• MR8692

Bim Maj 2018

Hänger också på! Vi börjar också försöka i April efter att jag drog min spiral nu i mars. Så pirrigt, nervöst och spännande att äntligen kunna säga att bebisverkstaden är igång :) Har alltid haft väldigt bra koll när jag har min ÄL så vi testar att bara köra på till en början utan stickor,lite ?händer det så händer det?. Tar också extra folsyra som många av er andra! Kul att följas åt. Har inte så många vänner omkring mig som planerar barn just nu så då är ju detta ypperligt.

BIM-lista Maj

3 Maj Lilly2015

7 Maj theteacher + Sararebecca

10 Maj ansano91

22 Maj MR8692

24 Maj FrökenUtter

• MR8692

Jag har ÄL nu den 10 april.. känns lite risky med decemberbarn om det nu skulle ta sig. Men vi kör på åndå och så får vi se! Harinställningen att det kommer ta tid att bli gravid... Jag kör på gravtest via jobbet (jobbar inom akutvården) sjukt bra! Har ni andra många vänner omkring er som väntar barn? I vår närhet har de flesta redan barn så vi är lite sist ut :)

Mnns dattsdtns na n n
  • MR8692
    FrökenUtter skrev 2018-04-02 17:50:20 följande:

Vi är inte riktigt sist ut, men det är rätt många runt oss som har barn. Har väl i alla fall en handfull vänner utan. Däremot har ingen i släkten startat ännu! Lite skönt för er att inte vara först för allt umgänge är ju barnanpassat redan!?

Det är självklart en fördel att de flesta i kompisgänget redan har barn, som du säger är de flesta aktiviteter och högtider numera barnanpassade. Förhoppningsvis har vi en liten till nästa påsk :) Jag och sambon är också först ut av våra syskon att få bebis, om det nu tar sig. Både mina föräldrar och svärföräldrar längtar efter barnbarn. Förhoppningsvis kan man överraska dem med den nyheten snart :D
  • MR8692

[quote=78603668][quote-nick]lullis94 skrev 2018-04-03 12:57:44 följande:[/quote-nick]Vi trodde vi var först av våra syskon, men när vi berättade för dem så visade det sig att de skulle ha barn samma månad men före oss. De slutade med att det skiljer 17 dagar mellan dem. Får se om vi prickar in samtidigt nu med nästa också ;)[/

Haha ja man ska aldrig säga aldrig! Hade varit roligt med kusiner i samma ålder. Och roligt att ha någon att följas åt med under graviditeten :) önskar så att någon i min närhet var på g också. Får hoppas man träffar andra trevliga par i föräldragruppen den dagen det blir aktuellt!

• MR8692
    Imra skrev 2018-04-07 16:49:36 följande:

Måste bara höra en sak med er.

Förra helgen bokade vi en resa till Kroatien i september. Ett bra tag kvar men tanken slog oss båda att tänkt om man är gravid? Som man självklart hoppas på att man är.

Men man funderar självklart på hur långt in i graviditeten man skulle våga flyga? Och skulle ni åkt utomlands om ni var gravida? Om man skulle bli gravid nu vid nästa äl skulle det vara beräknat i början av januari.

Kände bara att jag var tvungen att höra hur ni tänker och känner med resa om ni var gravida? :D

Tror de flesta flygbolag tillåter gravida att flyga fram till 32:e graviditetsveckan. Personligen tror jag inte att jag hade haft några problem att flyga fram tills dess som gravid. självklart beroende på hur jag mår och om min graviditet utvecklas normalt så inga ökade risker föreligger. Det är såklart svårt att planera i förväg! :)
  • MR8692

Då var ÄL över och vi har prickat den så gott vi kan! Nu väntar en lång väntan till BIM. Försöker leva på som vanligt och inte tänka för mycket men visst hoppas man på ett pluss. Uppdaterar min BIM då mensen var lite sen i april :) så kul att flera redan plussat!

BIM-lista

1/5 Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009

3/5 Issari

5/5 niiskuneiti, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Linneisen, missdalvik

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola Blåstjärna,

17/5 Labellas

18/5 Greta88 ,systeryster33

19/5 Fruitloop

20/5 lyckligast80

21/5 Lunalove, Liten2018

22/5 Saijda, Nilepile89, FrökenUtter, Esmes,

Nicci91

24/5 Jefare1

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska, Emhy89

27/5 MR8692, Milian03, XAHHA92

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

31/5 sofiaaaaaa

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

2/5 Jeex (BIM 5/5)

2/5 storformatare (BIM+6)

3/5 Meemelie (BIM+1)

4/5 Sararebecca (BIM -3)

5/5 ansano91 (på BIM)

8/5 missdalvik (bim -4)

9/5 Linneisen (bim-3)

10/5 jennyek93 (BIM +3)

12/5 Missma01 (BIM-4)

13/5 Alehed90 (på bim)[/quote]

• MR8692

Gjorde precis ett test BIM-4 är inte strecket lite för långt till vänster??????

• MR8692
    Phines92 skrev 2018-05-23 19:13:00 följande:

Hmm vad märkligt, har du något mer test hemma? :)

Jättekonstigt?! Tagit dessa test tidigare och aldrig fått ett sådant streck tidigare .. hmm.. har beställt nya test denna gången från testlagret så ska ta ett nytt imorgon. Har BIM på söndag så är ju fortfarande tidigt.
  • MR8692
    Emhy89 skrev 2018-05-24 15:21:18 följande:

Jag vågar nog säga plus!

Detta test tog jag nu mitt på dagen! Ska ta ett nytt med morgonurin. Vågar inte hoppas men det är ett streck bara väldigt otydligt. Min kille tror det kan vara ett streck som färgats bara för att det ?ska vara? ett streck där. Men så kan det väl inte vara? Det blir väl aldrig ett streck om det är Pos?
  • MR8692
    MR8692 skrev 2018-05-24 15:36:22 följande:

Detta test tog jag nu mitt på dagen! Ska ta ett nytt med morgonurin. Vågar inte hoppas men det är ett streck bara väldigt otydligt. Min kille tror det kan vara ett streck som färgats bara för att det ?ska vara? ett streck där. Men så kan det väl inte vara? Det blir väl aldrig ett streck om det är Pos?

Om det inte är pos menar jag ju såklart!! ;)
  • MR8692
    Emhy89 skrev 2018-05-24 15:38:29 följande:

Alltså, spökstreck går ju att få men jag tycker inte det ser ut som spök.

Jag HOPPAS du har rätt!! Får bli digitalt på söndag :D
  • MR8692

Idag fick jag det konstaterat! Första försöket och första barnet :D hoppas allt går vägen. Så lycklig!

• MR8692
    bluegrass skrev 2018-05-27 07:06:13 följande:

Dagens test. BIM -3.

Vågar börja tro att lyckan i denna tråd innefattar mig också :)!

Sådär såg mitt test ut också! Fick bekräftat med digitalt dagen efter :) Grattis! Välkommen in i tråden bf februari 2019 om du vill!
Svar på tråden Bim Maj 2018