• MaalinJ

BIM april 2018

nnnnnmaria skrev 2018-04-05 13:10:55 följande:

hej alla och grattis till plussen <3 har följt tråden sen start men inte skrivit något.. jag och min kille bestämde oss i mitten på mars att sluta med minipiller för att försöka få koll på ägglossningar osv och sen försöka ordentligt med barn i sommar. Dock fick jag min mens på en gång och jag tror att vi kanske prickade in äl ganska bra? Nu ska jag troligen ha min mens om 7 dagar. Har fått mycket mycket mer "mensvärk" än jag någonsin har haft problem med, kanske är något på g? Väldigt nervöst och spännande. När kan man ta första "kiss-stickan"? Har sett att det finns testa tidigt stickor, och hur går dom att lita på?:)

Testerna jag har här hemma ska man kunna testa med 6 dagar innan beräknad mens. Jag har själv plussat 5 dagar innan med ett vanligt gravtest. Skulle det synas ett svagt sträck då kan du ju testa dig om några dagar igen. Likadant om det inte syns något alls :) hade ha varit du så hade jag köpt ett "testa tidigt test" på apoteket och testat om någon dag eftersom du verkar misstänka att ni prickat in äl och känner av lite symtom :)
  • MaalinJ
    Aducia skrev 2018-04-04 07:43:24 följande:

Försöker igen då jag inte fick något svar :(

Är det någon mer här som har oregelbunden cykel och inte riktigt vet när den ska komma? Hur gör ni? Kör ni äl test eller tar ni det som det kommer?

Jag har också oregelbunden. Den brukar variera mellan 25-50 dagar. Har inte alls koll på när den ska komma och vissa månader har jag inte ägglossning heller. Senaste tiden har jag testat varje dag. I helgen är jag nästan 100% på att jag hade ägglossning efter alla tester jag tog (både digitala å vanliga). Men jag hade troligtvis inte ägglossning förra månaden. Hade heller varken mens eller äl mellan juni - januari.

Jag har nyligen fått reda på att jag har pcos. Har fått remiss till gyn för att undersöka om jag har cystor på äggstockarna också. Vi får väll fortsätta att testa och försöka sexa så mycket som möjligt. Lyckas vi inte då får vi ju ta hjälp på medicinsk väg.
  • MaalinJ
    aleakim90 skrev 2018-04-06 05:37:11 följande:

Bim idag ebserat på digitalt äl test, bim den 11 baserat på 4(!) Positiva äl stickor i rad.

Någon här inne som har haft koll på din modrrtapp och hur den har ändrats efterhand under cykeln? För skojs skull (lite väl nördigt intresserad) så tänkte jag prova nästa månad om det ej tar sig denna.

Jag har inte haft koll på min tidigare. Men efter ca 3 dagar efter plus på äl stickan så reagerade min man på att det kändes konstigt när vi hade sex. Han kände inte min tapp längre sa han. Frågade här om någon visste vad som ändrades vid ägglossning men fick inget svar. Tror jag läst någonstans att den flyttar sig uppåt?
  • MaalinJ
    91sarah skrev 2018-04-06 10:46:31 följande:

Okej, jag behöver hjälp. Jag hade mens 13/3 men bara två-tre dagar. Väldigt kort då jag brukar ha mens i 4-5 dagar. Jag började testa för ägglossning den 19/3-31/3 men fick inget positivt så gav upp. Ställde in mig på att få mens på tisdag 10/4 (fyra veckor sedan sista) I förrgår testade jag bara förskojsskull och fick starka streck och samma igår. Har jag sen ägglossning nu helt plötsligt? Alltid haft mens med fyra veckor emellan men nu har jag ingen koll alls..

Du kan inte vara gravid då? Jag har också blött när jag varit gravid fast lite mindre än mens. Har du testat dig nyligen?
  • MaalinJ
    Paka skrev 2018-04-06 10:23:48 följande:

Deppigt idag. BIM-1/2 och toknegativt test. Kan inte förlika mig med att jag ska ha sån här molvärk mer eller mindre konstant mellan ÄL och BIM utan att få något för det. Tredje månaden i rad (började när vi började försöka) och det är def ingen inbillningsvärk. Taskigt kroppen! Hoppas verkligen att det inte är mina myom som börjat spöka. Snöar gör det också.

Förstår din frustration. Jag har också en jävla värk i äggstockarna efter äl till mens. Tog ett äl test idag för jag hade så jävla ont inatt.. Tänkte om det kanske gee utslag.. Men det gör det inte. Förstår inte varför jag ska ha så ont i magen. Det går till och med ut i ryggen å ner till jumskarna imellan åt... Har till och med ont i brösten nu med? Och det är heller inte inbillning. Det känns nästan hela tiden å bröstvårtorna i styva också,det reagerade till och med min man på. Tog även ett grav test idag (hade bara äl i helgen) så jag trodde inte att det skulle ge något utslag från då men tänkte om det kanske konstigt nog tog sig förra gången ändå eftersom jag har så ont? Men det va självklart också negativt..
  • MaalinJ
    Paka skrev 2018-04-06 12:00:53 följande:

Men då har du ju iaf fortfarande chansen den här månaden! Jag har typ gett upp (men har en gnutta hopp kvar). Får också ut i ryggen och ibland bränner det över blygdbenet. Om det blir samma nästa månad har jag faktiskt tänkt ta ett besök till min gyn så att hon får titta. 

