• fluu

Hur mycket leker ni med era barn?

Min mamma lekte aldrig med mig, ändå upplever jag att jag fick mer tid med både henne och pappa än vad mina kompisar fick med sina föräldrar. Mamma lekte aldrig, men vi gjorde riktiga saker ihop istället. Bakade, promenerade, läste, lagade mat, pratade mycket och om allt. Jag var aldrig för liten för något och det uppskattade jag. Pappa gillade att leka, men lekte enligt mig fel så just leka ihop gjorde vi inte så mycket heller. Vi hittade på grejer istället. Vi åkte iväg, gick i skogen, arbetade i trädgården, han lärde mig(okej, försökte lära mig..) att sy och sticka, vi badade osv. 

Jag själv älskar att leka med småungar. Sådana där tramslekar som att springa runt runt eller rulla en boll åttielva gånger över golvet. Och så älskar jag lekplatser. Så när dottern var mindre lekte vi väldigt mycket sånt, men numer leker vi sällan eftersom hon är mer inne i fantasilekar och de vill hon ha för sig själv och jag tycker att det är skittråkigt. Men vi umgås mycket ändå. Vi gör sånt som jag gjorde med mina föräldrar(och dottern tycker också att riktiga grejer är roligast) och så gör vi sånt som båda gillar, som att bygga lego, pyssla och pussla. Och så läser vi mycket.

Så, skit i leken om du tycker att det är tråkigt/jobbigt. Jag minns själv hur tråkigt det var med vuxna som lekte med en fast de var dåliga på det eller bara gjorde det av någon slags välgörenhet. Tid tillsammans är det viktiga.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hur mycket leker ni med era barn?