• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen

Idag är en sån dag då ja bara legat hemma o tänkt på graviditet. Jag vill det såååå mycket. Har aldrig velat något så mycket. O då är jag inte ens en barnmänniska egentligen och för några år sen kändes detta så långt bort. Det känns nästan som ja vill det ännu mer när det faktiskt inte har gått hittills. Den här frustrationen i kroppen gör mig galen. Har ägglossning snart tror jag men orkar inte stressligga längre. Min sambo vet inte ens om att det närmar sig. Berättar ni när ägglossningen är?

• Jooosen
    Guldigatre skrev 2018-04-02 20:02:37 följande:

Vi har försökt i snart ett år genom att inte använda skydd. Men aktivt genom att försöka pricka in ÄL i 6 månader genom att jag beräknat när den borde vara. Från och med 2018 har jag dock använt ÄL-test och inte fått utslag på dessa...

Började efter sista mensen med Clear Blue advanced som mäter Östrogen och LH. Än så länge bara fått ökat östrogen utslag på testet.

Om det inte vore att jag är 35 så skulle jag inte stressa så mycket tror jag, men vad vet jag. Varje menstruation känns som att tiden tickar iväg.

Planerar att kontakta värden men pga 7 kg över normalt BMI så skulle de inte utreda mig eller påbörja utredning, står att man måste uppfylla alla krav och det uppfyller ju som sagt inte jag. Sedan blir det sommaruppehåll i alla utredningar så till hösten, om det inte skett på naturlig väg.

Skulle bara kännas som en enorm lättnad om jag åtminstone fick bekräftat att ÄL var på väg genom ÄL-test så jag visste att det åtminstone fungerade på mig. Har varit gravid en gång tidigare men för många många år sedan så vid en tidpunkt har det gått, men som sagt yngre då :P

Hej! Ja det där med äl är svårt. Vissa verkar ju inte få utslag fast de har ägglossning. Är din mens regelbunden? Så du måste egentligen gå ner 7 kg innan utredning? Du kan säkert klara det till efter sommaren isåfall :) kram!
  • Guldigatre
    Jooosen skrev 2018-04-02 20:37:30 följande:

Hej! Ja det där med äl är svårt. Vissa verkar ju inte få utslag fast de har ägglossning. Är din mens regelbunden? Så du måste egentligen gå ner 7 kg innan utredning? Du kan säkert klara det till efter sommaren isåfall :) kram!

Ja, den är väldigt regelbunden. Kan ibland diffa en dag eller två och mensens längd kan variera någon dag. Men oftast är den exakt.

Ja, jag kämpar på med vikten. Har gått ner 7 kg sen nyår och resterande 7 börjar kännas nära nu ????
  • Jooosen
    Guldigatre skrev 2018-04-02 21:34:38 följande:

Ja, den är väldigt regelbunden. Kan ibland diffa en dag eller två och mensens längd kan variera någon dag. Men oftast är den exakt.

Ja, jag kämpar på med vikten. Har gått ner 7 kg sen nyår och resterande 7 börjar kännas nära nu ????

Ja okej! Men oj bra jobbat ju!! J könner igen mig med åldern. Är visserligen bara 30 i december men känns som tiden bara går...!
  • Långväntanefterdig

Inte helt otippat så ringer kliniken idag å avbokar vår tid för imorgon. KUL!!!! Eller inte..... läkaren var tydligen inte på plats då, så nu går vi båda hemma obetalt helt jävla i onödan. Får dom verkligen göra så???????? Fick ny tid slutet på april. Blir så jävla less........

• Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-03 12:53:42 följande:

Inte helt otippat så ringer kliniken idag å avbokar vår tid för imorgon. KUL!!!! Eller inte..... läkaren var tydligen inte på plats då, så nu går vi båda hemma obetalt helt jävla i onödan. Får dom verkligen göra så???????? Fick ny tid slutet på april. Blir så jävla less........

Nej Vafan!! O ni hade tagit ledigt från jobbet o allt?? Tror inte man får göra så men et inte sånt... Fyfan va trisst :((((
  • Guldigatre
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-03 12:53:42 följande:

Vad tråkigt :(

Men jo, de får nog göra så. Läkaren är kanske sjukskriven, Vab:ar eller något sånt som kan hända oss alla. Jättetråkigt när det drabbar flera dock och som du skriver man tagit ledigt och mentalt ställt in sig :(
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-04-02 20:35:14 följande:

Idag är en sån dag då ja bara legat hemma o tänkt på graviditet. Jag vill det såååå mycket. Har aldrig velat något så mycket. O då är jag inte ens en barnmänniska egentligen och för några år sen kändes detta så långt bort. Det känns nästan som ja vill det ännu mer när det faktiskt inte har gått hittills. Den här frustrationen i kroppen gör mig galen. Har ägglossning snart tror jag men orkar inte stressligga längre. Min sambo vet inte ens om att det närmar sig. Berättar ni när ägglossningen är?

Jag har också sånna dagar. Oftast hela tiden mellan ÄL och mens. Sen efter mensen så försöker jag låta bli att tänka på det tills det är dags igen.

Min man vet när det är liggdags, han frågar oftast om det närmar sig. Kalendersex är rätt tufft ibland, när ingen av oss är på humör är det svårt att ta det seriöst så vi skrattar mest. Skönt det iof.

Tar du ÄL tester varje månad eller känner du av när det är dags?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-04-03 15:19:32 följande:

Jag har också sånna dagar. Oftast hela tiden mellan ÄL och mens. Sen efter mensen så försöker jag låta bli att tänka på det tills det är dags igen.

Min man vet när det är liggdags, han frågar oftast om det närmar sig. Kalendersex är rätt tufft ibland, när ingen av oss är på humör är det svårt att ta det seriöst så vi skrattar mest. Skönt det iof.

Tar du ÄL tester varje månad eller känner du av när det är dags?

Ja jag försöker tänka samma. När mensen kommer försöker ja tönka på annat! Min sambo brukat oxå fråga. Annars så säger ja att det är dax haha. När vi väl måste presterara blir sexet helt värdelöstdåligt. Men vi garvar typ oxå åt hela situationen ... för det mesta äl test. Men får tydliga äl känningar plus flytningar så behöver typ inte egentligen... denna månad skiter ja i det! Äl är nog imorn!! Testar du?
  • MrsBB

Hej vi har försökt i 1år nu jag är 27 år och min man är 32 inga barn sen tidigare. Har alltid vetat att det skulle vara svårt för mig att få barn har vetat om pcos sen jag var 15år.

Har fått ta letrozol i 5 dagar dubbel kur och fick en glad gubbe i dag på Ägglossnings stikan så vi får se hur det blir om några veckor. Vågar inte hoppas allt för mycket.

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år