Anonym (Anonym82) skrev 2018-03-04 16:06:18 följande:
Va tråkigt det blev minus! Men snart kommer plusset ska du se när ni får köra igång med ivf. På tal om det funderar jag på en sak och hur du tänker kring det.. och alla andra med för den delen som läser detta. Fattar jag det rätt så får vi välja på att göra ivf i Örebro, Falun och Uppsala. Örebro har sämst statistik för kvinnor i vår ålder. Statistiken i Uppsala är klart bäst, Falun på andra plats och Örebro sist. Men övriga åldrar ligger Örebro bättre till än Falun. Uppsala bäst statistik i alla ålderskategorier. Uppsala verkar arbeta efter djupt underbyggda vetenskapliga metoder och Falun forskar och provar gärna nya metoder som verkar hjälpa i vissa svåra fall när konventionella metoder inte funkar. Hur ska man tänka när man väljer klinik?
Gud vilken hemsk historia! Genom åren har jag förstått att så många kvinnor drabbats på olika vis av hemskheter och jag känner mig inte längre ensam. Stor kram till dig! <3
Har du börjat med sprutor i den här cykeln?
Ja vi får hoppas på ett pluss snart!!
Ja det var en riktigt bra fråga på vilken klinik man ska välja... jag tror inte att det blir Örebro, min vän som är barnmorska har hört att Falun ska vara bäst och att det är många som byter från Örebro till Falun. Mycket bra information, tack!! Jag har ingen aning hur man ska tänka, men statistik är väldigt bra att gå på... så frågan är om man ska välja Uppsala då?!? Vad känner du?
Vi har det första mötet inför ivf om en månad så jag har inte dragit i gång med sprutor. Men har ätit Letrozol 6 kurer och tagit ovitrelle två ggr... inget hjälper!
Ja kvinnor råkar ut för mycket, tur att vi har varandra och kan prata såhär :) Stor kram till dig med <3