• Löparnörden

VILL FÅ KONTAKT MED NÅGON SOM FÅTT BARN GENOM ÄGGDONATOR

Jag är mamma till en 4,5 årig äggdonationstjej som tillkom på vårt tredje försök på Karolinska Huddinge. Har också gjort 3 syskonförsök på IVF Riga i Lettland. Vid det tredje syskonförsöket fick vi en missed abortion i vecka 15 och efter det mäktade vi inte med fler försök varken fysiskt, mentalt och ekonomiskt. Då var det tufft men efter snart 2 år lever vi livet med vårat underverk och är så tacksamma att vi fått henne.

Svara gärna på fler frågor och funderingar då jag har ett antal år och försök i denna karusel av lycka, hopp och förtvivlan som äggdonation innebär.

Du får gärna pm mig.

• Löparnörden

Ska tillägga också att det aldrig känts konstigt att dottern inte har mina gener. Hon finns till tack vare mig och min man, givetvis med hjälp från den fantastiska donatorn som vi för alltid kommer vara evigt tacksam. Hon har växt i min mage, jag har ammat henne och funnits för henne från första sekunden. Och det har varit förälskelse från min sida från sekunden graviditetstestet visade positivt.

• Löparnörden
    linanton skrev 2018-03-06 20:54:09 följande:

Hej och tack för svar! 

Vad fick er att välja Riga bland den här djungeln? 

Har dem ingen garanti på kliniken? Har läst runt lite och vissa kliniker påstår att dem ger dig en barngaranti?? Finns det verkligen något sånt? 

och hur länge fick ni vänta mellan varje gång då det inte tog sig? 

Tack på förhand! 

Vi gjorde ingen djupare research utan läste om IVF Riga här på familjeliv, kontaktade dem och fick då en bra känsla.

Mig veterligt finns det ingen barngaranti hos IVF Riga, finns säker vissa kliniker som erbjuder det. Tror jag hört om en klinik i Tjeckien som skulle ha något sådant men då var behandlingen väldigt dyr.

Vi fick göra behandlingarna med en menscykels mellanrum.
Svar på tråden VILL FÅ KONTAKT MED NÅGON SOM FÅTT BARN GENOM ÄGGDONATOR