• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Hoppasnu123
    Jooosen skrev 2018-06-06 22:36:30 följande:

Menar du att tappen sitter långt ner? Hmmm förstod inte helt!

Det kanske bara är en jättekonstig fundering... men det känns som att min tapp är kanske 3cm lång.. och sitter ju därmed långt ner...

jag förstår inte hur spermier ska hitta in.. tänker de kan va de som krånglar för oss:/...
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-06-06 22:38:32 följande:

Ja det är fan sant. Ska ringa en klinik på fredag o höra mig för lite! Samt se hur lång remisstiden är till Huddinge. Man kanske helt enkelt bara borde köra!! Har inte ens tagit upp d med min sambo pga att han inte har några pengar o skulle må dåligt av att ja betalar allt. Men skitsamma tänker jag. Aha då fattar ja d där med odlingen. När har du testdagen?

Ska på ultraljud fredag å måndag, på måndag tror dom sig veta dag för äggplock. Sen insättningen 2 dagar senare. Testdag blir 18 dagar efter insätttning.

Det värsta är om jag blir understimulerad, då gör dom inget försen efter sommaren :( så hoppas verkligen jag klarar mig från det!!!

Ja kolla du upp lite privat, en helt annan grej å gå privat fattar jag det som. På sjukhus är du bara ett personnunner å löpande bandet. Ofta långa protokollet för dom ska kunna starta upp dej när de passar verksamheten. Över lag är det mkt som är anpassat till verksamhet å inte person.... jag ville göra privat dels pga att vara mer van om vi måste göra det igen..
  • Långväntanefterdig
    LLW skrev 2018-06-06 22:45:15 följande:

Hoppas verkligen verkligen VERKLIGEN att det tar sig för er!! Ingen förtjänar det här helvetet vi går igenom. Ingen förstår det heller om dom inte varit här själva. Den eviga väntan och kasten mellan hopp och förtvivlan tar så jävla hårt. Varenda dag!

Jag vet att det är mycket pengar, men finns det ens en enda procents chans att ni får barn av detta försök så är det ju värt det alla gånger om! Och blir det inget denna gång så är ni förberedda på hur allt går till när det är dags för de landstingsfinansierade senare. En erfarenhet rikare.

Men som sagt, hoppas att det tar sig nu!!

Ja jag hoppas verkligen så hårt nu!!!!! Fy asså...... det bara måste gå!!
  • Jooosen
    Hoppasnu123 skrev 2018-06-07 05:43:25 följande:

Det kanske bara är en jättekonstig fundering... men det känns som att min tapp är kanske 3cm lång.. och sitter ju därmed långt ner...

jag förstår inte hur spermier ska hitta in.. tänker de kan va de som krånglar för oss:/...

Ja okej jag förstår. Men varierar den inte då? Min sitter ibland så ja inte kan känna sen sen strax innan mens är den långt ner. Jag tror ibte det är något som du behöver oroa dig över. Skjutet från satsen ska hitta mynningen oavsett. Men är ingen läkare så heeeeelt 100 är ja inte!
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-07 05:52:50 följande:

Ska på ultraljud fredag å måndag, på måndag tror dom sig veta dag för äggplock. Sen insättningen 2 dagar senare. Testdag blir 18 dagar efter insätttning.

Det värsta är om jag blir understimulerad, då gör dom inget försen efter sommaren :( så hoppas verkligen jag klarar mig från det!!!

Ja kolla du upp lite privat, en helt annan grej å gå privat fattar jag det som. På sjukhus är du bara ett personnunner å löpande bandet. Ofta långa protokollet för dom ska kunna starta upp dej när de passar verksamheten. Över lag är det mkt som är anpassat till verksamhet å inte person.... jag ville göra privat dels pga att vara mer van om vi måste göra det igen..

Okej! J hoppas fan inte du blir understimulerad! Får ni göra om det betalade försöket efter sommaren då? Antar att d inte räknas?
  • vill2017

Hej,

Hittade er igen! Har haft en paus från familjeliv ett tag men fortfarande inte lyckats bli gravid.

Nu är vi inskrivna på klinik och har gjort alla tester (ingenting är fel på någon av oss). Denna månad gjorde vi ett första försök med stimulering. Har tagit Letrozol i fem dagar och sedan en Ovitrelle-spruta i lördags för att få fart på det. Efter sprutan ska man ha sex helst två gånger inom 36 timmar.

Detta ska vi försöka med tre gånger har vi sagt och om det inte funkar blir det dags för IVF.

Hur har det gått för alla? Är det någon från vår ursprungliga tråd som lyckats få ett plus?

Styrkekramar till er alla

• Jooosen
    vill2017 skrev 2018-06-07 11:13:34 följande:

Hej,

Hittade er igen! Har haft en paus från familjeliv ett tag men fortfarande inte lyckats bli gravid.

Nu är vi inskrivna på klinik och har gjort alla tester (ingenting är fel på någon av oss). Denna månad gjorde vi ett första försök med stimulering. Har tagit Letrozol i fem dagar och sedan en Ovitrelle-spruta i lördags för att få fart på det. Efter sprutan ska man ha sex helst två gånger inom 36 timmar.

Detta ska vi försöka med tre gånger har vi sagt och om det inte funkar blir det dags för IVF.

Hur har det gått för alla? Är det någon från vår ursprungliga tråd som lyckats få ett plus?

Styrkekramar till er alla

Trisst att ni inte lyckats :(. Hoppas de funkar med kuren. På oss har inga fel heller hittats. En va jag minns som plussade. Inez989 tror jag hon hette! Tog sig efter typ 13 månader tror jag!
  • vill2017
    Jooosen skrev 2018-06-07 13:47:12 följande:
    Trisst att ni inte lyckats :(. Hoppas de funkar med kuren. På oss har inga fel heller hittats. En va jag minns som plussade. Inez989 tror jag hon hette! Tog sig efter typ 13 månader tror jag!
    Ja det har verkligen varit en pärs!

Vi tog en liten paus i april och gifte oss för att få något annat att tänka på ett tag :)

Trist att höra att det inte löst sig för er heller. Det är jobbigt när det är så många av mina vänner som blir gravida nu. Nu vet dock de flesta av våra närmaste vänner och familj om vad vi håller på med. Det är en sorg i sig eftersom vi inte kommer få tillfälle att överraska någon :(
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-06-07 08:16:12 följande:

Okej! J hoppas fan inte du blir understimulerad! Får ni göra om det betalade försöket efter sommaren då? Antar att d inte räknas?

Överstimulerad skulle de såklart stå :)

Om man blir det så fryser man äggen för 4 tusen å tar insättning efter sommaren. Men hoppas såklart att allt rullar på nu!
  • XAHHA92

Nu är vår insemination färdig! Kändes lite som kraftigare mensvärk när katetern skulle genom livmodertappen! Men nu är det färdigt :D Testdag 24 juni, men lär testa på midsommar!

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år