• lullis94

Bim Maj 2018

Jag hänger också gärna med. Jag och min sambo försöker med barn nummer två. Tog ut min p-stav i januari 2017 och har sedan dess haft enormt oregelbunden mens. Nu senaste två cyklen har varit på ca 35 dagar och före det var det 17 veckor mellan mensen så jag har börjat få hopp om att kroppen börjar komma igång igen. Med vår son tog det ca 13 månader innan vi lyckades så vi får se hur lång tid det tar denna gång.

BIM-lista maj

1 maj Lilly2015

2 Maj Issari

4 Maj theteacher

7 Maj Sararebecca

10 Maj ansano91

22 Maj MR8692

22 Maj lullis94

24 Maj FrökenUtter

• lullis94
    Greta88 skrev 2018-04-01 08:40:36 följande:

Då är det även tid för mig och min sambo att börja försöka :)

Det blir vårt första barn och försök.

Fyller år på min BIM 17 maj så hade varit underbart med ett plus.

1 maj Lilly2015

2 Maj Issari

4 Maj theteacher

7 Maj Sararebecca

10 Maj ansano91

17 Maj Greta88

22 Maj MR8692

22 Maj lullis94

24 Maj FrökenUtter

Åh vilken perfekt present om det skulle bli ett plus :)
  • lullis94
    MR8692 skrev 2018-04-01 21:48:23 följande:

Jag har ÄL nu den 10 april.. känns lite risky med decemberbarn om det nu skulle ta sig. Men vi kör på åndå och så får vi se! Harinställningen att det kommer ta tid att bli gravid... Jag kör på gravtest via jobbet (jobbar inom akutvården) sjukt bra! Har ni andra många vänner omkring er som väntar barn? I vår närhet har de flesta redan barn så vi är lite sist ut :)

Det är väl mysigt med ett decemberbarn ;) jag har två kompisar som ska ha barn i juli så det hade ju varit kul om de hade varit född samma år men nu blev det inte så...
  • lullis94
    theteacher skrev 2018-04-02 20:44:46 följande:

Jaa men verkligen. Jag skulle nog inte klara mig utan sådana här grupper... haha. Min sambo är väldigt stöttande och vill också väldigt gärna ha barn men han skulle nog tycka jag var helt crazy om han förstod hur besatt man blir av sånt här. Haha! 

Ja, första barnet och första försöket så verkligen SUPERSPÄNNANDE!

Det är så kul att läsa om alla som planerar sitt första barn. Hur spännande och förväntansfull ni är. Minns själv när jag försökte bli gravid med med min son va pirrigt och spännande det, för att inte tala om graviditetstestet som var positivt. Så overkligt!

Nu försöker vi med ett syskon och är inte alls samma känsla, mer att det ska bli mysigt med bebis igen och inte en 2 åring som aldrig kan vara stilla ;)
  • lullis94
    MR8692 skrev 2018-04-03 12:32:52 följande:

Det är självklart en fördel att de flesta i kompisgänget redan har barn, som du säger är de flesta aktiviteter och högtider numera barnanpassade. Förhoppningsvis har vi en liten till nästa påsk :) Jag och sambon är också först ut av våra syskon att få bebis, om det nu tar sig. Både mina föräldrar och svärföräldrar längtar efter barnbarn. Förhoppningsvis kan man överraska dem med den nyheten snart :D

Vi trodde vi var först av våra syskon, men när vi berättade för dem så visade det sig att de skulle ha barn samma månad men före oss. De slutade med att det skiljer 17 dagar mellan dem. Får se om vi prickar in samtidigt nu med nästa också ;)
  • lullis94
    Systeryster33 skrev 2018-04-03 22:25:46 följande:

Tycker du inte? :) jag tycker det är minst lika spännande den här gången! Men har längtat och velat så länge nu och sambon har tvekat fram tills nyligen kring om han vill ha fler, så detta är ren lycka för mig att få försöka <3

Jag tycker inte det är lika pirrigt, jag vet lite vad det innebär denna gång till skillnad från förra gången. Jag längtar som bara den efter ett plus för att få ett barn till men det verkar trögt :( förra gången viste jag inte hur det skulle bli mottaget av släkt och vänner eller hur det skulle vara att bli föräldrar så det var lite olagligt spännande ;)
  • lullis94

Jag måste ha försvunnit från listan så jag la in mig igen. La även till H0nd3n­där.

