Inlägg från: Anonym (Miss58) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Miss58)

Varför blir folk så arga när man hör av sig till ex man inte kommit över?

Anonym (Nelly) skrev 2018-02-12 17:16:56 följande:
    Ja tycker du inte att din start är raljerande? Ok, Inisario har ju rätt i att det bara är din åsikt som är rätt, nu måste man känna sig träffad också för att få svara ;p

Vad jag har sett har ingen före mig känt sig träffad, iallafall inte så som du beskriver det så jag ville också delta i diskussionen.

Mitt bidrag är som sagt att jag inte ser det du menar finns på forumet. Jag ser att det finns gränsöverskridande ex som inte enbart får medhåll och ibland också beskrivs som stalkers. Tycker att det rätt ofta finns fog för det men ser inte dessa trådar som skyttegravskrig med rabiessjuka galningar som är helt rasande, haha.

Frågan är varför du blir provocerad av att det finns folk på forumet som tycker att man ska respektera att ett nej är ett nej och att ens ex inte är ens egendom?
    Nu är inte jag insatt i frågan, men varför ljuger du för? För du ljuger om vad ts sagt (genom att påstå att hen krävt att en viss typ av människor får svara i tråden, vilket aldrig har hänt) och sen sitter du och påstår att hen blir provocerad av att man ska respektera ett nej från ett ex... Läs en gång till från trådstarten och gör om gör rätt!!
    Anonym (TS) skrev 2018-02-10 21:08:08 följande:

För även om det är olämpligt och dumt så är det väl ingenting att ojja upp sig över om någon annan gör det?

Om du inte delar ts uppfattning så diskutera det istället för att sitta och ljuga!
    Anonym (TS) skrev 2018-02-12 17:27:40 följande:
    Ja, eftersom att frågan är ställd till dem i synnerhet så är det väl rätt självklart att det är dem jag söker svar hos? Sen är det rätt intressant att du påpekar mitt raljerande när du själv lägger ord i munnen på mig. Citera mig när jag sagt att det enbart är min sanning som är rätt i den här tråden? Citera mig också när jag säger att det enbart är de som blir arga som får svara i den här tråden? Jag tycker väl att om man inte vill att andra ska raljera så ska man väl föregå med gott exempel...

Okej. Men där har vi delade uppfattningar. Jag tycker mig se en väldigt hätsk (du ser, jag lärde mig att stava rätt av dig) debatt i dessa ämnen och det har jag väldigt svårt att förstå mig på? Förklara gärna varför det skulle vara ett skäl till att bli arg?
    Ett tips till dig ts är också att inte skriva sånt som du skrev i början! Skriv din fråga så tydlig som möjligt så slipper du göra en massa människor irriterade när du lägger en massa allmänna omdömen om dem...
  • Anonym (Miss58)
    Anonym (TS) skrev 2018-02-12 17:56:56 följande:
    Alltså det var ju ett skämt! Hade hoppats att folk skulle förstå det men men...
    Omogna trådstarter ger omogna svar. Svårare än så är det inte.

Nu har jag läst igenom tråden och jag måste säga att jag inte förstår varför du tycker att det är konstigt att folk blir arga på de som fortsätter höra av sig till ex? Det är ju för det första dumt och får en att framstå som desperat, och för det andra så är det inte schysst mot exet. Har någon gjort slut så säger det sig självt att man inte vill ha någon vidare kontakt med den man gjort slut med. Att kalla det stalking är visserligen fel, men fortfarande är det ett destruktivt beteende.

Så jag har full förståelse om man blir arg på folk som fortsätter höra av sig till ett ex eftersom att det är så fel!
  • Anonym (Miss58)
    Anonym (Nelly) skrev 2018-02-12 18:33:01 följande:
    Jag ljuger inte. Urlöjligt svar av dig. Läs själv vad hon skriver. Sen grattis ts, här kom en av dom där arga, nu har jag också sett dom och undrar också vad det beror på ;)
    Definitionen på att ljuga är att säga något som inte är sant. Så jo, du ljuger eftersom att det du påstår att ts skulle ha sagt saker som inte är sagda.

