Inlägg från: Systeryster33 |Visa alla inlägg
  • Systeryster33

Bim Maj 2018

Hej tjejer :) vilket härligt gäng ni verkar vara redan! Hoppar gärna in hör med! Inväntar mensen nu :( nästa bim blir ca 8-9 maj!

Det enda jag tröstar mig med är att det då blir en bebis på nya året (2019) och inte en decemberbebis! Varför blir man så fokuserad på allt som har med graviditet att göra trots att detta bara blir försök nr 3?!

För övrigt är jag 31 år och det är andra barnet vi försöker med <3

• Systeryster33
    theteacher skrev 2018-04-02 19:34:37 följande:

Välkomen hit och tråkigt att höra att det inte gick för er de andra försöken.. Försöker föreställa mig känslan.. Men snart ska du se att det är din tur, inom 1 år sägs det ju att det i normala fall brukar ta så du borde ha oddsen på din sida nu :) Jag ska hålla extra tummar för dig! :)

Tack, vad gullig du är <3 mysigt med sånna här grupper där man är många i ?samma situation? :) är det första försöket för dig? Första barnet?
  • Systeryster33
    lullis94 skrev 2018-04-02 22:23:28 följande:

Det är så kul att läsa om alla som planerar sitt första barn. Hur spännande och förväntansfull ni är. Minns själv när jag försökte bli gravid med med min son va pirrigt och spännande det, för att inte tala om graviditetstestet som var positivt. Så overkligt!

Nu försöker vi med ett syskon och är inte alls samma känsla, mer att det ska bli mysigt med bebis igen och inte en 2 åring som aldrig kan vara stilla ;)

Tycker du inte? :) jag tycker det är minst lika spännande den här gången! Men har längtat och velat så länge nu och sambon har tvekat fram tills nyligen kring om han vill ha fler, så detta är ren lycka för mig att få försöka <3
  • Systeryster33

Hej tjejer! Tittar in hit igen! Hade kunnit skriva här då jag inte trodde vårt försök till bebis i april lyckades, men det gjorde det och jag var gravid.. ett tag.. kände ganska snabbt att det inte riktigt var som det skulle då jag mådde ?för bra?. Fått konstaterat missfall nu!

Så ledsen! På vul såg läkaren dock att det såg ut som jag hade ägglossning i fredags när jag var där (och äl sticka som jag provade när jag kom hem sa samma sak)

Sjukt att gå från att tro man var gravid till att kroppen är mitt i äl ..

Så äl var 20/4 och bim runt 2/5 :)

Tror väl inte mina chanser denna månaden är så bra haha men hänger här ett tag iaf! Hejar på er allihop! <3

• Systeryster33
    Lizzojo skrev 2018-04-07 19:09:29 följande:

Hej allihop! Hoppas man får hoppa in här :) plussade 5/3 men fick tyvärr tidigt missfall 24/3 så nu hoppas jag på att ägglossning kommer här om några dagar. Någon som haft missfall? När kom er ägglossning första gången? Kan tillägga att jag använder clearblue fertilitetsmonitor, någon mer som testar? :)

Beklagar missfallet. Jag fick bekräftat i fredags att jag fått missfall och på vul såg läkaren att jag borde ha ägglossning i dagarna runt där :) tog äl test i fredags och visst visade det positivt (grav test neg) så min kropp verkar typ ha missat att den var gravid 1-2 veckor och bara har kört på. Vi har Bim 2/5.. han med ett mys äl-1 innan jag började blöda av missfallet. Sjukt osannolikt om jag blir gravid denna månad, men hoppas kan man ju :)

Hur går det för dig?
  • Systeryster33

Lägger till mig på listan även om det är oklart om min äl är igång efter missfallet!

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, Meemelie, systeryster33

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka

7/5 Sararebecca, maria1992

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

10/5 ansano91, nooneyouknow, Linneisen

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Snorpan10

16/5 LovaViola

17/5 Greta 88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

• Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-04-24 08:51:48 följande:

Hoppar på här med!

Glad gubbe på ägglossningstest i lördags. När tror ni ägglossning är om ni kollar min kurva? Igår? Idag?

Då var vi här igen båda två! Fick du med missfall?

Skulle säga igår:) lycka till!!

Min kurva är helt fucked up! Fick reda på missfall 20/4och hade äl 21/4.. men tempen har fortsatt vart hög till nyss så Nc fattar nog ingenting nu! Och inte jag heller

• Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-04-24 14:34:18 följande:

Då var vi här igen... Japp, missfall för min del.. Din med? :/ Fan så tråkigt :/ 

Ja, tror med ingår.. Den skulle kommit igår enligt NC också. Har du ägglossningsflytningar? Har fan aldrig haft det. Skumt alltså. De enda det blir är vattniga men inte trådigt eller så.. hmm.. 

Haha, ja, det måste jag ju säga.. men förmodligen har du ju haft ägglossning?? Eller? De kan ju ta ett tag att komma i balans efter missfall har jag hört.. <3

Ja tyvärr så fick jag ju det! Skit! Vet inte om jag varken fattat att jag var gravid eller fått missfall faktiskt! Känns så konstigt!

Jag har aldrig haft äl flytningar jag heller. Dock brukar jag få utslag på äl test och sen bekräfta är tempen att den skett! Denna månaden har NC inte satt ut äl, men tror jag haft då tempen stigit som den brukar, bara ett par dagar senare än äl testen visade.. dock så har Nc höjt min medelkurva från 36,3 till 36,45 eftersom jag hade hög temp första delen av kurvan nu pga graviditeten jag hade då, så nu är jag ju inte över sträcket 3 dagar i rad som Nc ofta kräver för att sätta ut den! Men skit samma :)

Tror jag har bim 5/5! När har du? Kram
  • Systeryster33
    Anonym (Typiskt) skrev 2018-04-28 19:49:07 följande:

Jag måste fråga er här ang sekretet. Jag läser hur alla känner av dit fertila sekret och ser det tydligt genom en förändring av mängden i trosorna också. Jag har aldrig känt eller set någon skillnad och börjar nu tro att det kanske är pga det som gör att vi inte bli gravida. Är det så att det fertila sekretet alltid ökar i mängd så det märks av elle kan sekretet bara hålla sig inne vid livmoderhalsen ?

Har aldrig märkt och blev gravid första försöket sist (som tyvärr slutade i missfall) men ändå :)

Det jag vill säga är att du självklart kan bli gravid trots att du inte märker av ägglossningssekret :)
Svar på tråden Bim Maj 2018