• MaalinJ

BIM april 2018

H ej!

Jag har bmi ca 14 - 20 april. Jag har (troligtvis) precis haft ägglossning enligt Clearblue digitala tester (dom som mäter av dubbla hormoner).

Jag har problem med en hormon sjukdom vilket gör att jag varken haft mens eller ägglossning sedan juni förra året förutom då den här månaden. Så detta blir kanske vårt första "riktiga" försök på vår nr: 3

Ska bli spännande att följas åt!

Någon annan som har hormon rubbning eller pcos här? Hur gör ni? Hur många gånger har ni sex per dag när ni har ägglossning? Våra tester började blinka den 30/3 å blinkar fortfarande. Jag tror inte att jag kommer få fast glad gubbe eftersom dom nu har blinkar i 4 dagar och jag har även tagit "vanliga" ägglossningstestee där vi såg en stegring den 30/3 sedan jätte starkt den 31/3 å nu går det neråt. Vi hade sex kvällen den 29/3 sedan har vi haft 2 gånger om dagen, någon dag fick vi till det 3 gånger. Har varit svårt med båda barnen hemma att få till det plus att jag har jobbat i helgen. Vi kände oss otroligt pressade nu när jag väl fick ägglossning så hade vi bara varit barnfria så hade vi nog inte gjort något annat än å haft sex.

• MaalinJ

Behöver er hjälp! Jag är ny när det gäller att använda ägglossningstest. Har aldrig behövt det tidigare innan min kropp blev sjuk.

Som ni ser har jag testat med dessa "vanliga tester" ifrån apoteket. Klämde av lite på em den 29/3 så testade då på kvällen igen å där stiger det ju lite. Sedan blir det bara starkare å den 31/3 är det som starkast (testerna har blivit lite svagare i färgen nu i efterhand) jag har ju även testat med clearblue digitala tester som mäter två hormoner. En glad gubbe började blinka den 30/3 och blinkar än alltså även idag den 3/4. Men tittar jag på dom andra testerna så har ju strecken blivit rejält försvagade från igår...

Borde vi fortsätta att köra på eftersom det digitala testet fortfarande visar blinkande gubbe? Jag har inte fått någon fast gubbe än.. Dock så känner jag fortfarande av symtom. Dom är nästan mer tydliga nu än innan. Jag har lite ont i brösten och ont i magen.

• MaalinJ
    MaalinJ skrev 2018-04-03 11:46:04 följande:

Behöver er hjälp! Jag är ny när det gäller att använda ägglossningstest. Har aldrig behövt det tidigare innan min kropp blev sjuk.

Som ni ser har jag testat med dessa "vanliga tester" ifrån apoteket. Klämde av lite på em den 29/3 så testade då på kvällen igen å där stiger det ju lite. Sedan blir det bara starkare å den 31/3 är det som starkast (testerna har blivit lite svagare i färgen nu i efterhand) jag har ju även testat med clearblue digitala tester som mäter två hormoner. En glad gubbe började blinka den 30/3 och blinkar än alltså även idag den 3/4. Men tittar jag på dom andra testerna så har ju strecken blivit rejält försvagade från igår...

Borde vi fortsätta att köra på eftersom det digitala testet fortfarande visar blinkande gubbe? Jag har inte fått någon fast gubbe än.. Dock så känner jag fortfarande av symtom. Dom är nästan mer tydliga nu än innan. Jag har lite ont i brösten och ont i magen.

Oj vad sträcker ser svaga ut på fotot! Dom är mycket starkare i verkligheten. Testet ifrån den 31/3 är strecken lika starka på! Och testet ifrån den 1/4 är strecken nästan lika starka på...
  • MaalinJ
    Lindsey77 skrev 2018-04-03 12:51:52 följande:

ÄL inträffar 1-2 dagar EFTER positivt ÄL test. Kan vara bra att veta. :)

Tack, det assistent jag inte. Men det ???? nekar fortfarande en glad gubbe? Vi kanske ska sexa lite idag också då ifall jag hade ägglossning igår?
  • MaalinJ
    MaalinJ skrev 2018-04-03 13:54:34 följande:

Tack, det assistent jag inte. Men det ???? nekar fortfarande en glad gubbe? Vi kanske ska sexa lite idag också då ifall jag hade ägglossning igår?

Den här telefonen stavar lite hur den själv vill. Visste inte ska det stå :D
  • MaalinJ
    Jagerika skrev 2018-04-03 12:43:48 följande:

Strecken ska vara lika starka på ägglossningstest för att vara positivt :) så troligen hade du ägglossning 31/3

Men dom digitala blinkar ju fortfarande så dom menar att jag har hög chans att fortfarande bli gravid? Vi får kanske sexa idag också då. Mannen va sugen i morse men jag tackade nej för jag va så trött. Skulle kanske inte ha gjort det.
  • MaalinJ

Här kommer en fråga till.

Jag har känns av mer och mer i äggstockarna idag. Det strålar ner mor benen å bak i ryggen också.

Vi sexade innan och min man sa då att han inte kände min livmodertapp. Han tyckte inte det kändes som det brukade men han kommer inte ihåg om det ndes likadan igår eller dagarna innan det men troligtvis inte eftersom han inte reagerade på det då.

Har läst någonstans tidigare att tappen förändras vid ägglossning? Hur känns det då?

• MaalinJ

Glömde bort att fråga hur länge ni andra brukar känna av symtom efter ev ägglossning? Jag tycker bara jag får ondare och ondare. Har ont i brösten också så att till och med bröstvårtorna blir styva vilket dom aldrig blir annars.

• MaalinJ
    91sarah skrev 2018-04-03 16:42:54 följande:

Hur långt innan mens har ni testat och plussat?

Med dottern plussade jag ca 5 dagar innan BIM. Testade då med ett vanligt grav test. Det va inte så starkt men jag såg tydligt två sträck. Hade även känt ganska starka symtom då ca 3 dagar tidigare. Testade sedan på BIM dagen å då va det ett start plus :)
  • MaalinJ
    Baraentilligen skrev 2018-04-05 07:10:41 följande:

Nu vet jag inte om bilden kommer med, men här är mitt test på äl+10 (rfsu 25miu). Ett svagt rosa streck! Vågar inte tro på det ännu men det verkar som att det är positivt! Det syns bättre i verkligheten och man ser det på avstånd också. Ni anar inte hur hög min puls är nu! Kan det faktiskt ha tagit sig på femte försöket?!

Jag tycker också att jag ser ett svagt stäck! Håller tummarna för dig :)
Svar på tråden BIM april 2018