• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • ansano91

Vad kul att du hakar på här! Vad pluggar du till? Jag blev färdig förskollärare för ett år sedan lite drygt och förstår strax man vill ja plugget färdigt även om det går att lösa ändå. Jag har använt NC prevent i över två år och ändrade till plan i januari, så porrigt och spännande var det. Mem pratade med en jag känner som använt det i över ett år på plan och appen hade visat ägglossning så fint varje månad men de blev ändå inte gravida. Det visade sig att hon inte alls haft äl då hon har pco och detta gjorde mig sjukt nojjig! Tänk om man inte haft äl när man trott det.

Föresten är jag inte riktigt haj på det här så vet inte riktigt hur man svarar en specifik person i en tråd. :)

• ansano91
    theteacher skrev 2018-03-16 01:28:33 följande:

Jag pluggar till mellanstadielärare! Ja men verkligen skönt att kunna bli klar om det finns möjlighet till det. :) 

Åh va spännande, jag har upplevt lite småkonstiga saker med NC men tror ändå att de har varit ganska bra. Jag använder NC tillsammans med ÄL-tester och tycker att jag får en tempökning efter positiva ÄL-tester. Använder du några ÄL-tester i samband med NC eller kör du endast NC? Visst blir man nervös, jag är så rädd för att jag aldrig kan få egna barn att jag drömmer mardrömmar på nätterna ibland. haha. Hemskt men man blir ju orolig. 

Jag har inte så bra koll på alla förkortningar än så länge så inte så insatt vad PCO betyder?... 

Jag brukar svara folk genom att klicka på "citera" och sedan skriva svaret nedanför.. Då blir de tydligt vem i tråden vem svarar.. :D

Tack för hjälpen!

Jag är inte helt insatt men det är när man släpper ägg ojämnt eller inte alls bland annat. Jag använder clear blues ägglossningstest men smileygubbe också! Jag ör också rädd för att jag inte ska kunna få barn, har drömt om det sen jag var jätteung. Vad kul att du ska bli mellanstadielärare, då är vi en typ av lärare båda två också :) När har du bim i maj?
  • ansano91

Så kul att fler hänger på! Kan inte alla skriva lite om ni använder ägglossnigstester och villa och om ni tar några speciella vitaminer? :) Jag själv använder clear blues med smileys, äter folsyra, d-vitamin och omega 3. Planerar att börja med inositol och rosenrot vid nästa mens första dag. Det ?ska? ge äggen bättre kvalitet och ge starkare symptom vid äl.

• ansano91

Nu börjar det äntligen närma sig, så spännande! Hoppas på tredje gången gillt nu men känns på något sätt lättare att ta ett negativt test nu när solen börjar visa sig och det blir lite finare väder ute. Det är som att man blir positivare på något sätt ;) Jag har ganska lång cykel på 34 dagar så det känns som en evighet mellan ägglossningarna, hur långa cykler har ni? :)

• ansano91

lullis­94

#93 Igår 23:46

Jag har också en lång cykel, 35 dagar. Håller med om att det är långt mellan ÄL :(

Jamen visst är det! Tar det inte sig för oss denna gången får vi vänta till juli för vi missar ägglossningen i slutet på Maj då sambon är bortrest :(

• ansano91
    lullis94 skrev 2018-04-09 09:54:54 följande:

Nej va synd, men juni då? Du får spara hans sperma ich insiminera dig själv ;)

Haha ja det hade ju varit något. ;) har äl i slutet på april, sen slutet på maj när han är bortrest, sen blir inte nästa förrän precis i början på juli, så ingen i juni tyvärr!
  • ansano91
    Sally8585 skrev 2018-04-09 09:09:08 följande:

Hoppar in här!

Har ännu inte fått min mens. Är på bim+5(6) idag, negativa test. Brukar alltid plussa max 1 dag efter Bim så antar att mensen bara krånglar. Haft 2 regelbundna mens efter vårt missfall i november.. Så jag antog att kroppen var i fas men icke.. suck. Hur går det för er andra?

Man kan ju hoppas att det var din äl som var lite sen så att du ändå plussar om någon dag! Annars hoppas jag din mens kommer snart så att du kan fortsätta med försöken!! :)

Ledsen över ditt missfall :(
  • ansano91
    Hejhopp69 skrev 2018-04-10 21:32:49 följande:

Jag hoppar in här mensen är 7 dagar sen och alla test negativa men tror mensen kom idag och enligt min app är den mensdags 8/5 igen.

Välkommen in i gänget! Hoppas på att det är vår månad nu!
  • ansano91

Enligt NC har jag haft äl som tidigast cykeldag 17 och senast 26, oftast runt 22. Denna månaden blev det på cykeldag 17 istället för 22 som var uträknat, därför flyttar jag min bim till den 4/5! Trevligt ändå att få mindre väntetid till bim :D

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, ansano91

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre

6/5 Paka

7/5 Sararebecca, maria1992

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n

10/5 nooneyouknow, Linneisen

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa

16/5 LovaViola

17/5 Greta 88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

• ansano91
    Anonym (Joppi) skrev 2018-05-02 09:51:02 följande:

Hej tänkte på det här med när man plussar. Och när man gör de. För om jag förstår de rätt så är de många här som hänger upp sig på att vissa plussar kanske bim - 2 och vissa bim +6 Osv. Och de känns lite som att man blir besviken för att man inte plussar tidigt. Men de man inte tänker på att alla har olika cykel längd. Så bim-1 och bim+6 är sker kanske på samma dag ändå om man räknar från befruktningen. Allt beroende på hur lång cykel man normalt har. Så har man en väldigt kort cykel så borde man plussar närma bim och kansle efter bim. Och har man en väldigt lång cykel så kan man redan avläsa kanske ner till bim - 6. Så när man blusar borde vi kanske säga äl + istället för bim +/-

Hänger ni med vad jag menar för då får man ett mer rättvist svar?

Jag håller med dig om att det är mycket tydligare att skriva äl+ istället för bim- :)
  • ansano91

Jag kan inte riktigt fatta att det är sant, men idag plussade jag på ett earlytest och ett cb-digital på bim+1. Har haft molande värk i 2 dagar så har varit säker på att mensen skulle dyka upp när som. Nu gäller det bara att ta en dag i taget och försöka att inte oroa sig.

BIM-lista

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009, Meemelie

3/5 Lilly2015, Imra, Issari

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher, Jeex

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

11/5 MissMa01

10/5 nooneyouknow

11/5 E88