IVF Karlstad
Det får du svar på dagen efter äggplocket när de ser hur många ägg som blivit befruktade. Vet inte om du ska göra ivf eller icsi?
Det får du svar på dagen efter äggplocket när de ser hur många ägg som blivit befruktade. Vet inte om du ska göra ivf eller icsi?
Helt normala symptom på mig iaf. Har du tagit ägglossningssprutan? Men känner du minsta oro så gå in på gynakuten. Du får hjälp inom 1/2-2timmar. Man måste göra vaginalt ultraljud för att konstatera om man är överstimulerad. Kanske det är lika bra du gör det så du känner dig lugnare och tryggare?
Kag vill typ döööö.....
Jag ska ta ovitrelle nu ikväll kl 21... öppnar sprutan och den är TOM!!!!!!!
Åker till Apoteket som har öppet så sen, dom har inga... åker till akuten... dom har inga så jag får ta ut en ny i morgon kl9.... 12 för sent!!! Alltså jag grinar som en tok... tänk om allt blir försökt nu :( jag dööööööööölöööör
Såg du mitt meddelande? Skickade tel till USÖ om du vill ringa och fråga! Men undrar också om du skruvat upp sprutan hela vägen?
Hur gick det Seb? <3
Blir svettig av att läsa detta. Tur det gick så bra som det ändå gjort! <3 Önskar dig stort lycka till nu! Kram!
12 ägg blev det!!! Bara hoppas på att de flesta är mogna och att simmarna gör sitt...& sen att de är friska och vill stanna kvar<3 så spännande! Der blir återföring på fredag eller måndag! Vi är så lyckliga!!!
Vi är i extas!! 8 ägg befruktade wiiiiiiihoooooooo!! Återföring på måndag! Vi är så lyckliga!! Nu hoppas vi på ett riktigt strakt litet pyre <3
Va roligt!! <3 Får ni flera blastisar så kan ni nästan räkna med en graviditet från den här omgången. Härligt!!
Rent statistiskt (varierar dock pga hur blaston betygssätts) så blir du sannolikt gravid på tre insättningar. Utan hänsyn till dina/era inviduella förutsättningar. Men på tre insättningar med blasto blir du statistiskt sett gravid. Sedan faller vissa bort i missfallsstatistik, men om du väl blivit gravid är det större sannolikhet att du får ett barn än att du förlorar det. Kan vara skönt att luta sig mot.
Åter igen, statistik. Vissa gör ju 10 insättningar utan plus och vissa blir gravida på en dåligt rankad tvådagars på första försöket. Andra får sju missfall i rad. Men statistiskt är chanserna till grav och barn goda om ni får tre insättningar på en behandling.
Hej fina ni!
Ingen bäbis i magen än... mensen kom redan ruvardag 4 :(
Så vi får vänta till början av september... jag spyr!! Har en blastis i frysen så den hoppas vi på! Går inte det funderar jag på att byta till Falun, vad tycker ni? Vi vill ju så gärna ha fler barn & klockan tickar.... läst mycket om Falun och även här ovan, låter bättre?!?
fattar inte, fått 3 barn tidigare & ett MF med min sambo men ändå händer inget.. utesluter allt och testar olika saker... kanske försöker jag för mycket? :(
Hur mår ni? Hur går det?
Va tråkigt! <3
Hoppas blastisen blir bebis istället! Annars får ni byta till Falun. Det är inga problem att göra det. Kommer inte välja Örebro igen pga en miss de gjorde och att Falun har annat tänk, är billigare, erbjuder 3-pack osv. Jag kommer troligen behöva ÄD nästa gång och från årskiftet kommer äntligen reglerna ändras och man kommer kunna göra ÄD i Falun också som är privat.
Det blir nog så för alla. Jag provade all möjlig och omöjlig skit innan utredningen. Skuldbelade mig hela tiden pga kosten osv sen var det ändå hos min man problemet låg. Sen när man kommer till ivf så är det bara tur man behöver verkar det som. Tur att få rätt program, rätt medicin, rätt dos, rätt månad, rätt embryo. Har man flyt en gång så kommer det krångla på nästa unge istället känns det som.
Hej!
Hur har det gått?
Gjort utredning via charlotta men inget fel hittades på nån av oss..