• Seb81

IVF Karlstad

Anonym (Anonym82) skrev 2018-03-09 13:17:49 följande:

Vilken klinik kommer du välja? Jag och min sambo ville egentligen välja Uppsala eftersom de har bäst statistik. Vi fick ingen info från Charlotta om att man får välja utan bara skickade remissen till Örebro. Sen skulle vi få vänta ytterligare en månad om vi bytte. Med tanke på min ålder och att klinikerna stängs i sommar så drog vi igång ändå eftersom åldern har ännu mer betydelse än vilken klinik man väljer.

Ja skicka gärna länken :) Men är det som du säger och att Örebro är bäst så antar jag att vi väljer det med! :) Hur går det för dig?? Har du varit på äggplock?
  • Seb81

[quote=78551347][quote-nick]Anonym (Anonym82) skrev 2018-03-14 19:35:22 följande:[/quote-nick][quote=78551280][quote-nick]Seb81 skrev 2018-03-14 19:15:59 följande:[/quote-nick]

Ja skicka gärna länken :) Men är det som du säger och att Örebro är bäst så antar jag att vi väljer det med! :) Hur går det för dig?? Har du varit på äggplock?

Här kommer länken

www.medscinet.com/qivf/uploads/hemsida/Årsrapport%202017%20Q-IVF%20FINAL%20Uppdatering%203.pdf

Det blir äggplock på måndag. [/

Guuuuud så spännande! Tack! Jag är med i gruppen IVF våren 2018! Men inte skrivit på länge eftersom jag inte startat upp än! Lycka till med plocket på måndag!

• Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-03-15 19:31:26 följande:

Tack snälla! <3 Jag tror jag försvinner ett tag och återkommer när jag är gravid för det kommer vi bli förr eller senare på ett eller annat vis.

Hur har det gått för dig? Såååå nyfiken!?!
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-05 07:33:26 följande:

Har du kommit igång med sprutorna/sprayen?

Men guuuud, grattis!!!!

Runt den 21/4 drar jag igång!! Sååå spännande och längtar i massor!

Stort lycka till nu, glad för din skull! <3
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-05 11:08:33 följande:

Tack snälla du! <3

Åååh va spännande!! Vilken klinik valde du? Viken medicin ska du ta?

Det blev Örebro, dom har bra statistik på tanter som jag, 37 haha!

Jag ska börja med 150ml Bemfola, sen fyremadel, sen Ovitrelle och om det tar sig Lutinus! Vad tog du? :D
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-06 10:39:38 följande:

Hahahahaha! Jag är inte långt undan dig. Blir 36år i år.

Va intressant! Jag fick menopur vilket jag fick känslan av att Charlotta körde på alla äldre. Men jag fick ut så få iof fina ägg att jag tänkte att detta går nog åt helvete. Men det gick bra trots allt. Menopuren ger få men bra ägg vad jag kan läsa mig till på FL. Resten av medicinerna är samma på alla som kör korta protokollet.

Ok, hm.... jag vet så lite lm alla mediciner haha. Men vem ska vara bäst, vet du det?
  • Seb81

När fick du börja ta Lutinus? Jag har läst mycket på internet och det står överallt att man ska ta dem från dagen efter återföreningen med det beruktade ägget? Jag skulle ta det från den dagen jag plussar.... låter inte det skumt? Det mäste ju vara mycket bättre att ta det från återföringen? Eller?

• Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-08 19:39:35 följande:

Lite lutinus tips... köp storpack bomullstrosor på HM lr nått under tiden du tar medicinen. Det blir kladd överallt. Ha binda på natten och trosskydd på dagen. Tvätta dig med olja för man spricker mellan benen annars. Sen får man svampinfektion och klåda av den men jag smörjde med Ellen intimkräm på utsidan och då försvann klådan. PS det är ingen höjdare att ha sex när man använder lutinus. Men det är ju iof sexförbud i 2v efter äggplock.

Ok, men då lär Örebro ha koll i alf... jag kommer börja med dom tidigt ändå för det är så det ska vara! Suuuuper bra tips, tack!! Hur mår du?
  • Seb81
    Eyra skrev 2018-04-10 19:02:41 följande:

Vi gjorde vår första ivf i Örebro 2012 och var jättenöjda då, det resulterade i en fantastisk son :) nu gör vi syskonförsök, också i Örebro. Mkt pga att det är närmast, vi har liksom inte övervägt alternativen. Men som sagt var vi väldigt nöjda med bemötandet (och resultatet!) sist. :)

Hej & välkommen! :)

Vad roligt att höra att det är en bra klinik!! Och kul att ni oxå drar i gång, när börjar ni?

Har precis varit och tagit ut, som det känns en miljon sprutor haha! Vi åker utomlands snart och ska börja med dem där nere! Jag är spänd på hur jag kommer må... man har ju löst en del ;)

Vad törligt med missfallet, vi har ett missfall bakom oss med för ca 1,5 år sedan! Så hemskt.... hoppas aldrig mer stt det blir så. Dessutom har jag inte tid... börjar bli gamal!

Så, när börjar ni? :D
  • Seb81
    Anonym (Anonym82) skrev 2018-04-10 20:15:53 följande:

Jag förstår att ni ville vänta. Tråkigt med missfallet! Men det går helt säkert vägen denna gång med ivf. <3

Hur mår du i graviditeten? <3
Svar på tråden IVF Karlstad