Inlägg från: niiskuneiti |Visa alla inlägg
  • niiskuneiti

Bim Maj 2018

Hej!

Jag hoppar med här också. Jag och min man försöker på vårt första gemensamma barn, båda har ett sedan tidigare förhållanden. Det här blir vårt sjätte försök. Jag har BIM idag eller imorgon, testade med tidigt test idag och det var blankt. Så det lyckades inte det här gången heller och jag önskar nu mensen skulle komma igång så vi får ta nya tag.

• niiskuneiti

BIM-lista Maj

2 Maj Issari

3 Maj Lilly2015, Imra

5 Maj niiskuneiti

7 Maj theteacher + Sararebecca

10 Maj ansano91

17 Maj Greta 88

22 Maj MR8692

24 Maj FrökenUtter

30 Maj Ettlitetsyskon

• niiskuneiti

Jag hade ägglossning i helgen och fick bruna flytningar. Har dem nu tredje dagen, vädligt sparsamma. Jag brukar inte ha såna så tankarna går ju nu kring om det alls skedde en äl eller inte :/

• niiskuneiti

BIM+1, ingen mens och just inga känningar. Lite molvärk ibland men snabbt övergående. Haft såhär tidigare en gång och då kom mensen två dagar sent fast den alltid är till punkt och pricka. Vill testa men vågar inte ifall det är negativt..

• niiskuneiti
    SL185 skrev 2018-05-06 14:38:17 följande:

Gud va spännande! Testa imorgon? :) alla får inte känningar så tidigt, jag kände ingenting första veckan i min förra graviditet nyligen (slutade i missfall). Andra veckan var jag dock kissnödig hela tiden, särskilt under nätterna

Jag sprang på wc väldigt mycket igår, var kissnödig mest hela tiden. :D Jag minns inte hur jag kände i första graviditeten men i andra hade jag mycket molvärkt. Känns bara som jag inte alls e gravid nu. Får se :D
  • niiskuneiti

Bim+2, ingen mens och endast lite molvärk. Inga andra känningar alls. Testet var negativt igår och ska väl ta nytt imorgon om mensen inte börjar före det. Vill veta med antingen mensen men helst såklart ett plus!

• niiskuneiti
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-05-07 19:34:39 följande:

Exakt samma här! Hade känningar på mens för några dagar sen, men det försvann. Samma BIM och negativt igår.

Kan vi inte bara få varsina plus imorgon?? :)

Testar du idag? Jag hittade ett känsligare test hemma igår kväll och testade när jag hållit mig fem timmar. Sä negativt det bara kan vara :( mitt hopp försvann där och jag önskar nu mensen skulle börja så vi får komma igång med nästa försök :)
  • niiskuneiti
    JenniB skrev 2018-05-08 08:06:46 följande:

Ni som redan plussat eller har barn sedan innan:

Hur kändes er molvärk eller ja smärtan i nedre delen av magen OM ni hade det när ni plussade?

Hur var era flytningar? Har läst att de flesta får vattniga flytningar men också en del om lotionflytningar?

Jag väntar fortfarande på mensen efter jag slutat med ppiller och trodde egentligen att den skulle komma i helgen pga typisk mensvärt men nej inget. Nu har jag sedan igår haft stickningar i vart jag tror livmodern sitter och även haft ont vid blygdbenet (molvärk). Vita lotionflytningar har jag haft i minst 1 vecka nu. :/

Jag minns inte hur det var med flytningar men värken var precis som att mensen skulle starta vilken sekund som helst. Jag gick väldigt ofta på wc för jag var så redo att nu börjar blodet forsa :D det var andra graviditeten, första tror jag mig minnas att jag inte kände något alls.
  • niiskuneiti
    Milian03 skrev 2018-05-09 01:06:57 följande:

Vilket försök är ni alla på? :)

Vi är på försök 5 nu i maj.

Prickar äl varje månad men ändå vill det sig inte...

(Jo en gång som blev ett tidigt missfall)

Ungefär ett år sedan försökte vi i tre månader, utan resultat. Sedan bestämde vi oss för att pausa och satsa fullt ut på bröllopet, vi gifte oss i vintras. Nu är vi på tredje försöket. BIM +4 idag. Varken plus elä några känningar nånstans. Hade molvärk första dagarna efter bim men inte heller det mer igår.

Istället fick jag någonslags pms igår som är ännu värre idag. Igår var jag bara ledsen och irriterad, idag irriterad och ARG! Jag blev så arg på bilister imorse som inte körde exakt enligt hastighetsbegränsningen. Det var inte okej att de körde för sakta eller för hårt. Vaknade före klockan ringde och redan då var jag så arg och jag förstår det inte alls :)
  • niiskuneiti

BIM +6 idag. Mensen har aldrig hoppat över men eftersom jag endast fått negativa test så tänkte jag att det kanske gjort det första gången nu. Senaste testet tog jag igår. Tredje dagen idag som jag tar äl-test, bara för att lite följa med vad det är som händer med min kropp. Två första dagarna syntes strecket knappt när det plötsligt idag är såhär. Kanske äl närmar sig nu då? Vet inte hur nära BIM nästa äl normalt kommer om den hoppar över. Någon som har erfarenhet? Min cykel ligger väldigt stadigt på 31 dagar.

• niiskuneiti
    Linneisen skrev 2018-05-12 06:53:53 följande:

Bim-dagen är här och det kan knappt inte bli ett starkare plus! <3 (jag plussade o la in bilder här på svaga streck i veckan)

Grattis!
  • niiskuneiti
    Linneisen skrev 2018-05-11 19:44:34 följande:

Ältest visar positivt vid graviditet. Ta ett gravtest imorgon bitti! :)

Testade. Neg grav test men lika starkt äl test. Konstigt..
  • niiskuneiti
    Linneisen skrev 2018-05-12 09:20:05 följande:

Hm okey.. Kanske är ägglossning på g då?

Misstänker det. Men inte illa det heller istället då jag inte behövde blöda en vecka å vänta länge på nästa äl :D
Svar på tråden Bim Maj 2018