• Seb81

IVF Karlstad

Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-28 17:45:46 följande:

Det får du svar på dagen efter äggplocket när de ser hur många ägg som blivit befruktade. Vet inte om du ska göra ivf eller icsi?

Alltså dom har sagt ivf så jag antar att det är det! Vad är icsi? :)
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-28 16:47:54 följande:

Helt normala symptom på mig iaf. Har du tagit ägglossningssprutan? Men känner du minsta oro så gå in på gynakuten. Du får hjälp inom 1/2-2timmar. Man måste göra vaginalt ultraljud för att konstatera om man är överstimulerad. Kanske det är lika bra du gör det så du känner dig lugnare och tryggare?

Ska ta ovitrelle ikväll :)
  • Seb81

Kag vill typ döööö.....

Jag ska ta ovitrelle nu ikväll kl 21... öppnar sprutan och den är TOM!!!!!!!

Åker till Apoteket som har öppet så sen, dom har inga... åker till akuten... dom har inga så jag får ta ut en ny i morgon kl9.... 12 för sent!!! Alltså jag grinar som en tok... tänk om allt blir försökt nu :( jag dööööööööölöööör

• Seb81
    Eyra skrev 2018-04-28 23:12:21 följande:

Såg du mitt meddelande? Skickade tel till USÖ om du vill ringa och fråga! Men undrar också om du skruvat upp sprutan hela vägen?

Ja, jag skickade till sig nu!
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-05-01 14:05:16 följande:

Hur gick det Seb? <3

Ni kommer aldrig att tro det.... läkaren i Örebro sa till mig i lördags kväll att kag inte skulle ta ovitrelle eftersom det inte är någon idé.... sen ringde Örebro i går morse och antog att jag hade tagit den... men nej sa jag, det haf jag inte. MEN då så, då är det ju inte kört. Ring snabbt in till sjukhuset och få ett vul & det gjorde vi. In och kolla... 14 fina ägg!!!!!! Tog en broms spruta och sen ovitrelle i går kväll, i morgon blir det äp. Dock vet dom inte om det blir återförening denna cykel, det märks i morgon. Beror på min slemhinna, men den såg fin ut i går.

Så nu håller vi tummarna att vi får många ägg och att de blir befruktade <3
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-05-01 22:03:47 följande:

Blir svettig av att läsa detta. Tur det gick så bra som det ändå gjort! <3 Önskar dig stort lycka till nu! Kram!

Tack, kram!

Hur går det för dig? <3
  • Seb81

12 ägg blev det!!! Bara hoppas på att de flesta är mogna och att simmarna gör sitt...& sen att de är friska och vill stanna kvar<3 så spännande! Der blir återföring på fredag eller måndag! Vi är så lyckliga!!!

• Seb81

Vi är i extas!! 8 ägg befruktade wiiiiiiihoooooooo!! Återföring på måndag! Vi är så lyckliga!! Nu hoppas vi på ett riktigt strakt litet pyre <3

• Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-05-03 15:47:10 följande:

Va roligt!! <3 Får ni flera blastisar så kan ni nästan räkna med en graviditet från den här omgången. Härligt!!

Jasså? Berätta! Är det större chans då? :D
  • Seb81
    Anonym (Ivfare82) skrev 2018-05-06 06:22:52 följande:

Rent statistiskt (varierar dock pga hur blaston betygssätts) så blir du sannolikt gravid på tre insättningar. Utan hänsyn till dina/era inviduella förutsättningar. Men på tre insättningar med blasto blir du statistiskt sett gravid. Sedan faller vissa bort i missfallsstatistik, men om du väl blivit gravid är det större sannolikhet att du får ett barn än att du förlorar det. Kan vara skönt att luta sig mot.

Åter igen, statistik. Vissa gör ju 10 insättningar utan plus och vissa blir gravida på en dåligt rankad tvådagars på första försöket. Andra får sju missfall i rad. Men statistiskt är chanserna till grav och barn goda om ni får tre insättningar på en behandling.

Ok ok! Skönt att höra! :) Jag har bestämt mig att detta ska funka nu och att den lilla kommer i februari hihi. Lika bra att ställa in sig och inte tänka negativt! :)

Inne på 3:e dagen med Lutinus.... fy säger jag bara! Det bara rinner ju ut, blött och fuktigt hela dagarna. Bara väntar på att svampen ska dyka upp! :/

Tar man Lutinus i 3 v eller fortsätter man sen till v 12 för att sedan trappa ner? Har läst att man ska göra det nämligen! Hur gör nu?
  • Seb81

Hej fina ni!

Ingen bäbis i magen än... mensen kom redan ruvardag 4 :(

Så vi får vänta till början av september... jag spyr!! Har en blastis i frysen så den hoppas vi på! Går inte det funderar jag på att byta till Falun, vad tycker ni? Vi vill ju så gärna ha fler barn & klockan tickar.... läst mycket om Falun och även här ovan, låter bättre?!?

fattar inte, fått 3 barn tidigare & ett MF med min sambo men ändå händer inget.. utesluter allt och testar olika saker... kanske försöker jag för mycket? :(

Hur mår ni? Hur går det?

• Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-06-23 01:37:39 följande:

Va tråkigt! <3

Hoppas blastisen blir bebis istället! Annars får ni byta till Falun. Det är inga problem att göra det. Kommer inte välja Örebro igen pga en miss de gjorde och att Falun har annat tänk, är billigare, erbjuder 3-pack osv. Jag kommer troligen behöva ÄD nästa gång och från årskiftet kommer äntligen reglerna ändras och man kommer kunna göra ÄD i Falun också som är privat.

Det blir nog så för alla. Jag provade all möjlig och omöjlig skit innan utredningen. Skuldbelade mig hela tiden pga kosten osv sen var det ändå hos min man problemet låg. Sen när man kommer till ivf så är det bara tur man behöver verkar det som. Tur att få rätt program, rätt medicin, rätt dos, rätt månad, rätt embryo. Har man flyt en gång så kommer det krångla på nästa unge istället känns det som.

Ja ok, vi skulle ha valt Falun först egentligen men eftersom det är närmare dit så körde vi på det samt att deras statistik såg bättre ut för kvinnor i min ålder :) Men blir det inget med den lilla i frysen så kommer vi nog byta till Falun! Gillar deras tänk! Jag är så orolig att blastisen inte ska klara upptiningen :( Vi har bara en och det skulle vara helt förjövligt om den inte gjorde det.

Men vad jag förstod så är det lättare att bli gravid med ett frust & även andra gången man för ivf så är det större chans att bli gravid!? Stämmer det?

Ja visst är det så.... kanske det krånglar nu och nästa bebbe vi vill ha så kanske man blir gravid lätt!? Vi kommer nog starta direkt som vi får ha sex efter förlossningen, för vi vill helst ha två. Men bara jag får en litet mirakel så är jag nöjd, har ju 3 mirakel sen innan <3
  • Seb81
    Pipenc skrev 2018-11-11 20:51:42 följande:

Hej!

Hur har det gått?

Gjort utredning via charlotta men inget fel hittades på nån av oss..

De hittade inga fel på oss heller, ofrivilligt barnlösa. Men på försök nr 2 med ivf blev det en bebbe. I morgon är det dags för ul och kub, så vi hoppas allt ser bra ut. Är v 13 nu! :)

Vad händer nu för er?
Svar på tråden IVF Karlstad