• Lilly2015

Bim Maj 2018

Jag vill också vara med! Jag och min kille ska också börja försöka i april. Bim (som det ser ut nu) 3 maj. Så pirrigt!!! Jag använder NC och har gjort det i över två år. Ska bli så spännande att få ställa om från prevent till plan vid nästa mens :)

Vi är 28 år och har varit tillsammans i tre år.

• Lilly2015
    theteacher skrev 2018-03-16 13:52:10 följande:

BIM-lista Maj 

3 Maj Lilly2015

7 Maj theteacher

Kör en copy/paste och fyll i med era BIM-datum :) 

Kul och sjukt att vara med på en BIM-lista. Stort :)
  • Lilly2015

Jag har använt äl-tester nästan varje månad sen jag började använda NC i december 2015. Tycker att det fungerar bra! Jag använder Testlagrets och de har stämt bra överens med mina äl-symptom. Däremot tycker jag NC sätter ut ägglossning någon dag senare eftersom de går på temphöjningen. Därför har jag nu 3(!!!) appar för att tracka ägglossning nu. Känner mig lite galen hehehe...

Utöver det äter jag vitaminer för kvinnor med hög dos folsyra i :)

• Lilly2015
    Sararebecca skrev 2018-03-16 21:26:10 följande:

Jag kör också med folsyra, men inget annat i nuläget. Jag känner som theteacher, att jag är lite skeptisk till vissa preparat, framförallt naturmäkemedel. Så ja tänker köra med enbart folsyra till en början och hoppas på att de räcker så :).

Ska köra med ägglossningsstickor denna månaden just för att veta att jag har någon ägglossning och i april blir det nog komplettering med sånt digitalt med smiley :)

Håller med er! Måste ju utgå från att det kommer gå bra och att vi kan få en bebis utan naturläkemedel och annat. Tar det lång tid kanske jag läser på och börjar fundera då mig lutealfas är ganska kort. Men just nu utgår jag från att det kommer gå bra!
  • Lilly2015
    theteacher skrev 2018-03-17 21:47:16 följande:

Hmm, jaa men jag har också lite det problemet att ibland sätter NC ut ägglossning både före och efter testen... Kanske ska ladda ner nån mer app och kombinera med.Har du nå tips på bra appar? Finns ju en djungel, men vill verkligen ha en bra och tydlig. :)

NC sätter nästan alltid ut min ägglossning fyra dagar efter positivt äl-test vilket stör mig lite. Men det är ju för att min temp inte går upp direkt. Jag vet att det kan ta 48 timmar till äl efter positivt test, men fyra dagar?! Jag kompletterar därför med Flo och en jättegammal app som heter P-tracker. Flo är snyggt och bra och har massor med symptom man kan lägga in. Natural cycles borde titta lite på Flo :)
  • Lilly2015
    theteacher skrev 2018-03-19 00:15:04 följande:

Jaa, jag förstår precis vad du menar.. Väldigt skumt.. Sen undrar jag om det kan variera mellan hur lång tid det tar för ägget att släppa efter postivt ÄL. Förstår att det är olika från person till person men tänker om det även varierar för en själv? Kan jag vissa måndader ha 1-2 dagar efter och vissa 3-4? 

Jag ska prova ladda ned de apparna och kolla läget :D

Det kan säkert variera från cykel till cykel, som allt annat hehe. Jag tänker att om jag har tre appar som visar tre olika datum är ju chansen större att vi prickar in äl :)
  • Lilly2015
    FrökenUtter skrev 2018-03-29 06:59:33 följande:

Nu har jag skapat ett konto för att hänga på!

Känner inte heller för naturläkemedel, folsyratillskott får räcka för min del. Kör också NC men har inte testat äl-stickor i kombo med den appen ännu. Kanske vore en bra idé under april för att se hur det hänger ihop om det skiljer sig så mycket som för er mellan app och test!

Oavsett så ska detta bli väldigt spännande ????

BIM-lista Maj

3 Maj Lilly2015

7 Maj theteacher + Sararebecca

10 Maj ansano91

24 Maj FrökenUtter

Kul och välkommen! Testa äl-stickor, jag tycker att det är ett bra komplement.
  • Lilly2015

Min äl blev också framflyttad så här kommer en uppdaterad BIM-lista!

BIM-lista maj

1 maj Lilly2015

2 Maj Issari

4 Maj theteacher

7 Maj Sararebecca

10 Maj ansano91

22 Maj MR8692

24 Maj FrökenUtter

• Lilly2015
    theteacher skrev 2018-04-01 12:35:39 följande:

Idag klickade jag hem beställningar på graviditetstest.. Känns helt sjukt weird, har ju bara köpt ÄL test innan.. Vad använder ni för test? Kör ni på sticka eller stav? Testa tidigt, clearblue eller vad använder ni och vilka är bäst? 

Jag har ett två-pack Clearblue digital hemma som väntar på maj :) jag har tidigare testat med sticka men tyckt att jag sett streck fast det varit blankt. Den här gången när vi verkligen vill ha ett plus vill jag inte hålla på och få upp hoppet i onödan. Ett digitalt ger ju svart på vitt ett svar!
  • Lilly2015
    theteacher skrev 2018-04-06 16:51:38 följande:

Idag kom den förväntade mensen (inte försökt innan).. Vilket också betyder att det är extremt nära tills vi kan börja försöka.. :D Känner mig nästan nervös.. Första försöket och första barnet.  I och med att mensen dök upp idag flyttade NC fram mig igen, så uppdaterar BiM listan igen. Ett himla hoppande fram och tillbaka.. 