BIM-lista Maj

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen

7/5 Sararebecca, Alehed90

10/5 ansano91

16/5 Fruitloop

17/5 Greta 88

21/5 lullis94

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

30/5 Ettlitetsyskon

• lullis94
    ansano91 skrev 2018-04-08 19:11:49 följande:

Nu börjar det äntligen närma sig, så spännande! Hoppas på tredje gången gillt nu men känns på något sätt lättare att ta ett negativt test nu när solen börjar visa sig och det blir lite finare väder ute. Det är som att man blir positivare på något sätt ;) Jag har ganska lång cykel på 34 dagar så det känns som en evighet mellan ägglossningarna, hur långa cykler har ni? :)

Jag har också en lång cykel, 35 dagar. Håller med om att det är långt mellan ÄL :(
  • lullis94
    ansano91 skrev 2018-04-09 07:54:20 följande:

lullis­94

Jag har också en lång cykel, 35 dagar. Håller med om att det är långt mellan ÄL :(

Jamen visst är det! Tar det inte sig för oss denna gången får vi vänta till juli för vi missar ägglossningen i slutet på Maj då sambon är bortrest :(

Nej va synd, men juni då? Du får spara hans sperma ich insiminera dig själv ;)
  • lullis94

Mensen beräknad idag, får se om den tänker komma sent eller kan skynda sig så äl kommer snabbare. Bara att mysa på efter mensen och hoppas på ett att det börjar växa i min mage snart :)

• lullis94

Idag kom mensen, så får vi se om vi lyckas denna månad då... Börjar kännas hopplös men ger det några månader till innan jag tolkar det som att det inte är meningen...

• lullis94
    FrökenUtter skrev 2018-04-21 11:46:17 följande:

Så ska man absolut inte börja tänka! Det är inte mer ?meningen? att de som har tur och blir gravida på första försöket ska bli föräldrar ihop än de som måste försöka länge innan det blir något. Jag har flera vänner som har fått försöka väldigt länge och även gått igenom IVF och missfall för att till slut bli föräldrar, men vilka underbara sådana de har blivit!

Jag försöker bara beredd på att det kan ta lång tid, men med tanke på hur mycket jag längtar efter att få börja försöka så är det nog lättare sagt än gjort. Väntar själv på mensen efter helgen, sen är ju allt nollställt inför äl. :) Håller tummarna för dig!

Tack för ditt stöd! Man tappar självförtroendet efter 15 månader...
  • lullis94
    lyckligast80 skrev 2018-04-21 14:47:11 följande:

Hej,

Hoppar gärna in här, fick den förbannade mensen igår:(

Men bara att kämpa på!

BIM 20 maj

Jag fick den också igår... Hoppas den slutar snabbt och det blir plus på stickan i maj!
  • lullis94
    Lindsey77 skrev 2018-04-21 21:53:29 följande:

Ge inte upp! Mitt barn nr 1 tog över 12 mån, dessutom med hjälp (pergotime). Hade inte gått annars. Nu har jag fyra! Då kanske du får kolla upp om du behöver hjälp. Det kanske går med hjälp och då är det meningen. :)

Det tog 13 månader men vår son. Kanske måste söka hjälp om det inte tar sig snart :(
  • lullis94

