Seb81 skrev 2018-04-25 14:53:35 följande:
Haha ja det lär han göra! ;)
Idag har vi varit och kollat äggen, såååå spännande! Allt såg bra ut, 12 st ägg i olika storlekar så nu hoppas vi på bra ägg på äggplockningen på måndag!!!! Längtar ihjäl mig!! :D så nästa vecka är det min tur att börja ruva! Vilken dag satte dom in på dig? Dag 5 har jag hört ska vara bättre men det beror väl på hur/om de delar sig!? Inväntar ett samtal från Örebro för mer info och tiden på måndag!
Hur mår man efteråt? Ska man vila? Hur lång tid tar äp?
Det där låter jätte bra!!
Det är 12st follikar som troligen innehåller ägg. Bli inte jätte ledsen om någon av dem är tomt för det är helt normalt.
Det beror lite på planeringen. Eftersom jag plockades en fredag fick jag tillbaka på måndag (alltså ett 3dygn gammalt) jätte fint embryo.
Ett bra embryo kvittar det när man sätter in. Det blir en bebis av det. Men har du blastisar så har man sett att de tagit sig så långt som till dygnet då de ska fästa och de kan dessutom välja på olika och rensa bort sämre på vägen dit och riktigt kassa har fått dö i labbet istället för livmodern. Men å andra sidan blir man gravid med 2 och 3dagars också. Bli inte ledsen om det inte blir blastisar för det kan bli bebis ändå. Men det ser lovande ut att du skulle kunna få det. Äggen måste även ha rätt och jämn storlek för att bli mogna innan plock. Nått ägg brukar inte vara moget och det är också helt normalt. Nått blir inte befruktat, nått delar sig inte och nått delar sig dåligt verkar som de flesta får dugliga embryon av 1/3 av alla follikar ultraljudet men det är bara nått jag fått för mig.
Du får massa mediciner som gör det drägligt. Det onda tar inte så lång tid. Väldigt snäll personal. Jag hade väldigt ont samma dygn men inte dagen efter. Men fick citodon och då försvinner det onda. De är väldigt snälla och bra i Örebro! Var inte orolig! <3