• Tiinuli

Någon mer som ruvar?

Den som väntar skrev 2018-02-02 14:58:57 följande:

Hej, Jag har ruvat klart för denna gång. Äntligen kom samtalet från läkaren med svaret på hcg provet. Jag är gravid!!! Men dessvärre hade mitt TSH värde (sköldkörteln) skenat av någon anledning och låg på 4,5 så nu är jag så orolig för missfall att jag knappt kan hantera det. Har tidigare fått 2 missfall efter insemination på egna ägg.  Måste fort försöka få hjälp att få ned  mitt TSH värde nu. Jag äter redan levaxin sedan 1 år men tydligt har något hänt de senaste månaderna. Kollade senast i augusti och då var allt OK. Väldigt nervöst detta men så kul att embryot i alla fall fäst!

För info så satte jag in en 5 dgr blastocyst efter äggdonation i StPetersburg och testade svagt positivt på sticka efter 8 dagar. Vågade inte helt lita på det då... Men det var uppenbarligen korrekt. 

Håller tummar för all ruvning

Oo grattis :) va skönt att det är över
  • Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-02 20:56:16 följande:

Har glada nyheter! Inget mer blod på hela dagen idag :D kanske var en nidis igår trots allt

Oh vilken lättnad :)
  • Tiinuli
    smurf11 skrev 2018-02-03 10:34:30 följande:

Är på ruvardag 10 men känner ingenting, bör man inte känna av brösten?

Vill inte bli besviken denna gång.

De sa att ägget såg så bra ut, men samtidigt tyckte de att två ägg gjorde det, men bra ett delade sig till 4 celligt.

Känner ni något?

Jag är tyvärr bara på ruvardag 3? Satte in en blasto den 31.1. Så känner inte nått än, undra hur tidigt det är ens möjligt?

Ja den besvikelsen är inget att leka med :( vårat första ivf lyckades inte och började blöda 4 dagar innan TD så jätte orolig att samma upprepar sig.

När har du TD? Det är ju väldigt inviduellt om man får några tidiga symptom eller inte när man är gravid.
  • Tiinuli
    smurf11 skrev 2018-02-03 11:21:58 följande:

Tråkigt att ni också misslyckats.

Vårt första försök blev avbrutet 3 av 4 äggblåsor var borta vid äggplock. Äggblåsan som var kvar var tom.

Sedan nästa var det bara ett ägg som befrukrade sig men delade sig inte.

Och nu denna gång tror jag att två av tre befruktades men bara ett delade sig till 4 celligt på dag 2.

Hur många dagars, satte de in för er förra gången.

Ni också?!? Jag fick spontan ägglosning under behandlingen som inte ska kunna hända men hände ändå! Tog menopur 225 i fem dagar plust orgalutran från den femte dagen. Min gyn hade aldrig varit med om det, nu innan denna äggplock va ju skit nojjig om att det skulle hända igen. Men som tur gick det okej denna gång. Båda gånger blastocyst , första gg inget till frysen men denna gång 3 st 5-dagars så det va stor skildnad från första omgång.
  • Tiinuli

Ruvar dag 4 här, det går väldigt segt måste jag säga. Har inga känningar heller än, dem 2 första nätterna efter ET så hade stick i magen men nu ingenting.

• Tiinuli

Jag har haft huvudvärk i en två dagar men har inte tänkt mer på det kan ju va vadsom typ sovit dåligt eller så och den är inte så intensiv heller. Och är bara på Rd 4.

Jag brukar inte ha huvudvärk , inte vid mens eller annars heller om jag inte är sjuk eller som sagt sovit konstigt :)

Vi hoppas det inte betyder mens för dig utan en graviditet :)

• Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-04 12:04:03 följande:

Asså jag är ju så dum. Jag testade igår ruvardag 7 och idag ruvardag 8. Ruvar på en tvådagars så det är ju fööör tidigt men ändå känner jag att det inte funkat nu..

Nu ska jag inte testa något mer förrän slutet på nästa vecka. Detta är bara dumt mot en själv. TJUVTESTA inte gott folk!

Va inte så hård mot dig själv det är verkligen inte lätt att låta bli!

Du testade dock alldeles för tidigt med 2 dagars på ruvardag 7/8 ,kanske med en blasto kan testa så tidigt.

Hur tidigt kan man få plus med respektive dagars embryon? Tror har googlat att med 5dagars kanske rd 6/9 som tidigast?
  • Tiinuli

Jag ska på min väninnans första barns dop nästa söndag men eftersom hon bor i Finland så åker dit redan på fredag och hjälper till med lillen :) är meningen. Jag är kluven om ska testa innan eller efter jag varit där... vill va där för henne och inte älta mitt tillstånd utan den helgen ska va för henne och hennes son <3 men skulle så gärna vilja berätta om är gravid men vågar inte kanske testa innan om det är minus för då kommer bara vara ledsen kanske? Uh vad ska göra... dock får jag blödning nästa vecka så kommer ta ett test oavsett, har bim 6.2 så få se.

• Tiinuli
    macksan skrev 2018-02-04 13:20:00 följande:

Jag fick plus på ruvardag 5 med blasto.

På riktigt , så tidigt :)

Kanske vågar testa i morgon? Fast har dock inga sånna tecken på graviditet...
  • Tiinuli

När får man sin mens om ivf har inte lyckats? Alltså när kan man förvänta sig att mensen kommer?

Svar på tråden Någon mer som ruvar?