Inlägg från: Johannako |Visa alla inlägg
  • Johannako

Mullig, är man eftertraktad?

Hej,

Jag har under en lång period haft extremt dåligt självförtroende, jag vill kunna vara lika trygg i min kropp som andra är, jag är med en kille nu som säger att han älskar min kropp precis som den är och han förklarar alltid hur underbar kropp jag har

Dock har jag svårt att ta till mig det och har svårt att tro att det stämmer... Finns det några som kan ge mig tips på hur jag kan bli bekväm i mig själv och börja inse att man kan vara omtyckt även om man är större och inte den där ideala kroppsformen...

• Svar på tråden Mullig, är man eftertraktad?
  • Johannako
    Anonym (jodå) skrev 2018-02-22 22:47:46 följande:

En gång frågade jag min då inte-dejt, nuvarande man sedan 2 år:
    "Varför skulle du vilja vara med mig? Du och jag väger väl ungefär lika mycket, men skilnaden är att du är 30 cm längre än jag och har muskler, och jag är bara en fettblob."
    Han svarade: "Vad spelar det för roll om du är en smart, rolig, fin, trevlig, omtänksam tjockis? Det är väl en miljon gånger mer värdefult än att vara en korkad, tråkig, ogin, elak, självisk vandrande pinne."

Du är mer än din kropp. Din kille gillar din kropp som den är, förmodligen för att den som bor i kroppen är smart, rolig, fin, trevlig och omtänksam. 

Tack för ditt peppande inlägg, jag ska verkligen försöka tänka på detta, vill ju vara trygg i mig själv annars känns det som att det kommer påverka oss negativt för vem orkar med en person som inte vågar visa sig eller ser negativt på sig själv
  • Johannako
    Anonym (frank) skrev 2018-02-23 02:20:59 följande:

Dels är inte utseendet allt, och dels gillar folk olika utseenden.

Jo det är sant, vill bli trygg i mig själv då jag tror att den utstrålningen påverkar hur folk uppfattar en. 
  • Johannako
    Anonym (Pepp) skrev 2018-02-23 11:39:48 följande:

Folk gillar olika utseenden. Jag föredrar lite runda män framför vältränade. Vältränade män är så hårda och kantiga. Jag föredrar en kramgo man helt klart!

Det är som han säger till mig, han gillar när det finns något att ta i och att man är kramgo. 
  • Johannako
    Anonym (Pepp) skrev 2018-02-23 11:50:55 följande:
    Sant. Nu är "pappakroppen" het, dvs många kvinnor gillar lite småmulliga män. Min man är lite småmullig. Mysigt tycker jag. Jag är själv smal. Jag tror att min man hade gillat mig även om jag gick upp i vikt, men det vill jag inte själv.

Jag dejtade en kille en gång med supersnygg och vältränad kropp. Han var urläcker att titta på, men att krama och ha sex med, inte så mycket.

Jag går inte igång på överviktiga män, men det finns de som gör det. Kolla på stan så får du se alla möjliga par.
    jag undrar vad folk skulle säga om de såg oss bredvid varandra, är ju inte jättestor men har en del extra kilo medan han är smal, vi ser nog rätt omaka ut... 
  • Johannako
    Johnnyorange skrev 2018-02-23 12:52:40 följande:

Fråga dig själv så här.

Är jag den enda mulliga tjejen i världen med pojkvän?

Det har du rätt i, 

Jag har svårt att själv tänka så men när du skriver det så är det ju egentligen självklart..
  • Johannako
    Anonym (g) skrev 2018-02-24 13:14:08 följande:

Din kropp är bara din hjärnans fordon. Det är vad som finns där uppe som räknas.

Att går runt och må dåligt för att man inte ser ut som modeller i tidningar är att slösa bort sitt liv. Finns det inte viktigare saker att lägga din tid på?

Dessutom har din pojkvän valt dig som du är och då får du lita på att det är just vad han valt som han vill ha.

Kloka ord du delar med dig, och som får mig att se lite positivare på mig själv,jag är väl bara rädd för att han skulle skämmas över mig ibland folk m.m. men det är nog mina gamla hjärnspöleb som påverkar mig för som du säger så hade han inte valt mig om han inte velat ha mig
  • Johannako
    Anonym (Mullig) skrev 2018-02-27 00:24:15 följande:

Låter som mig :) Efter åratal av dåligt självförtroende trodde jag han ljög, jag är ju tjock och ful.

Det tog mig många år att inse att han tänder på mig, att han tycker att jag är vacker, snygg, sexig. Sen en dag insåg jag att han faktiskt menat det i alla år, HAN tycker att JAG är SEXIG!

Jag vet hur du mår och det kan ta många år innan du vågar tro på dig själv men du måste börja nån gång -varför inte nu? :)

Det är så jag upplever det, han tycker verkligen att jag har en väldigt fin kropp helt underbar, men som du säger så tror jag honom inte ska verkligen försöka ändra det och tänka att han talar sanning, har dock blivit bättre då jag var utomlands förra veckan och första gången på två år som jag gick i bikini på stranden och kände mig bekväm så en liten förändring har skett
  • Johannako
    Tom Araya skrev 2018-02-27 00:46:40 följande:

Alla tycker olika.

Den som inte tycker om dig för den du är behöver inte vara med dig.

Tro på när du får komplimanger, för det är inte konstigare än att vissa föredrar blondiner och andra brunetter.

Det finns massor av trådar här på FL som bekräftar att det finns många som attraheras av en kropp som är lite större än det sk "idealet".

Så sant, du har verkligen rätt i vad du säger, önskar verkligen att jag kunde tänka så
Svar på tråden Mullig, är man eftertraktad?