• stragge

BIM MARS 2018

sofiaaaaaa skrev 2018-02-12 21:42:36 följande:

Ja det är super jobbigt!! Har inte testat rosenrot. Men denna månad testar jag apiforce och bisolvon. Någon som testat?

Åh jag ska med prova apiforce denna månad, hur tar du dom? Tar du en på morgonen ? Läste någonstans att man skulle ta på kvällen för att tabletterna har bättre verkan under natten.. hm. Hur länge har du tagit? :) hoppas på att få igång min ägglossning av dom !
  • stragge
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-13 18:19:14 följande:

Jag tar en på morgonen innan frukost första mensdag fram till ÄL. Har oxå hört om kvällen. Jag har lite svårare å komma ihåg dom då så tar på morgonen mest för jag fått in rutinen på det ;). Detta är min 3?e månad med apiforce och första med bisolvon. Förra gången plussa jag på första månaden med apiforce men denna gång verkar det gå segare. Känner av mer ÄL av dom än utan så det tror jag absolut du kommer få igång din ÄL :).

Håller tummarna för dig nu :) hoppas att min ägglossning vill dyka upp, jag provar nog till kvällen så får vi se ;)
  • stragge

Hua undra hur mycket jag lagt på ägglossningstest, gravtest och naturläkemedel egentligen :/ måtte detta inte ta lång tid nu innan ägglossningen kommer igång, går väl i personlig konkurs då hehe. *klickade precis hem äl-test och gravtest igen..*

• stragge

Någon som vet vad det kan vara om de sticker/svider i musen, tror det är livmodertappen det stack till som tusan i. Kändes som någon gjorde tusen nålar runt den men försvann lika snabbt och nu svider det lite.. haft tempökning 3 dagar nu så vet inte om jag haft ägglossning än eller ej.

• stragge

Då fick jag en blinkande gubbe på clearblue ägglossningstest idag igen, fick det för två veckor sedan men ingen ägglossning har skett (tempar så ser det) någon annan som fått det två gånger på samma cykel?

Slutade med p-piller i december och har inte fått någon ägglossning sedan dess. Börjar bli både ledsen och otålig att vi inte får till ett riktigt försök :( Vet att det kan ta tid att ägglossning kommer igång men tycker det borde ske när det visar hög fertilitet på cb ägglossningstest.

Hoppas att det blir en ägglossning och att jag får plussa med er i Mars <3

• stragge
    Elsaida skrev 2018-02-23 22:15:21 följande:

Fortsätt tempa och gå efter den och sekret först och främst, de är inte alla som kommer till max med digitala, när jag blev gravid med sonen hade jag hög i 17 dagar men ingen maximal, men gick på temp och sekret oxå och jo men visst hade jag haft äl och vi blev gravida :)

Ibland kan även kroppen försöka ägglossa 2ggr om de inte gick första gången.

Håller tummarna för dig <3

Mitt sekret litar jag inte på heller riktigt men tempen får jag hålla mig fast vid, känns skönt att faktiskt se om det sker en ägglossning eller inte annars hade jag nog trott jag hade en för två veckor sedan. Ja, då för två veckor sen har jag hög i 9 dagar sen tog stickorna slut men har börjat testa igen. Är iväg över helgen utan sambon nu känns skönt att kunna släppa tempandet för en stund och njuta av ett glas vin eller tre hehe :)

Tack snälla du för ditt svar det ger hopp <3
  • stragge
    Hepphopp skrev 2018-02-27 14:21:26 följande:

Ingen som vet? :(

Känns ju som att om jag har ägglossning idag och bara 8 dagar kvar till mens att ägget inte kommer hinna fästa innan mensen kommer :( mensen skjuts inte fram då?

Har så dålig koll på detta och blev så paff när jag fick pos på äl-stickan idag. Hade ju äl enligt appar och tidigare månader äl för en vecka sedan.. :(

Så typiskt

Om du har senare ägglossning så flyttas beräknas mens :) i regel är det väl 14-16 dagar efter ägglossning. Så det behöver du inte oroa dig för. Bara några mer dagar att vänta på att få testa helt enkelt ;)
  • stragge
    Hepphopp skrev 2018-02-27 14:21:26 följande:

Ingen som vet? :(

Känns ju som att om jag har ägglossning idag och bara 8 dagar kvar till mens att ägget inte kommer hinna fästa innan mensen kommer :( mensen skjuts inte fram då?

Har så dålig koll på detta och blev så paff när jag fick pos på äl-stickan idag. Hade ju äl enligt appar och tidigare månader äl för en vecka sedan.. :(

Så typiskt

Alternativt att du har haft ägglossning tidigare och den visar positivt pga mens är påväg eller graviditet :)
  • stragge
    Elizai skrev 2018-02-28 21:29:49 följande:

Gör du?!

Nej på de här testerna är kontrollstrecket i lilla rutan och om det blir ett lodrätt streck i stora rutan är det positivt. Negativt = inget streck alla i stora rutan

Jag med, väldigt svagt :)
Svar på tråden BIM MARS 2018