• Anonym (K)

Varför blir folk så arga när man hör av sig till ex man inte kommit över?

Jag tillhör också en av dem som inte förstår hetsen kring detta... självklart om ex:et önskat att man inte hör av sig så gör man inte det! Men jag hade aldrig gjort slut med någon, så efter 7 år med mitt ex gjorde jag det och jag hörde av mig liiiite smått för att visa att jag ändå brydde mig... (hade då ingen aning om detta), skrev även grattis då han fyllde år och god jul typ... folk blev rabiata när jag nämnde det, blev kallad okänslig och vidrig? Herregud liksom... träffade sedan ex:et på en promenad (på bådas intiativ) jag bad om ursäkt, men han fattade faktiskt inte varför jag gjorde det... så han tyckte väll också att det var rätt överdrivet hur folk hade reagerat över detta...

• Anonym (K)
    Anonym (Nelly) skrev 2018-02-12 15:56:58 följande:

Wöt? Vilka blev rabiata? Dina kompisar? Låter ju väldigt överdrivet att dina vänner skulle bli rabiata för att du skrivit God Jul och sånt. Är du säker på att du berättar historien korrekt?

Eller är det här en tråd du haft? Då förstår jag inte heller. Om du bara hört av dig några ggr på det sättet du beskriver och han själv inte visat eller uttryckt att han inte ville ha den lilla kontakten varför skulle du då ha startat en tråd om det? Eller varför skulle alla omkring dig bli helt rabiata över er högst normala kontakt? Det låter helt sjukt.

Främst hans kompisar men även mina. Jag tyckte också att det va väldigt överdrivet hur de reagerade. Jag har inte startat någon tråd om detta.
  • Anonym (K)
    Anonym (Nelly) skrev 2018-02-18 23:56:02 följande:

Men du kan inte vara ärlig. Finns inte en chans att hans och dina kompisar blev rabiata över att du skrev God Jul. Du måste ha hört av dig mer än du ger sken av isåfall och han lär ju ha klagat till sina kompisar om det, annars skulle dom inte ens veta om det, än mindre orka bry sig. Hur visste dom vad du hörde av dig till honom om liksom? Dom har väl knappast hackat hans telefon och Mail? Han har ju berättat OCH klagat isåfall, annars skulle dom inte blivit hysteriskt arga som du säger.

Men jo dom reagerade väldigt starkt, inte alla men många. Jag frågade vid två tillfällen hur han mådde och hoppades att han under omständigheterna ändå var okej ungefär, vilket han svarade trevligt på och senare nämnde att han uppskattat när jag försökte be om ursäkt för att jag hört av mig. Sen en snap på en grej, grattis på födelsedagen, god jul, gott nytt år. Där har du allt.

Han hade inte klagat på någonting utan dom hade frågat hur det var med honom eller nått jag vet inte exakt och ja då hade han väll nämnt det, precis som jag gjorde när mina kompisar frågade hur det var med allt... inte mer än så. Jag tyckte att alla överreagerade väldigt mycket men sen kanske ordet rabiat va lite att ta i då.
  • Anonym (K)
    Anonym (Chilla) skrev 2018-02-21 03:15:28 följande:
    Jag förstår inte heller och har mycket svårt att tro på den förklaringen. Är du säker på att du inte ringde flera ggr p vecka, skickade massa sms och letade anledningar till att ses, ville komma och leta efter din gula tandborste du trodde låg kvar under badkaret? :p Kanske smög omkring utanför hans hus och råkade stöta på honom ibland? Frågade ut hans kompisar om hans nya liv?
    Alltså du får gärna släppa detta nu. Min poäng med mitt inlägg jag var att jag inte förstod hetsen kring att det skulle vara så otroligt fel att höra av sig till sitt ex man själv gjort slut med. (Dvs höra av sig som jag beskrev i mitt inlägg ovan inte nån extrem grej du beskriver). Mitt ex uppskattade att jag hörde av mig medens hans vänner och mina vänner reagerade kraftigt. Efter att ha pratat igenom det så har jag förklarat för mina vänner att han inte alls tagit illa upp utan tvärt om. Det var mitt första förhållande och första gången jag gjorde slut med någon, därav hade jag ingen aning om att det var en så stor grej att man inte får höra av sig. Nej jag har verkligen inte gjort något av det du beskriver... 
  • Anonym (K)
    Anonym (V) skrev 2018-02-23 17:51:59 följande:

De förväntade sig att du skulle låta han vara de kan döma dig hårdare än exet som kanske lätt blir "snäll" och viker sig fast han innerst inne också skulle dömt dig och sagt åt dig att sluta skriva.

