Seb81 skrev 2018-03-02 15:10:38 följande:
Men fy vilken historia :( Vet inte vad jag ska säga, fy faaan..... jag har inte varit i din sits men däremot så blev jag tvingad av mitt X att göra abort... jag bad på mina knän i väntrummet framför hans knän och grät som ett barn men han vara tittade på mig och sa ?barnet ska bort?.... Kan säga att jag gick i från han efter det och jag blev kall som en robot. Hade jag haft mer självförtroende så hade jag sagt dra ät helvete och tagit bäbisen själv... men jag var så nedtryckt så jag vågade inte. jag är så glad att jag tog mig därifrån & efter det så sätter sig ingen på mig!
Jag hoppas att du mår bra nu <3 för fy ville resa för dig :( men jag antar att du har världens bästa man nu <3
Min mens kom idag, flera dagar sen och jag trodde att det var vår tur nu.... men icke. Konstigt för min mens har aldrig varit sen?!! Så trött på detta nu och längtar tills om en månad! Hoppas allt går fort!!
Jag har haft samma läkare på sjukhuset än så länge, för mig spelar det ingen roll om jag har fler eller om det är en man eller kvinna... vill bara ha hjälp nu och är så tacksam för det <3
Va tråkigt det blev minus!
Men snart kommer plusset ska du se när ni får köra igång med ivf. På tal om det funderar jag på en sak och hur du tänker kring det.. och alla andra med för den delen som läser detta. Fattar jag det rätt så får vi välja på att göra ivf i Örebro, Falun och Uppsala. Örebro har sämst statistik för kvinnor i vår ålder.
Statistiken i Uppsala är klart bäst, Falun på andra plats och Örebro sist. Men övriga åldrar ligger Örebro bättre till än Falun. Uppsala bäst statistik i alla ålderskategorier. Uppsala verkar arbeta efter djupt underbyggda vetenskapliga metoder och Falun forskar och provar gärna nya metoder som verkar hjälpa i vissa svåra fall när konventionella metoder inte funkar. Hur ska man tänka när man väljer klinik?
Gud vilken hemsk historia! Genom åren har jag förstått att så många kvinnor drabbats på olika vis av hemskheter och jag känner mig inte längre ensam.
Stor kram till dig! <3
Har du börjat med sprutor i den här cykeln?