IVF 2018
Jag har äntligen fått min ägglossning och ska till Sahlgrenska på lördag för insättning.. :) Såååååå nervös! Ni som har gjort insättningen, hur känns det? Gör det ont? Hur mår man efteråt?
Jag har äntligen fått min ägglossning och ska till Sahlgrenska på lördag för insättning.. :) Såååååå nervös! Ni som har gjort insättningen, hur känns det? Gör det ont? Hur mår man efteråt?
Ååååå lycka till det gör inte alls ont när de sätter tillbaka! Känns inget alls
Härligt!! Insättning var inga problem alls, kändes inte för mig. Va en häftig upplevelse jag fick hålla ett ultraljud på magen och kunde då se hur det befruktade ägget dök upp på ultraljudsskärmen :) Kände inget alls efter insättning utan åkte till jobbet. Jag hade tagit ut ägg två dgr tidigare så kände fortfarande av äggstockarna sedan dess.
Stort lycka till :)
Det är ingen dum fråga! :) AMH värde står för hur stor äggreserv man har, alltså har jag väldigt låg för min ålder. Enligt värdet ligger jag som en 35-40 åring vilket innebär att jag antagligen inte kommer kunna få biologiska barn så jättelänge till! Men vi håller iallafall tummarna att det blir ett barn för oss :)
Lycka till!
Vi fick tyvärr konstaterat onormal graviditet igår, så det blev ingen bebis denna gången, men vi ger inte upp. Får låta det gå några månader så min kropp får återhämta sig. Hoppas vi hörs så småningom igen.
Hej!
Vi har idag fått vår kallelse till fertilitetsenheten på vårt sjukhus där vi ska få träffa läkare samt gå igenom våra prover som vi har lämnat...Någon som kan berätta mer om vad som troligtvis kommer att hända på detta möte?
Vår historia är: MF hösten 16 och utomkveds februari 17 där jag fick ta bort en äggledare och den andra dömdes i princip ut, tog kontakt med fertiliteten början av 2018 och nu är vi här!
Jag har en förhoppning om att vi kommer att gå köra igen md IVF efter sommaren....
Lycka till till er alla som är igång!
Hej!
Ser att tråden har hållit på ett tag men undrar om jag får hänga på?
Helt galet, men idag ringde jag till en privat ivf mottagning. Dom hade ett avbok IMORGON! och vi sa ja.
Då är ju bara kruxet det där med att det kostar 40.000 , vi får ett räntefritt lån genom en bank på 1 år. Man vet ju inte försen efteråt om det var värt det. Men att vänta på sahlgrenska till november känns alldeles för långt borta. Sen känner jag också - att även om det inte tar sig nu, så är vi väl förberedda inför vad som sen komma skall på sahlgrenska. Det är ju mer "löpandebandet procedur" på sjukhus, medans du på klinik får bättre bemötande och en jäkligt mycket trevligare miljö. Då kanske man är mer chill sen när man liksom gjort det en gång ?
Sjukaste är att jag ska ha mens om 2-3 dagar och dom planerar att göra ivf:en redan denna cykel. Det går verkligen undan när man gör det privat kan jag säga. Jösses!!
Vad tycker ni om lån för ett försök? Sambon är inte helt med på det egentligen men...
Då var första ultraljudet avklarat och jag hade inte hunnit få så många blåsor på min låga dos gonal.3 på höger sida och 1 på vänster. Samt en del små som är på g. Dom vill ha 8-15 ägg så en bit kvar och dosen höjdes lite till.
Idag ska jag börja med spruta nummer 2 orgalutran. Den hejdar en ägglossning. Så nu får vi se vad dom säger på måndag!:)
Idag var det äggplock på mig, det visade sig att min kropp gått i en förtidig ägglossning, läkarna idag trodde under natten, ingen förstod eftersom det skulle funnits fler äggblåsor... de fick ut 1 ägg, varit så sjukt ledsen hela dagen.
Efter smärtlindring och helvetes svimmningen i gynstolen har jag sedan hemgång bara legat och sovit.
OM ägget tar sig och allt ser ut som det skall, ska jag få det åter på söndag.
Håll tummarna!
Ruvardag 2 med 6-dagarsblasto. Testdag 3/7 (BiM skulle varit 29/6)
Ngn med samma testdag eller omkring samma dag?
Vad tråkigt att det inte gått vägen för dig!!!!
Jag plussade igår på rd 6, supertidigt. Något starkare plus idag. Beställt hem cb veckoindikator så väntar på det så får vi se va de säger :)