Håller tummarna för dig!

Ja jag borde ha BIM mellan den 18-25 typ.. Jag kommer ju vara sugen på att testa men som jag tänker nu iaf så testar jag nog tidigast den 14/4 om jag känner starkare symtom. Annars försöker jag nog vänta ett tag. Man blir ju så besviken när det visar negativt. När va det du hade BIM? Eller har det varit? Jag har varit hos läkaren och blivit utredd till att jag har pcos. Har fått en till remiss till gyn att kolla upp om jag har cystor på äggstockarna. Men har inte fått någon tid än. Du kanske har något liknande? Det kan ju vara värt att kolla upp iaf! Ska dock till vc igen å ta tester för ämnesomsättningen. Har gått upp 15 kg på ett år och går knappt ner något om jag till och med försöker svälta mig.. Något är det som spökar hos mig. Min kropp har alltid fungerat annars och jag har fått två friska barn som jag har blivit gravid med snabbt och det är jag givetvis tacksam för. Dessutom fick min man för några år sedan göra en operation runt sina sädersledare pga en sjukdom. En urolog har folk försökt återställa den så gott det gick å han trodde att han iaf va återställt till 90% men han kunde inte ge några garantier. Vi valde attt inte göra något sperma test för vi tänkte att bli det så blir det. Men nu ångrar jag mig. Rädslan finns ju att vi ska försöka flera månader utan något resultat för att sedan få reda på att vi inte kan längre. Lyckas vi inte så måste vi ju testa honom för att få redo på om det är mig eller han det inte fungerar hos.
  • MaalinJ
    Lindsey77 skrev 2018-04-07 08:25:17 följande:

Vaknar upp utan molvärk idag, gravtesten fortfarande supersvaga. Det kan inte gå bra det här. :(

Håller tummarna för dig!
  • MaalinJ
    Kirabebis skrev 2018-04-07 11:41:16 följande:

Plussade super svagt igår bim-3 (svårt att fota) & ville inte riktigt tro på det. Väntade 3 h med att kissa o fick sedan gravid på digitalt. Har svårt att smälta detta då vi inte försökt aktivt så länge slutade med piller i december 17.

Stort grattis till er!!
  • MaalinJ
    Sally8585 skrev 2018-04-07 13:55:46 följande:

Bim+4 idag. Negativt test. Blir inte klok! Känner mig super super gravid :( Har alltid pussat lite innan eller strax efter mens så att jag skulle plussa senare än bim+4 känns inte riktigt rätt heller... suck. Sorry om jag klagar. Behövde få ur mig min frustration :) Hur går det för er andra? <3

Du får klaga hur mycket du vill. Vi är nog många som känner igen din frustration och besvikelse. Jag hoppas att det tar sig för er nästa gång om du inte skulle plussa snart.

Jag hade bara äl den 1 eller 2 april så här är det omöjligt att veta än. Jag har dock haft ont i tjejmagen sen äl och tycker att jag har ömma bröst.. Men jag är hundra på att det är mina hjärnspöken. Man känner ju av väldigt mycket när man hoppas å vill. Försöker tänka bort det och förbereda lite inför ev nästa äl för att kanske lätta lite på besvikelsen om det inte tar sig. Men det är svårt.. Känner mig stressad då våra förhoppningar va att vi redan skulle haft en liten nu. Vi skulle börja försöka för ett år sedan men sen valde vi att vänta pga jobb å studier för oss båda och sen blev jag sjuk och har bara haft mens ett fåtal gånger efter det och knappt någon äl.. Våra andra barn är stora 18, 12 och 7 år. Det här skulle bli det sista men vi är inte beredda på att få en sladda om något/några år. Det får ske inom en snar framtid isåfall. Vilket verkar vara svårt när min kropp har börjat trånga som den gör. Men jag hoppas att vi båda får våra plus snart. Har du barn sedan innan? Hur länge har ni försökt?
  • MaalinJ

Tycker att mina symtom minskat från iförrgår. Inga ömma bröstet längre å har inte ont i magen längre mer än någon gång under dagen. Har nog inte BIM förrens runt den 18:e så tidigt än men det känns inte riktigt som det tagit sig.

Vi har dessutom får veta att min man har en cysta på sin ena sädesledare. Den va ofarlig men dom har inte tagit bort den än. Urologen han inte prata med oss. Dom hade väldigt mycket på akuten. Vi vet inte om detta kan minska våra möjligheter att bli gravida. Vi får kontakta vår vårdcentral för att höra med dom vem vi ska vända oss till.

Svar på tråden BIM april 2018