Att du hör av dig och ska fråga hur han mår är för din egen skull för du får ha kontakt med honom

Att du skriver god jul grattis gott nytt år på en annan app är också för din egen skull för du får fortskrida kontakten fast du inte har rätt till det. Detta ser hans kompisar som bara vill hans bästa och skydda han från de som dig.

Gräns är en gräns ingen ska behöva blockera eller säga till IGEN det är allihopa bara trakasserier du gör isåfall stå för det också mildra det inte för du avgör inte mottagarens känslor eller gränser, det gör han! Du tycker kompisarna överreagerat men det är snarare du som underreagerar på trakasserierna du gjort.

Allas förhållanden är olika och fungerar även olika efter man gjort slut. Det du skriver låter helt sjukt, som jag skrivit tidigare i tråden hade han inga problem med det och uppskattade att jag hörde av mig. Han har aldrig bett mig att sluta höra av mig så vart du får det fjärde stycket ifrån vet jag inte. Hade han bett mig att inte höra av mig hade jag självklart inte gjort det.

Nu senast var det han som hörde av sig och frågade om vi skulle ta en fika då han hade saker som var mina han ville ge tillbaka.
  • Anonym (K)
    Anonym (Nelly) skrev 2018-02-25 14:04:56 följande:

Hade trott på att han uppskattade det och själv föreslog fika och ville ge tillbaka saker om du inte sagt att hans och dina vänner behandlat dig som värsta stalkern. Era VÄNNER. Nej, köper inte din historia.

Jag har inte sagt att mina vänner behandlat mig som värsta stalkern? Jag var med mina vänner på middag efter jul och de frågade hur det var och lite sånt vanligt eftersom det rätt nyligen tagit slut. Jag svarade och nämnde bland annat att jag haft lite kontakt med honom och att det kändes bra att han svarat att han mådde bra efter omständigheterna. Där och då reagerade dom, i välvilja, men jag gick hem senare och kände mig otroligt ledsen att jag hade gjort någonting som var så fel men att jag inte hade någon aning. Jag hörde inte av mig mer sen utan då kom han med fikaförslaget och då passade jag på att be om ursäkt men han tyckte inte att jag hade något att be om ursäkt för. Mitt första inlägg i tråden handlar om just det att mina vänner jag var på middag med reagerade jättestarkt men att han sen tyckte det var positivt så ja alla är olika.
  • Anonym (K)
    Anonym (Nelly) skrev 2018-02-26 08:26:35 följande:
    Jo det har du. Den här versionen är ju helt annorlunda, den kan jag köpa.

Det du skrev innan var för att alla blev rabiata och hysteriska för att du hört av dig 3-4 ggr och tex önskat god jul, sedan att det var dina och hans vänner framförallt medans han själv sagt att han uppskattat det.

Vet inte vad som hänt men den sista versionen lät iallafall mer trovärdig, att det handlade om en diskussion er emellan på en middag som egentligen inte var så rabiat alls, säkert typ ?Ska du verkligen höra av dig? Varför gör du det? Är det inte bättre att backa??
    Ja på denna middag reagerade dom VÄLDIGT starkt! Jag blev i princip utskälld av mina egna vänner länge för att jag hört av mig till honom och att jag absolut inte skulle ha gjort det. Sen fick jag höra att hans vänner reagerat lika starkt. Att använda ordet rabiat var fel av mig då det verkar ha varit lite väl starkt i sammanhanget. Men för mig var detta något helt nytt, jag hade ingen aning och ville belysa det. 
Svar på tråden Varför blir folk så arga när man hör av sig till ex man inte kommit över?