Jag misstänker starkt att du bara är här som provokatör och inte alls vill ha en seriös diskussion i ämnet... En fråga: hur gammal är du?
  • Anonym (Miss58)
    Anonym (TS) skrev 2018-02-12 18:43:43 följande:
    Så man blir helt enkelt arg i ren frustration över att TS inte förstår att det hon gör är destruktivt? Jag kan köpa det, men är det verkligen speciellt smart att bli arg på en sån sak?
    Smart och smart.... Det handlar väl mest om att det är en rätt naturlig instinkt man kan känna om man tycker att någon gör något som är fel. Sen är ju det här ett diskussionsforum där syftet är att svara på andras frågor och då krävs det ju en viss typ av engagemang och erfarenhet i frågan vilket kan leda till att de som själva blivit utsatta för stalking av klänande ex blir extra upprörda och har en lägre tröskel när det gäller sånt. Men i övrigt är det väl så att en del väljer att inte svara om det är för känsligt, en del kan hålla känslorna i styr och skriva mer sakligt och en del blir arga. Alla är vi olika!
  • Anonym (Miss58)
    BigJohn skrev 2018-02-12 19:31:18 följande:

Ofta finns det väl ett annat skäl än det uppenbara för att exet hör av sig, som är mycket illa dolt.

Om det är bara för att gny eller till och med gnälla lite så kan det väl gå bra.

Svår svartsjuka är ett fall där man nog ska hålla avstånd.

Ett annat är om nån skadat den andra väldigt väldigt mycket, det kan hända och sånt kommer man eventuellt aldrig över så då kan en kommunikation aldrig göra något annat än urarta.

Jag tycker faktiskt inte att det går bra att kontakta ett ex enbart för att tjata och få sura av sig lite. Det är i det långa loppet destruktivt och leder till att både den som dumpat och den som blivit dumpad får det svårare att hantera situationen. Så jag är verkligen emot att man kontaktar ex, oavsett vad.

Sen är jag väl medveten om att det finns folk som dumpar andra på ett respektlöst sätt men det är fortfarande bara ett destruktivt beteende att höra av sig till dem.

Lite kuriosa så blev jag dumpad av en kille för många herrans år sen. Jag blev dumpad via telefon (SMS fanns inte på den tiden) efter tre år och utan någon som helst förvarning. Det var ett extremt fult och känslokallt sätt att dumpa någon på tyckte jag då. Nu i efterhand har jag insett att den killen i själva verket var en fegis som inte vågade ta konflikter och därför inte heller vågade prata om det innan. Först var det jättesvårt och det kändes som en bomb. Men efter ett tag började jag byta inställning till honom. Då tänkte jag att den här killen var en pojke och inte en man och att en sån kille är ändå ingenting att ha. Till saken hör att jag aldrig kontaktade honom igen och då gick det mycket snabbare att gå vidare och komma till den insikten.

Så jag skulle absolut vara bestämd om en sån tråd kom upp att man aldrig ska höra av sig till ex, för ens egen och för alla andras skull.
  • Anonym (Miss58)
    Inisario skrev 2018-02-13 10:22:06 följande:
    Jag tycker folk på fl är mycket bra att även läsa mellan raderna. Även mellan dina....förövrigt.
    Och så som det ser ut hade folk absolut rätt.
    Det är sant som du säger att många "läser mellan raderna" i de flesta trådar. Man vet ju om man har stor erfarenhet av forum att många som skriver utelämnar information, medvetet eller omedvetet. Och det gör att man ofta fyller igen de "hål" som finns med egna slutsatser som oftast baseras på egna erfarenheter, vilket leder till att de som själva haft eller känner någon som haft problem med stalkande ex drar slutsatsen att den information som undangöms är att de helt enkelt stalkar sitt ex.

Problemet när man gör en sån sak är ju att man faktiskt anklagar en annan människa för något man inte har några empiriska bevis för, vilket kan vara förtal och därmed brottsligt. Om man misstänker stalking tycker jag att det är bättre att fråga den som skriver om omfattningen av kontakten innan man drar några slutsatser. Det är dels bättre för att då får man en bättre bild av vad som försiggår, men också är det mer hederligt än att anklaga någon helt utan bevis.
Svar på tråden Varför blir folk så arga när man hör av sig till ex man inte kommit över?