Har kört med NC nu sen i julas och har nu fått 3 månader irad med väldigt kort lutealfas (från ÄL till mens).. Man har ju hört talas om att det kan vara svårt att bli gravid om man har en kort lutealfas, min är 11 dagar nästan exakt. Någon annan som har erfarenhet av kort lutalfas?

BIM-lista Maj 

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie 

5/5 niiskuneiti 

6/5 Lebbmusen 

7/5 Sararebecca, Alehed90

10/5 ansano91 

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88 

22/5 MR8692 

24/5 FrökenUtter 

30/5 Ettlitetsyskon

Min mens kom också precis och jag ställde precis om NC till plan från prevent. Sjuk känsla!

Jag har också 11 dagar i lutealfas men jag tror inte att det räknas som så pass kort att det blir svårt att bli gravid. Kul att du är precis en dag före mig, både att du fick mens igår och att du har bim dagen före mig. Det blir spännande att se hur det går för oss. Dessutom kan vi stanna i tråden om det inte går på första försöket, du har väl också nästa bim sista dagarna i maj? :)
  • Lilly2015

Eftersom jag svarade på ett äldre inlägg fick jag med en gammal BIM-lista. Jag lägger in den senaste versionen här så vi inte tappar någon!

BIM-lista maj

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen

7/5 Sararebecca, Alehed90

10/5 ansano91

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88

21/5 lullis94

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

30/5 Ettlitetsyskon

• Lilly2015
    theteacher skrev 2018-04-07 18:07:53 följande:

Åh ja men precis, nästa BIM blir i slutet på maj så det blir två försök. :) Skönt å höra nån som är i samma sits med relativt kort lutealfas, hoppas verkligen inte den ska påverka något. Men som du säger, såå kort är den ju inte. Nu vill man ju bara att mensen ska ta slut så man får börja mysa :)

Verkligen! Det känns så spännande. Kan typ inte tänka på något annat än det här!
  • Lilly2015

Nu börjar röda veckan i Natural cycles närma sig. Så pirrigt och en sjuk känsla!!! :) har velat ha barn i säkert fem år och det känns helt galet att det faktiskt är dags att börja försöka nu.

• Lilly2015
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-18 20:34:31 följande:

Samma här! Nu håller vi tummarna ;)

Åh! Ser att ni har BIM samma dag som jag, men mitt äl-test var långt ifrån positivt och jag har inga äl-känningar. Jag har iofs kort lutealfas så jag har nog äl först i helgen. Ändå kul att se att vi som har samma BIM börjar få ägglossning nu. Så efterlängtat :)
  • Lilly2015
    theteacher skrev 2018-04-20 06:18:55 följande:

Jaa, undra jag vad de kan bero på. Jag ska prova att testa idag (har jobbat natt så tänkte prova när jag kommer hem) och sen testa i eftermiddag också. Hoppet är inte helt ute men känns som att de är typiskt att det ska strula nu liksom...

Exakt samma för mig den här månanden! Min kropp är också som en klocka i vanliga fall med äl-känningar dag 12-14 och nästan positivt äl-test de dagarna och helt positivt dag 14. Den här månaden är teststrecket nästan osynligt och jag känner ingenting. Är på dag 14 idag. Så typiskt när det är första månaden vi ska försöka :(
  • Lilly2015

Kul att så många hänger på här!

Jag har berättat för en kollega, en nära vän och mitt syskon. Men jag har inte sagt att det ska ske nu nu nu, men typ någon gång under våren börjar vi försöka. Annars tycker jag att det är väldigt mysigt att ha det som vårt egna lilla hemliga projekt. Så mycket kärlek och mysighet kring det här!

Igår kväll hade jag ägglossning. Kände otroligt tydligt. Vi hade sex på kvällen och jag fick en speciell känsla i kroppen och hela natten sedan har jag varit halvvaken och haft ont och vaknat av smärta. Jag fattar ju att det är ägglossningen som har hållit mig vaken, men ändå kändes det som att jag blev gravid. Jag vet att kroppen inte fungerar så :D men jag tänker leva i den känslan i ett par dagar nu :)

• Lilly2015

Idag är jag på ÄL+7 och har ungefär samma typ av symptom som jag har innan mens men mycket starkare. Jag tog ett test precis bara för att se om det går att få ett plus så här tidigt. Jag kände mig lite galen, men intalar mig själv att jag gjorde det för skojs skull :?) det går typ att skymta ett streck och redigerar jag bilden så syns något. Men det känns larvigt att lägga upp det här, så jag återkommer om några dagar när det är mer okej att testa. Ville mest bara dela med mig av mitt galenskap! :)

• Lilly2015

Står och ska korka upp fredagsvinet och är helt inställd på mens idag eller i helgen. Tog ett test bara för att säkra upp innan vinet. Ser blankt ut väl?

• Lilly2015

Såg kul med så många plus. Min ägglossning var fyra dagar sen så jag har BIM på tisdag istället. Har alltså varit skengravid innan jag ens hade ägglossning hahaha. Orkar inte med mig själv! Nu känner jag absolut ingenting så väntat bara in mensen men uppdaterar ändå BIM-listan :)

BIM-lista

1/5 Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009

3/5 Issari

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015

9/5 lottch3n, Ejjami

11/5 MissMa01

10/5 nooneyouknow

11/5 E88