• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-10 21:24:18 följande:

Dag 7 med sprutor är avklarade. Imorgon dags för gynundersökning igen å se om äggen blivit fler och större.. äggplock troligtvis i slutet på veckan. Hoppas hoppas hoppas att allt går vägen.

Man är sååå orolig för allt.... finns så mycket som ska klaffa och gå rätt... jag håller alla tummar å tår jag kan och försöker fördriva väntan så det går lite snabbare....

Jag har stått ut förvänatnsvärt bra med sprutorna. Klarar av att ta dom själv till och med. Och gynstolen känns knappt obekväm längre.. man växer som fan på denna resa... what doesnt kill you makes you stronger!

Hoppas på många o bra ägg nu!! Fan va duktig du är. Missuppfatta mig rätt men det känns ?bra? att höra att det faktiskt inte är så jäkla hemskt trots att det är psykiskt påfrestande med allt runt om!
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-06-10 22:59:47 följande:

Hoppas på många o bra ägg nu!! Fan va duktig du är. Missuppfatta mig rätt men det känns ?bra? att höra att det faktiskt inte är så jäkla hemskt trots att det är psykiskt påfrestande med allt runt om!

Jag förstår vad du menar :)man läser oftast pm hur hemskt å jobbigt allt är. Får säga att jag är positivt överraskad att det går så smidigt med sprutorna å så.

Vet inte hur - men man hittar någon sån där urkraft! Man bara kör . Jag tänker ofta att ;

Detta är vårt enda sätt att få barn på och jag måste ta mig igenom detta. En ennan tanke är att jag inte är den första eller sista heller för den delen som tar denna vägen.

Kämpa på säger jag bara!! :)
  • Långväntanefterdig
    Fröken Rabarber skrev 2018-06-10 22:34:05 följande:

Grym du är! Hoppas allt går väl, spännande att följa er resa i väntan på sin egna. Nu har i alla fall remiss för ivf skickats iväg så första stegen är tagna. Med lite flyt är vi igång i december nån gång, om det inte sker spontant före, men känns ju sådär sannolikt...

Tack va kul !

Bra att ni tagit steget, då rullar resten snart på. Håller tummarna stt ni blir gravida själva <3 och om inte - att tiden i kön går snabbt!
  • Långväntanefterdig

Fortsätta med sprutor idag och imorgon. Sen blir det äggplock på fredag morgon och insättning på söndag då... är så nervös men har gott förtroende för alla som är på kliniken. Övertygad om att det kommer gå bra. Kram till oss alla som kämpar.

• vill2017
    XAHHA92 skrev 2018-06-07 19:04:22 följande:

Vi är oförklarligt barnlösa sedan två år tillbaka & de anser att vi ändå är så pass friska att det ska gå med insemination :)

God morgon! Hur går det för dig som tagit spruta? Känner du av något i kroppen? Jag har haft stick och molvärk lite till och från. Är på ÄL +9 idag och ovitrelle har helt gått ur kroppen för jag har inte fått något falskt plus.
  • XAHHA92
    vill2017 skrev 2018-06-11 09:01:07 följande:

God morgon! Hur går det för dig som tagit spruta? Känner du av något i kroppen? Jag har haft stick och molvärk lite till och från. Är på ÄL +9 idag och ovitrelle har helt gått ur kroppen för jag har inte fått något falskt plus.

Jag har fram tills nu varit extremt trött och haft huvudvärk :p Men det har börjat släppa! Jag är bara äl+5 så än inga tecken :) Tog också ett gravtest imorse för att se om ovitrellen är ute och det blev väldigt svagt. Så antar att den snart är ute ur kroppen! Nu börjar de spännande dagarna mot testdagen
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Långväntanefterdig

Så himla gött - äggplock på fredag och sen blev det så himla bra ändå att vi hinner odling!

Vi skulle ju egentligen fått tillbaka ett 2 dagars, men fick veta idag att det finns tid för odling. Så antingen insättning på måndag, eller på onsdag!!

Helt sjukt, men nästa vecka är jag alltså gravid tekniskt sätt. Sen hoppas jag och ber till alla makter att det får stanna kvar och att jag får mitt efterlängtade plus!!!!

• Hedblomster

Bim imorgon och negativt gravtest idag... sååååå trött på detta och sommaren känns helt förstörd. Har semester snart men känns helt onödigt på något vis. Vill bara ha augusti och att läkarmottagningen öppnar igen så vi får ringa och förhoppningsvis få en remiss... hade vi åtminstone fått stå i kö till ivf eller nåt hade det känns bättre. Önskar typ att alla provet INTE hade varit bra. :( Drömde såklart att jag plussade inatt också.

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • LLW
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-11 12:49:34 följande:

Så himla gött - äggplock på fredag och sen blev det så himla bra ändå att vi hinner odling!

Vi skulle ju egentligen fått tillbaka ett 2 dagars, men fick veta idag att det finns tid för odling. Så antingen insättning på måndag, eller på onsdag!!

Helt sjukt, men nästa vecka är jag alltså gravid tekniskt sätt. Sen hoppas jag och ber till alla makter att det får stanna kvar och att jag får mitt efterlängtade plus!!!!

Men vad roligt!! Helt galen tanke ju - men man är ju faktiskt gravid! Åh jag hoppas verkligen att det tar sig :)))
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-06-11 14:54:56 följande:

Bim imorgon och negativt gravtest idag... sååååå trött på detta och sommaren känns helt förstörd. Har semester snart men känns helt onödigt på något vis. Vill bara ha augusti och att läkarmottagningen öppnar igen så vi får ringa och förhoppningsvis få en remiss... hade vi åtminstone fått stå i kö till ivf eller nåt hade det känns bättre. Önskar typ att alla provet INTE hade varit bra. :( Drömde såklart att jag plussade inatt också.

Samma här!! Vill bara ha augusti. Har typ glömt bort semester. Vill bara börja nuuuuuu
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år