Jag är 24 år och försöker sedan januari ifjol med att få ett syskon till vår son som nu är 2. Mina intressen är träning med hund. Både cykling, löpning, skidåkning och annan hundträning. Även hästar är ett STORT intresse som jag tog bort när sonen föddes. Sålde då min häst :( men hoppas på att kunna ta upp det igen när jag fått barn nummer två och de blivit lite större och kan vara med i stallet. :) hoppas på ett plus denna månad för annars är risken för ett marsbarn stort typ alla jag känner och umgås med fyller år i mars även min son och hans enda kusin som bor i sverige så vore skönt om det inte blir fler i mars. Min tanke var att jag skulle få barn i april-juni 2018 och därför jag tog ut staven i januari men det tog sig inte. Hade ingen mens mellan augusti - 17 och januari - 18. Men nu börjar den bli regelbunden men lång så nu hoppas jag på ett plus innan jag ger upp! :(

• lullis94
    Nelliki skrev 2018-04-22 16:18:09 följande:

Hej! Jag hoppar också gärna in här. Jag (27) och min sambo (33) har precis bestämt oss för att skaffa barn. ÄNTLIGEN! Det är så spännande. Det blir det första. Jag har BIM (om jag fattat rätt vad det är) 15 maj, så knyter både fingrar och tår och hoppas det går vägen. Har liksom helt tappat tankeförmågan utöver att tänka på barn.. Jag studerar än så länge så det vore bra med lite fokus. Ville egentligen ha ett april/maj barn men orkar inte vänta så hoppas det tar sig direkt. Annars vet jag inte hur jag står ut, har väntat på ett JA från sambon i fler år.   

Det ska bli så KUUUUUL! Jag är i extas, hehe.

Hur länge har du kvar på dina studier? :)
  • lullis94
    Nelliki skrev 2018-04-22 17:03:20 följande:

Hej :) Jag har 2 år kvar av 5. Pluggar till psykolog. Så det är en liten chansning ekonomiskt känner jag, men jag tror det ska lösa sig, vi lever inte så dyrt i vanliga fall och är vana vid en liten inkomst ;)

Okej, jag har också 2 kvar fast av 3 år. Jag började min utbildning i början av förra graviditeten men hoppade av för jag hann inte med mig och blev bara stressad. Hoppade på nu igen efter jul och planerar barn igen, mitt i studierna. Denna gång hoppas jag på att det ska gå vägen så jag får bli klar någon gång :)
  • lullis94
    aleakim90 skrev 2018-04-22 19:27:04 följande:

En fråga! Hur tänker ni kring att tala om för folk att ni försöker? Jag har sagt till min närmsta vän, men funderar på att säga till syrran med även om vi normalt inte brukar dela sådan info. Mest för att ha stöd om något går fel eller det tar lång tid. Samma när man väl är gravid hur snabbt tänker ni berätta. Jag vill hålla på det, men vet inte om jag kan.

Hur tänker ni?

Vi håller hemligt att vi försöker jag vill inte känna pressen "är du gravid än" "hur går det att skaffa syskon" eftersom förra gången tog det 13 månader så vill jag inte känna att jag inte lyckas för då kommer det inte bli så mycket sex för att jag känner mig tvingad. Nu har det gåtr 15 månader så jag r glad att jag inte sa något direkt.

Angående när jag blir gravid tänker jag hålla det hemligt så länge jag kan. Tyckte det var så jobbigt med alla frågor jämt så jag tänker inte lägga ut på typ facebook för att så få som möjligt ska få veta det. Men så fort man börjar kunna märka på mig så berättar vi för de närmaste :) men väntar gärna till v 12 i alla fall :)
  • lullis94

Jag blev framflyttad så nu måste jag vänta längre :( men listan är uppdaterad.

BIM-lista maj

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Issari, Jeex, Theresu, theteacher,

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass

4/5 Meemelie, Zandylina

5/5 niiskuneiti, H0nd3n­där

6/5 Lebbmusen, Paka

7/5 Sararebecca, maria1992

8/5 aleakim90

10/5 ansano91, nooneyouknow, Linneisen

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki

16/5 LovaViola

17/5 Greta 88

19/5 Lunalove, Fruitloop

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

25/5 lullis94

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

• lullis94

Jag har haft lindrig mensvärk i en vecka, lite till och från. Kan det bli så vid ägglossning eller kan det vara någonting annat?

Svar på tråden Bim Maj 2018