• Johannako

Mullig, är man eftertraktad?

Hej,

Jag har under en lång period haft extremt dåligt självförtroende, jag vill kunna vara lika trygg i min kropp som andra är, jag är med en kille nu som säger att han älskar min kropp precis som den är och han förklarar alltid hur underbar kropp jag har

Dock har jag svårt att ta till mig det och har svårt att tro att det stämmer... Finns det några som kan ge mig tips på hur jag kan bli bekväm i mig själv och börja inse att man kan vara omtyckt även om man är större och inte den där ideala kroppsformen...

• Svar på tråden Mullig, är man eftertraktad?
  • Anonym (jodå)

En gång frågade jag min då inte-dejt, nuvarande man sedan 2 år:
    "Varför skulle du vilja vara med mig? Du och jag väger väl ungefär lika mycket, men skilnaden är att du är 30 cm längre än jag och har muskler, och jag är bara en fettblob."
    Han svarade: "Vad spelar det för roll om du är en smart, rolig, fin, trevlig, omtänksam tjockis? Det är väl en miljon gånger mer värdefult än att vara en korkad, tråkig, ogin, elak, självisk vandrande pinne."

Du är mer än din kropp. Din kille gillar din kropp som den är, förmodligen för att den som bor i kroppen är smart, rolig, fin, trevlig och omtänksam. 

• Anonym (frank)

Dels är inte utseendet allt, och dels gillar folk olika utseenden.

• Anonym (R)

Har du mycket hull där bak så är du eftertraktad.

• TorstaTorst
    Anonym (R) skrev 2018-02-23 09:18:25 följande:

Har du mycket hull där bak så är du eftertraktad.

This.

Det har stor betydelse var fläsket sitter.

Eller så kanske han är en chubby chaser.

Eller så kan han inte få någon bättre för att han har problem med självförtroendet eller för att han själv är ful.
  • Anonym (Pepp)

Folk gillar olika utseenden. Jag föredrar lite runda män framför vältränade. Vältränade män är så hårda och kantiga. Jag föredrar en kramgo man helt klart!

• TorstaTorst
    Anonym (Pepp) skrev 2018-02-23 11:39:48 följande:

Folk gillar olika utseenden. Jag föredrar lite runda män framför vältränade. Vältränade män är så hårda och kantiga. Jag föredrar en kramgo man helt klart!

Absolut, men det finns fortfarande drag och egenskaper som en majoritet gillar. Det är väldigt mycket trend idag att säga att "alla är olika" i syfte att få det att framstå som att tjockisar kan välja mellan lika många män som slanka eller kurviga kan. Det är helt fel.

Absolut finns det män som går igång på överviktiga kvinnor, men de är i minoritet.
  • Anonym (Pepp)
    TorstaTorst skrev 2018-02-23 11:43:49 följande:
    Absolut, men det finns fortfarande drag och egenskaper som en majoritet gillar. Det är väldigt mycket trend idag att säga att "alla är olika" i syfte att få det att framstå som att tjockisar kan välja mellan lika många män som slanka eller kurviga kan. Det är helt fel.

Absolut finns det män som går igång på överviktiga kvinnor, men de är i minoritet.
    Sant. Nu är "pappakroppen" het, dvs många kvinnor gillar lite småmulliga män. Min man är lite småmullig. Mysigt tycker jag. Jag är själv smal. Jag tror att min man hade gillat mig även om jag gick upp i vikt, men det vill jag inte själv.

Jag dejtade en kille en gång med supersnygg och vältränad kropp. Han var urläcker att titta på, men att krama och ha sex med, inte så mycket.

Jag går inte igång på överviktiga män, men det finns de som gör det. Kolla på stan så får du se alla möjliga par.

• Johannako
    Anonym (jodå) skrev 2018-02-22 22:47:46 följande:

En gång frågade jag min då inte-dejt, nuvarande man sedan 2 år:
    "Varför skulle du vilja vara med mig? Du och jag väger väl ungefär lika mycket, men skilnaden är att du är 30 cm längre än jag och har muskler, och jag är bara en fettblob."
    Han svarade: "Vad spelar det för roll om du är en smart, rolig, fin, trevlig, omtänksam tjockis? Det är väl en miljon gånger mer värdefult än att vara en korkad, tråkig, ogin, elak, självisk vandrande pinne."

Du är mer än din kropp. Din kille gillar din kropp som den är, förmodligen för att den som bor i kroppen är smart, rolig, fin, trevlig och omtänksam. 

Tack för ditt peppande inlägg, jag ska verkligen försöka tänka på detta, vill ju vara trygg i mig själv annars känns det som att det kommer påverka oss negativt för vem orkar med en person som inte vågar visa sig eller ser negativt på sig själv
  • Johannako
    Anonym (frank) skrev 2018-02-23 02:20:59 följande:

Dels är inte utseendet allt, och dels gillar folk olika utseenden.

Jo det är sant, vill bli trygg i mig själv då jag tror att den utstrålningen påverkar hur folk uppfattar en. 
  • Johnnyorange

Fråga dig själv så här.

Är jag den enda mulliga tjejen i världen med pojkvän?

Svar på tråden Mullig, är man eftertraktad?