• joannac

BIM MARS 2018

Dimfrost skrev 2018-02-26 09:50:33 följande:

Jag förstår ingenting just nu. Blir tokig på min kropp :-0

NC hade tidigare hittat min ÄL på CD16 (19/2) Nu har den flyttat den till att ÄL istället ska ha varit på CD18 (21/2). Fick inga positiva LH-test denna månad men hade starkast stegring mellan CD11-12.

BIM är framflyttad från 2/3 till 5/3.

Hur ska man tolka detta? Är definitivt avvikande för min cykel som annars brukar vara ganska så regelbunden gällande när NC uppskattar att jag ska ha ÄL och mens.

Blir också helt knäpp på min NC cykel den här månaden.. gick från att ha beräknad äl cd 18 till cd 10..

har dessutom haft jättetydliga (dock ej helt positiva) ältest 3 dagar i rad nu.. fattar ingenting
  • joannac
    Dimfrost skrev 2018-02-26 11:05:53 följande:
    Konstigt. Vilken cd är du på nu och hur ser din kurva ut? Tänkte att det kanske varit nåt avvikande i din tempkurva. Om du har positiva tester nu så kanske det är nu du ska få ÄL

Har läst nånstans också att LH-tester ibland kan visa positivt vid graviditet men vet inte om det stämmer. Annars kanske det är nåt sånt för din del?

Tycker jag varit noga med mitt tempande osv. så förstår inte riktigt hur den får för sig att ändra ÄL-dag i efterhand. Kroppen är förvirrande
    Är på cd 22 idag. Hade även ett jättetydligt äl test cd 16, sen gick testerna ner i styrka och nu upp igen då dessa dagarna. kan ju hoppas att det är ett gott tecken. men blir galet förvirrad.. testade inte cd 10 så har ingenaning där.

Har också vart jättenoga just för att jag verkligen vill kunna utgå från bara nc och inte massa äl tester.. tänker bara att jag väntar på bim nu så får ja se hur det ter sig. 
  • joannac
    Elsaida skrev 2018-02-26 14:51:58 följande:
    Du kan ju få positivt än test vid graviditet oxå, vissa får ju tyvärr även vid mens, men de tänker vi inte på nu, kurvan ser ju super fin ut
    hoppas att tempen fortsätter ligga högt nu :) om inte annat får vi hoppas att äl är tydligare nästa månad ;) men hoppas ju mest att vi plussar såklart, kul att vi har bim såpass nära varandra! håller tummarna Glad
  • joannac
    Baraentilligen skrev 2018-02-26 21:10:13 följande:

Alltså mina bröstvårtor ömmar så in i... Känns som att de är alldelesdet såriga fastän det inte syns något alls. Svullna är de också. Tar ont genast när något rör vid dem. Om det inte beror på graviditet så får det lov att sluta genast! Ingen inbillning här inte. Ytterligare ett eventuellt tecken dök upp, sov normal mängd timmar förra natten men sov en stund på kvällen också vilket jag nästan aldrig gör. Trots det är jag redan i sängen och tänker börja sova, haha ;) Något annorlunda är det allt. Bim-1/2 imorgon.

håller tummarna för dig att det är tecken! har du nånsin haft så innan mens eller är det helt nytt?

har bim 3/3. har haft molvärk ett par dagar, mer idag. inget ovanligt, liksom samma känsla som innan mens så kan ju lika gärna va det.
    men jag har fått massa småfinnar och plitor längs kind och haka!? är personen som har två finnar totalt om året annars.
    visar dessutom väldigt tydligt på äl test för tredje dagen i rad. tog ett imorse och ett nu ikväll, så totalt fyra lika tydliga äl tester på rad. känner mig galet förvirrad..

hoppas vi plussar!
  • joannac
    Baraentilligen skrev 2018-02-27 06:45:17 följande:
    Mystiskt med äl testen... om det inte är n tidig graviditet de snappar upp?

De gånger jag varit gravid har jag haft ömma bröstvårtor nära bim, men annars har det bara hänt en gång tidigare och det var samma månad jag tog ut spiralen. Då ömmade de ganska nära bim, men inte så här många dagar och inte såhär mycket. De är alltså ännu ömma idag :) Borde börja småblöda idag eller imorgon om det inte är någon liten som ligger bakom allt. Är så rädd att mensen ska dyka upp, men har ingen mensvärk ännu åtminstone...
    får hoppas! har läst att det kan ge utslag även innan mens också men att i många fall har folk testat positivt efter något sådant, hade ett minst lika tydligt idag,
    men ett negativt grav test...
    Har ju dock inte bim förrän på lördag så jag avvaktar tills dess. Känner mig lite svullen och "mensig" tyvärr.. men kan ju lika gärna vara grav tecken. man hatar ju att symtomen är lika! 

