imorgon, men nu fick jag ångest. Att jag kommer bli besviken ändå. Har inte plussat nånsin på ca 2 år så jag var så glad för det lilla svaga strecket. Som förmodligen bara var ett spök. Blir så deppig, men rycker upp mig någon dag efter mensen. Är livrädd för blankt test imorgon också men kanske ska ta det så jag vet. Vad hade ni gjort?

• Deni81
    bastamamman1 skrev 2018-02-10 22:04:02 följande:

jag fick rådet att vänta 1-2 v efter BIM, just för att de kan va missvisande åt båda hållen tidigare.

Ja det låter ju logiskt. Men om mensen är sen så är jag nog gravid. Har aldrig varit mer än en dag sen. Så jag kanske borde vänta till BIM på tisdag. Men är så nyfiken på det där plusset också. För får jag mens så vet jag att det är ett missfall. Vilket åtminstone menar att jag kan bli befruktad...
  • Deni81
    Anna29 skrev 2018-02-10 22:15:53 följande:

Jag hade väntat längre. Jag tycker du ska invänta mensen och om den inte kommer så testar du. Förstår att det är svårt att vänta, men man vill ju att ta ett graviditetstest skall vara en härlig upplevelse och då tror jag att man ska vänta tills dess att mensen verkligen är sen. Då slipper man se dom där negativa testen i ?onödan? eller vad man ska säga. Så har jag tänkt va gäller gravtest iaf. Sedan kan det ju vara så att man har ojämn cykel och så, ja då blir det ju svårare att invänta mens liksom.

Styrkekramar till dig!

Tack och kram!

Är svårt att vara stark. Jag är ju så nyfiken också. Ifall det var något på det andra testet. Du verkar stark! Jag har varit det innan men bara för det där svaga strecket så fick jag ett litet hopp.
  • Deni81
    Anna29 skrev 2018-02-10 22:51:57 följande:

Försöker vara stark iaf, men det är inte lätt. Beställde grav test Idag som jag ska ha hemma, detta utan att testa i förtid vilket är en kamp. Första gången jag blev gravid (vilket slutade i missfall) var jag mer avslappnad, då väntade jag en hel vecka efter BIM innan jag testade. Men sedan blev det missfall och en massa annat som gjort att vi inte kunnat fortsätta försöka förens nu (1,5 år senare). Nu är det inte riktigt lika lätt att bara släppa det och vänta då tiden bara rinner iväg och allt man vill är att få barn.

Vad jobbigt. Var det du som hade haft cellförändringar och andra hinder? Så himla trist. Lider med dig, har dock aldrig ens fått ett plus. Jag testade imorse, kunde inte vara stark. Det var negativt och idag kom krampen i magen. Känns som mensen ska komma snart. Blev helt förstörd. Men sånt är livet, jag kommer förmodligen aldrig få barn. Det tar sig aldrig
Svar på tråden BIM Februari