• Lebbmusen

Bim Maj 2018

Ny tråd ännu en gång. Suck.

Dags för fjärde försöket till ett tredje barn.

Jag och min kärlek sen 6 år tillbaka har en son på 4 och en dotter på 3. Och nu vill vi så gärna ha den där magiska trean.

Visst är vi besvikna när det ännu en gång inte tog sig, men helst vill vi ha barn tidigt på året så det är bra.

BIM-lista Maj

2/5 Issari, Jeex

3/5 Lilly2015, Imra

4/5 theteacher

5/5 niiskuneiti

6/5 Lebbmusen

7/5 Sararebecca

10/5 ansano91

17/5 Greta 88

22/5 MR8692

24/5 FrökenUtter

30/5 Ettlitetsyskon

• Lebbmusen
    dummamej2 skrev 2018-04-07 16:21:03 följande:

Jag hoppar gärna in här! Första försöket till ett syskon, har ett barn på 8 månader just nu men vi vill ha tätt mellan barnen =). Har ÄL just nu men då vi inte vill ha ett decemberbarn så börjar vi försöka nästa ÄL som är runt valborg. Första barnet tog sig på 2 försöket!

Hoppas det går lika bra! :) Med min erfarenhet går det bra innan relativt nyligen fått barn. Första barnet tog sig på 5e försöket (med två mf i v 6 och 8) men när han va 5 månader var vi gravida igen på första försöket. Idag är de 3 och 4 år med 14 månader emellan och bästa vänner!
  • Lebbmusen
    ansano91 skrev 2018-04-08 19:11:49 följande:

Nu börjar det äntligen närma sig, så spännande! Hoppas på tredje gången gillt nu men känns på något sätt lättare att ta ett negativt test nu när solen börjar visa sig och det blir lite finare väder ute. Det är som att man blir positivare på något sätt ;) Jag har ganska lång cykel på 34 dagar så det känns som en evighet mellan ägglossningarna, hur långa cykler har ni? :)

Ja hoppas maj är månaden! :) Här blir det 4e försöket till 3e barnet! Har 30-31 dagars cykel. Känns som evigheter. Haha
  • Lebbmusen

Fattar ingenting...

Jag ska enligt appen (som brukar stämma prima!) ha ÄL den 21/4. Började testa, med CB advanced, dag 9 efter mensens första dag. Fredag visade rund ring, lördag visar rund ring men ökning på ÄL-sticka, söndag visar rund ring och svagare sticka. Och idag får jag en blinkande gubbe och inget alls på sticka.

Fattar ingenting. Dock har jag ÄL-smärtor idag trots att det är fem dagar kvar!

Sist hade jag blinkade gubbe tre dagar och fjärde visade fast gubbe.

Eftersom vi kör heminsemination så måste vi liksom planera en det, så vi kör ett första försök idag. Men hur stor är sannorlikheten att det är till någon nytta? Hmm

• Lebbmusen

Hmm... sjätte dagen med blinkande gubbe och noll antydan till stegring på stickorna. Gjorde en insiminering i tisdags och ska göra göra ett försök idag. För säkerhets skull.

Men känns SÄ trist att min annars så enkla kropp helt plötsligt fått fnatt.

• Lebbmusen
    theteacher skrev 2018-04-20 02:29:22 följande:

Hörrni tjejer.. Jag känner mig fundersam. Min cykel har varit klockren sedan jag slutade med piller i julas. Haft 8 dagar exakt mellan sista dag på mens och positivt ÄL-test. (Ganska kort cykel). Detta har varit lika varje månad. Men nu.. när det äntligen är dags att börja försöka så ska det såklart strula. Min 8onde dag var i onsdags och ännu har inget positivt resultat på ÄL synts till... Förvirringen är totalt.. Hur mycket skiftar de för er andra med antal dagar mellan mens och ÄL? 

Jag brukar kunna klocka enligt kroppen. Men nu har den fått fnatt och inget stämmer längre. Fjärde försöket.
  • Lebbmusen

Yes!

Fast gubbe på CB idag! Då kommer ÄL trots allt!

Men då en fråga:

Igår kväll hade jag inte utslag på sticka medan det var fullt utslag imorse. Vi inseminerade igår kväll och det går inte ikväll. Spelar det någon roll om vi inseminerar imorgon eller är det lönlöst? Det tar 24-48 h för ägget att släppa efter positivt test... så det är ju lite på gränsen väl?

Svar på tråden Bim Maj 2018