Åh va spännande! då får vi hoppas att det är någon liten där inne!  när har du tänkt att testa?
  • joannac
    Asale skrev 2018-02-27 11:03:23 följande:

På söndag är jag på Äl+12 det borde väl vara en bra tid att testa? Eller ska jag vänta ännu längre? Jag tänker om det finns något där inne så borde det väl synas Äl +12, Eller har jag fel?

Vad tror ni?

prova och testa :) för vissa ger det utslag tidigare och för många inte förrän på bim eller tillomed senare än bim. 1v efter bim har jag hört att det är ish 97% säkert resultat. Om inte mensen kikat in tidigare vill säga :) 
    Jag tänkte att jag skulle testa vid bim igen på lördag. fick negativt idag äl+13

när har du bim?

Lycka till!
  • joannac
    bastamamman1 skrev 2018-02-27 12:14:31 följande:
    verkar vanligt att man drömmer att man är gravid när man är det. Du är det säkert!
    Qwalite skrev 2018-02-27 11:13:21 följande:

Jag har bim 5/3. Har tempat och min kurva är hittills exakt likadan som den var när jag var gravid senast.

Har inga symptom öht förutom att jah drömmer varje natt att jag är gravid - att min mage växer, jag får värkar, ska föda osv ????

drömde att jag testade positivt häromnatten och natten efter att min kompis va gravid.. så skumt då hon inte ens försöker skaffa barn riktigt än ;) kanske önsketänkande av mig att vi skulle bli gravida samtidigt, haha. sånt kan ju säkert också påverka drömmarna. 

lycka till!

• joannac
    Bambi91 skrev 2018-02-27 12:36:28 följande:

Haha jag har också drömt att jag testat positivt, i förrgår natt vakna jag o somna om 3 gånger o alla gånger jag somna om drömde jag att jag testa positivt! O igår natt drömde jag att jag var gravid ist, Haha! Magen har känts lite konstig, känns som det händer något därinne men känns också som inbillning. Vaknar om nätterna och inbillar mig att brösten känns klumpigare och mer i vägen men sen när jag går upp på morgonen är de helt normala, sån inbillning! Haha! Hade positivt ÄL-test 18:e, så borde haft ägglossning ngn dag efter det om jag nu hade ägglossning(tempar inte än), tagit vanlig grevtest men visar såklart neg, sugen på att köpa ett early-test, men vet inte, har några billiga grav-test kvar så är knäpp o tänker ta de resten av veckan, sen har jag digitalt clearblue som jag tänkte ta närmare BIM(5:e), får se hur jag lyckas hålla mig:D önskar så att alla här inne blir gravida, håller massa tummar för oss :D

haha asså man vill ju inte vara den som inbillar sig saker men man kan ju fan inte låta blir ibland.
    mina bröst är lite större och ganska svullna, liksom spänstigare typ. men somsagt ytterligare en sak jag ibland, inte alltid, får innan mens.

kunde det inte vart olika symtom så skulle allt va mycket lättare, haha.
    till och med min kille är nere i göra barn bubblan, och beskrev det som slöseri när han inte kom i mig. så jäkla söt, haha.

vi har bim så jäkla nära varandra, hoppas vi plussar samtidigt. och att alla andra i gruppen plussar!
    känns så skönt att kunna skriva av sig här när vi inte är öppen utåt vänner och familj med att vi försöker. 
    hade väll tjatat hål i huvudet på sambon vid detta laget annars ;)

kram på er!!
  • joannac
    Qwalite skrev 2018-02-27 13:51:19 följande:
    Det blir intressant att se om vi med drömmarna plussar :) för min del tror jag mer att jag tänker på det för mycket dagtid så det går över till drömmarna :D
    så tror jag också att det är :) men hade vart kul som du säger om vi plussade allihopa! :D
  • joannac
    PowerL skrev 2018-02-27 16:40:06 följande:
    Jag vill också höra solskenshistorier kring detta :)
    PowerL skrev 2018-02-27 16:19:29 följande:

Nån som fått negativt på testa tidigt test äl+10 men plussat sen?

Försöker ge mig själv hopp... Är så ledsen att det blev negativt idag när jag plussade med dottern denna dagen i cykeln för några år sedan med testa tidigt test :( Då var det två tydliga streck. Nu - ingenting! :(

Regnkappa skrev 2018-02-27 16:24:39 följande:
    Jag kan bara "peppa" med att du inte är ensam. Vill också höra om solskenshistorier!
    Har precis samma sits, äl +10 idag och totalt negativt med early predictor. Alltid plussat äl + 10.

Berätta ni som plussat senare!
    dock inget testa tidigt, men testande negativt idag äl+13, har bim på lördag så ännu är hoppet inte förlorat!

en tjejkompis till mig plussade inte förrän bim+5 tror jag det va och då hade hon helt negativt på bim och två dagar tidigare. 
    så tappa inte hoppet än tjejer!

håller tummarna för att vi plussar i dagarna!
    annars peppas vi vidare i bim april :)
Svar på tråden BIM MARS 2018