• joannac

BIM MARS 2018

okej tjejer jag är lite fundersam.. går ju och väntar på ägglossning nu och förväntas ha det närmaste dagarna. min temp har börjat stegra osv. 
    Har alltid fått tydliga flytningar innan äl tidigare och lite känningar, nu är det däremot en aning annorlunda..
    Har molande värk i livmodern och ibland liksom lite "kramp"-aktiga känslor i fiffi. om ni förstår vad jag menar. 
    Kollade även läget med flytningarna och dom är helt mjölkvita, doftfria och liksom vattnigare men väldigt vita. Inte alls som det brukar vara innan äl för mig.
    Någon som känner igen att ni haft såhär innan äl? min kropp kanske fått en flipp och ändrar symtom, haha.
    Tacksam för svar!

Kram på er!
  • joannac
    Entriss skrev 2018-02-21 07:53:27 följande:

Hej, 

Jag har haft liknande känslor vid mina två senaste ägglossningar. 
    Som kramp nästan i äggstockarna, ibland ont som rejäl mensvärk. Detta har varit till och från ett par dagar i samband med ägglossning. 
    Har inte varit med om att det känts så tydligt förr. 
    Och denna månaden har jag inte alls haft såna symptom, bara en lätt känning i livmodern och PMS som alltid i samband med ägglossning. 

Läste nånstans att man ibland får ont vid ÄL då alla äggblåsor kan svullna upp av hormonerna, fast det bara är en eller två som mognar, därav den krampiga känslan liksom. Vet inte hur säker källa det var dock. Fanns info nånstans på google;) 

har väll säkert bara annorlunda älkänningar än vanligt då :) man känner ju sin kropp så väl så man blir gärna lite fundersam där det ter sig annorlunda. 
    Tempen steg ytterligare idag men fortfarande neg på äl test. Den kommer väll på fredag som NC förutsatt. 
    Tack för svar! :)
  • joannac
    bastamamman1 skrev 2018-02-24 10:49:24 följande:

Uppdaterad BIM-lista!

BIM Lista:

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder

2/3 carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Joannaq, PowerL

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, Liten 2018

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92

7/3 Meej, TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08

10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1

12/3 Lillefiddelin, joannac

13/3- maria1992

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92

22/3 Lyckligast80

Nu börjar det närma sig mars tjejer!! Hoppas vi är många som plussar! :D
  • joannac
    bastamamman1 skrev 2018-02-24 11:41:19 följande:

Äl + 2. yrsel. Läskigt!

va sjukt, hoppas det är ett bra tecken! :) inte riktigt säker när äl inträffade tyvärr.. men känner liksom ett tryck vid blåsan, lite svullen sådär. 
    dock lovat mig själv att inte leta tecken, blir ju helt knäpp till slut. haha

hoppas på plus för oss! när tänker du ta första testet?
  • joannac
    Emhy89 skrev 2018-02-24 11:30:14 följande:
    Verkligen, kollar med spänning varje dag! Vi är ju ändå ganska många i tråden och snart borde väl ändå ganska många kunna plussa med "testa tidigt"?
    samma här! verkligen, vet inte när jag ska ta första testet. Vill inte göra det för tidigt känner ja.. men man är ju så jäkla otålig så får se hur det blir med det. haha
  • joannac
    bastamamman1 skrev 2018-02-24 12:38:16 följande:
    Ja håller med, bara löjligt att leta tecken. Men är yr och det brukar jag inte va, dessutom oxå ett tryck vid blåsan, men kan såklart ha andra orsaker :). Har dessutom alltid jätte-pmssymptom, så skengravid varje gång. Jag brukar vilja vänta till BIM åtminstone, innan jag ev testar. Själv då?
    tänker också till bim. eventuellt dagen innan. 
    blev gravid när jag var 19 år (gjorde abort) är 25 nu. då hade jag tecken som metallsmak i munnen, yrsel, varm och sjuk avsmak för alkohol. 
    Så hoppas något sådant smyger sig på :)  
  • joannac
    carnations skrev 2018-02-25 09:26:43 följande:
    På åttonde försöket tog det sig äntligen! Kan knappt tro det är sant! Är så glad att jag haft dessa trådar att följa och alla ni är så snälla och fina mot varandra. Önskar er all lycka och hoppas att ni alla får ert efterlängtade plus snart! <3
    åh, stort grattis!! hoppas också på plus och att vi ses i bf november!
  • joannac
    Det verkar som att ingenting är som jag trodde den här månaden, haha.
    När jag skrev in min temp imorse i appen så hade den hittat äl. På CD 10!? 

jag och mannen hade sex både cd9 och 10 tur va väll det.
    Vilket betyder att jag redan är på äl+11 och har bim 3/3.

Mina symptom som jag trodde va älkänningar kanske är helt andra känningar. blev helt plötsligt supernära nu! hoppas hoppas.

Kram alla!
  • joannac
    Elsaida skrev 2018-02-25 20:28:46 följande:
    Åh så spännande!! Hade du inga känningar eller så där vid cd 10?

Väldigt tidig äl, håller tummarna för dig, själv är jag mitt i det eviga letandet efter den haha
    väldigt tidigt.. men läst runt lite och det förekommer för rätt många. jag kommer ihåg att ja va lite svullen och stickig men inte mer än så. brukar få tydligt med flytningar men va inget ja märkte av då. har däremot maassa flytningar nu och en väldigt spänd och svullen blåsa och mage. Hoppas på tidiga tecken men jag vill inte hålla på ett leta efter en massa. håller mig till bim nu så testar vi då :D

håller tummarna för att du prickar den! :)
  • joannac
    Får ändra bim från 12/3 till 3/3. Nc hittade ägglossning betydligt tidigare än vad den hade förutspått innan :) 
    ----------------------------------------

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai 

2/3 Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, 

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, Joannaq, PowerL, joannac

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, Liten 2018 

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina 

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte

9/3 Josiesh 

10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1 

12/3 Lillefiddelin