• Love-V1

HJÄLP! Ni som fått beviljat kejsarsnitt pga rädsla hur fick ni igenom det ???

Hej jag är gravid i v.34 väntar på att få samtal med en läkare där vi ska diskutera förlossningssätt. Jag vill ha planerat kejsarsnitt pga stark förlossningsrädsla. Detta är mitt andra barn. Första barnet snittades pga säte och jag har bara positiv upplevelse bortsett från att de gjorde väldigt ont i flera dagar. Jag har förstått att de kommer göra allt för att övertala mig så behöver verkligen alla tips och råd! Vill någon dela med sig av erfarenheter kring detta?

• Svar på tråden HJÄLP! Ni som fått beviljat kejsarsnitt pga rädsla hur fick ni igenom det ???
  • Love-V1
    faglin skrev 2018-02-05 12:14:49 följande:

Jag har träffat en barnmorska på Auroramottagningen en gång, ska träffa henne igen och sen vet jag inte hur gången är. Enligt henne så är valet mitt, de tvingar ingen att föda normalt.

Ok ! Så säger min bm också. Vilken vecka är du i ? När ska du få träffa läkare ?
  • Love-V1
    Anonym (Snitt2013) skrev 2018-02-05 12:23:22 följande:

Jag krävde och fick beviljat snitt i Stockholm, Södersjukhuset, år 2013. Sa att jag sedan tonåren varit panikrädd för förlossning och vårdskador och att barnet ska dö. Sa att jag åker till Tyskland för att smittas om de vägrar. Inga problem att få snittet beviljat.

Så skönt att du fick igenom det! Ja sa till min bm ganska tidigt att jag åker till Tyskland om de nekar mig men hon e säker på att jag kommer få hjälp här i Sverige så vi får väl se :)
Svar på tråden HJÄLP! Ni som fått beviljat kejsarsnitt pga rädsla hur fick ni igenom det ???