linanton skrev 2018-03-05 21:30:46 följande:
åh det var fantastiskt att få svar, tack för att du tog dig tiden och underbart att ni fick en liten tjej, grattis!
Vad skönt att höra att du känner så.
Ja, det verkar som att många här på forumen väljer Riga, men vad fick er att ta just det beslutet?
Det är ju en djungel med kliniker nu när man har börjat titta...
och hur länge fick ni vänta från den första kontakten till att ni blev gravida?
Bor i Sigtuna så jag kan absolut ta mig in :)) säg bara då det passar :=)
Tack! Svarar så gärna.
Vi gjorde 2 IVF m egna ägg på annan klinik i Riga (IVF Riga) innan ÄD men var inte nöjd m koordinatorn så vi bytte t AVA som i princip alla verkade mkt nöjda med. Vi var alltså redan.. inkörda? på Lettland så kändes tryggt, och vi hade tagit diverse prover o sånt redan som bara kunde skickas över t nya kliniken utan krångel m översättning osv. Ren slump att det blev Riga fr början, googlade på ?IVF över 40? (är 44 nu) och fick upp deras annons.
Lockades även av att de gör PGS i Riga, där embryona screenas för kromosomavvikelser vilket vi gjorde både med mina ägg/embryon o senare med donatorns. Tog kanske.. 3 månader fr första kontakt t positivt gravtest, supersnabbt! Men då hade vi som sagt redan lite prover som krävs undanstökat redan.
Är ju mammaledig så kan de flesta dagar, har inte så mkt åtaganden el partyn på schemat nu av förklarliga skäl.
. Du kan ju skicka PM till mig så bestämmer vi ngt!