• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • maria1992

Hej tjejer! 

Tempen sjönk idag och mensen kom precis. Suck. 
    5:e försöket nu då... Börjar bli tröttsamt.. Rosenrot är köpt. Hoppas på underverk. 

Bim 13/3.

• joannac
    maria1992 skrev 2018-02-12 14:02:25 följande:

Hej tjejer! 

5:e försöket nu då... Börjar bli tröttsamt.. Rosenrot är köpt. Hoppas på underverk. 

Bim 13/3.

Usch då, gud va trist.. Håller tummarna för dig!! 5e gången gilt!!
  • Regnbågsmorsan
    Meej skrev 2018-02-11 16:14:02 följande:

Tråkigt! Ni får inte hjälp av landstinget? Håller tummarna extra mycket för er den här månaden då!

Långa köer till den vi tillhör dessutom har de inte så gott rykte i bemötandet mot samkönade par. Haft vänner som börjar inom landstinget men valt att bryta o ta Danmark istället.

Har en son sen tidigare som är tillverkad i Danmark. De är fantastiska på den kliniken så ändå värt o ta kostnaden själv.
  • Entriss
    maria1992 skrev 2018-02-12 14:02:25 följande:

Hej tjejer! 

Bim 13/3.

Rackarns också! 

Men du, lycka till nu på nästa runda :)

• Entriss
    Regnbågsmorsan skrev 2018-02-12 14:19:44 följande:
    Långa köer till den vi tillhör dessutom har de inte så gott rykte i bemötandet mot samkönade par. Haft vänner som börjar inom landstinget men valt att bryta o ta Danmark istället.

Har en son sen tidigare som är tillverkad i Danmark. De är fantastiska på den kliniken så ändå värt o ta kostnaden själv.
    Herregud, att det ska va så fortfarande? På vissa ställen kan en inte tro att vi lever på 2010-talet Obestämd 
  • joannaq
    MaalinJ skrev 2018-02-12 13:03:14 följande:

Ja precis. Har träffat en jätte duktig manlig läkare som lyssnar och förstår mig. Jag ska till gyn och kolla om jag har cystor på äggstockarna då jag vid några tillfällen tidigare haft en hemsk mensvärk!

Vi har inte pratat så mycket om det nu för vi är rädda att vi ska bli besvikna men vi kör så klart oskyddat å hoppas att mensen kanske kan komma nu några månader :)

Ska bli spännande att följas åt här!

Härligt att få bra och rätt hjälp <3 Vi har ju försökt sedan juli 17 så jag ringde en privat klinik för ert tag sen(jag är ju 35 och då kan man få kolla tidigare om det kan vara något fel) men hon sa att jag skulle köra med cb digital i två månader och om det sen inte tagit sig så skulle jag återkomma. Så får vi se hur det går :)
  • Mandypandy95

Hoppar in i tråden! Detta blir vårt 3:e försök med första barnet :) Bim för mig blir 9-10:e mars om cykeln är på 30 dagar som vanligt. 

Har tänkt prova med ägglossningstest denna månaden bara för att försäkra mig om att den kommit igång som den ska. Tog ut min hormonspiral i december och mensen kom igång direkt. Har varit gravid två gånger tidigare varav en abort och ett missfall (för ca 1,5 år sedan), vid dessa tillfällena blev jag gravid bara av att slarva lite med P-pillerna, så jag tog nog för givet lite väl mycket att jag skulle bli gravid "direkt" nu när jag väl försöker på riktigt. :P 

Någon som vet när jag borde börja med stickorna? Dag 13-14 eller tidigare till och med? (cykel på ca 30 dagar)

• Meej
    Regnbågsmorsan skrev 2018-02-12 14:19:44 följande:

Hemskt att det ska behöva vara så.. Och att det ska få vara så stora skillnader beroende på var i landet man bor!

Vad heter kliniken i Danmark? Har vänner som strider med landstinget om att få syskonförsök då de blev lovade det när ettan blev till, men sen inte får det. Ingen får det här, men de blev ändå lovade när de började första processen. Men de börjar ge upp. Samtidigt har min bästa vän och hennes fru precis gått igenom insemination på samma ställe här hemma nu (landstinget) och är supernöjda. Så olika. Men de kommer ju inte heller få möjlighet till syskon.
  • Meej
    Mandypandy95 skrev 2018-02-12 17:16:57 följande:

Hoppar in i tråden! Detta blir vårt 3:e försök med första barnet :) Bim för mig blir 9-10:e mars om cykeln är på 30 dagar som vanligt. 

Har tänkt prova med ägglossningstest denna månaden bara för att försäkra mig om att den kommit igång som den ska. Tog ut min hormonspiral i december och mensen kom igång direkt. Har varit gravid två gånger tidigare varav en abort och ett missfall (för ca 1,5 år sedan), vid dessa tillfällena blev jag gravid bara av att slarva lite med P-pillerna, så jag tog nog för givet lite väl mycket att jag skulle bli gravid "direkt" nu när jag väl försöker på riktigt. :P 

Någon som vet när jag borde börja med stickorna? Dag 13-14 eller tidigare till och med? (cykel på ca 30 dagar)

Är det första gången och du inte vet när äl brukar vara så skulle jag nog börja lite tidigare. Vet att det ska finnas någon tabell över när man ska testa beroende på cykellängd, men har inte koll på den. Någon annan?
  • joannaq
    Mandypandy95 skrev 2018-02-12 17:16:57 följande:

Men en abort och ett missfall kan nog sätta sina spår antar jag, så det är väl inte så konstigt om det tar lite längre tid denna gång.

Jag tog ut min hormonspiral 27 /6 och inget plus än, men första barnet som jag fick när jag va 19 blev till första månaden utan p pille, men andra barnet kom till efter 9 mån efter att jag hade slutat med p spruta. Så antar att det kan vara väldigt olika :P

Lycka till!
Svar på tråden BIM MARS 2018