Inisario skrev 2018-02-12 10:45:15 följande:
Vet du, ts, jag kan också upplevas som en av dessa otrevliga personer som du beskriver här, men sällan i mina första 6 svar i ämnet. För det mesta börjar jag med att förklara min åsikt och även varför jag just har den åsikten. Men reagerar någon ts på så vis som du gör, menar att man inte alls kan ta till sig något, fast man själv startat någon diskussion i ett "diskussionsforum" och enbart anser sin syn på saken som den enda sanna, kan jag visst bli lite ironiskt.
Till ämnet. De flesta av oss har väl någon gång i livet hamnat i en situation då någon relation avslutats. Antingen har vi lämnat någon eller så har vi blivit lämnat. Det är nästan aldrig roligt. För det mesta gör det mycket ont. Och för det mesta står man efteråt och har fortfarande många öppna frågor, men det får man ta hand om själv då, i så fall. Har någon relation tagit slut, då är det slut och då har personen inte samma rätt längre att kräver någonting av den andre. Det kallas respekt, att låta den andre få vara ifred, främst när personen bett om detta.
Visst kan någon relation slutar i vänskap och bra kontakt, men då borde båda parten vara med om det resp har man barn tillsammans eller andra ekonomiska grejer å sköta, är det självklart också okej att ha tätt kontakt.
MEN, inte har man rätt att tracka sitt ex enbart för att tillfredsställa sina egna behov. Och med tal om dessa trådar som du relaterar till här, så har tjejen väl verkligen bombat sitt ex med sms och den andra borde nog fundera lite om, att faktum att någon tom BLOCKA mig, inte precis kan ses som inbjudan.
Ja, även om det känns svårt i början. Ibland är det enbart att komma över någon, främst när den andre redan gjort det.
Håller med. Jag ser inte den hatiska folkstorm som ts pratar om och inte heller behovet av skyddshjälm :)
Det finns vissa trådar där ts faktiskt stalkar, precis som du säger, att blockera nummer eller mail borde väl vara en tydlig signal att man inte ska fortsätta höra av sig men då fortsätter vissa försöka komma runt detta för att dom vill ha en förklaring.
Och en del trådar är helt tokiga faktiskt, nu har ts valt ut dom mest oskyldiga som exempel bara.
Tror inte man behöver vara arg och skjuta från skyttegrav för att kunna se det och påpeka det ;)